یکشنبه, ۱۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 1 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

مهم‌ترین ویژگی تسهیلات قر‌ض‌الحسنه نداشتن سود و قسطی بودن آن است. همین ویژگی باعث شده متقاضیان دریافت آن روزبه‌روز افزایش پیدا کنند. وام ازدواج، وام اشتغال، وام‌های ضروری و... در زمره این تسهیلات هستند اما شرایط و مدارک لازم برای دریافت هر کدام از این نوع وام‌ها فرق می‌کند.

647853734734747347345783452423463132632623623

به گزارش ایلنا، در روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ در جریان بررسی بودجه کشور، نمایندگان مجلس تصویب کردند وام ازدواج جوانان از ۳میلیون تومان به ۱۰میلیون تومان با بازپرداخت سه، چهار ساله از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری برای هریک از زوجین افزایش یابد و هر بانک به اندازه سهمی که از سپرده‌های قرض الحسنه دارد، در اعطای وام قرض الحسنه هم مشارکت کند. بانک مرکزی نیز موظف شد جهت اجرای این قانون، بر بانک‌ها نظارت کرده و بانک‌های متخلف را جریمه کند.

منابع قرض‌الحسنه برای وام 10میلیونی کافی نیست

اصغر میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا منابع کافی برای دادن اعتبار ۱۰میلیونی وجود دارد یا خیر و آیا شما امسال این وام را پرداخت خواهید کرد یا خیر، به ایلنا گفت: ما امسال این وام را پرداخت می‌کنیم اما وصولی سالانه‌ ما ۵هزار میلیارد تومان است، خودتان حساب کنید هر سال ۸۰۰هزار تا یک میلیون نفر هم به تعداد متقاضیان اضافه می‌شود با این حساب برای پرداخت وام ۱۰میلیون تومانی به ۸هزار میلیارد تومان منابع مالی جدید نیاز است. حال باید دید چطور باید تامین اعتبار صورت گیرد!

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چقدر تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج پرداخت شده، افزود: در سال ۸۸ باتوجه به برخی اعتراض‌ها نسبت به دریافت چندباره تسهیلات ازدواج در مقابل عدم دریافت تسهیلات توسط دیگر متقاضیان، سامانه اعطای تسهیلات ازدواج را راه‌اندازی کردیم و تعداد بانک‌های عضو سامانه را از ۹ بانک به ۲۸ بانک افزایش دادیم و در مجموع از ابتدای راه‌اندازی سامانه تاکنون به ۷میلیون و ۶۱۱هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که ارزش آن ۲۰هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده است.

میرمحمد صادقی گفت: یک ماهه اول امسال ۲۹هزارنفر تسهیلات ازدواج دریافت کردند و هم‌اکنون هیچ متقاضی از سال ۹۲ و ۹۳ برای دریافت وام ازدواج در صف نیست و ۴۰۰هزار نفر باقیمانده مربوط به سال ۹۴ می‌شود.

بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خرد دست به‌عصا هستند

آلبرت بغزیان درمورد وام ۱۰میلیونی ازدواج به ایلنا گفت: بانک‌ها درحال حاضر دست به عصا هستند و ترجیح می‌دهند وام‌های کلان‌تر را بدهند تا وام‌های خرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سیستم بانکی ما وام‌هایی که وثایق مشخصی ندارند و معوق هم می‌شوند، سریع‌تر پرداخت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها چندان تمایلی به پرداخت وام ازدواج ندارند؛ گفت: هم‌اکنون هزینه پول بالاست و باوجود اینکه گفته می‌شود نرخ سود بانکی کاسته شده اما همچنان ترفندهایی برای افزایش سود بانکی وجود دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fMAm1npZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه