پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

زیر و بم بازار پرده‌ فروشان

8 سال پیش ( 1395/3/8 )
 

امروزه پرده تقریبا مقابل پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کاخ‌ها، ادارات، منازل و حتی کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارد، چرا که پرده علاوه بر زیبایی برای کنترل نور و جلوگیری از نفوذ گرما، سرما و گرد و خاک به داخل ساختمان وسیله مفیدی است.

در بازارهای پرده فروشی و دکوراسیون جدید از انواع حصیر (بامبو) و کرکره نیز به‌عنوان پرده استفاده می‌شود که قابلیت تنظیم خوبی برای گرما و نور دارند، اما پرده‌های پارچه‌ای به خاطر لطف و زیبایی که به محیط زندگی می‌بخشند و همچنین تنوعی که در مدل‌های آن وجود دارد بیشتر مورد توجه علاقه‌مندان دکوراسیون قرار گرفته است.

درست به همین دلیل شاهد رشد چشمگیر بازار پرده‌فروشان در نقاط مختلف شهر هستیم. اگر سری به مراكز خریدوفروش و دوخت و طراحی پرده زده باشید، حتما با دیدن تنوع بالا چه از لحاظ طرح و رنگ پارچه و چه از لحاظ مدل‌های ارائه شده دوخت و طراحی پرده، متعجب و البته سرگردان می‌شوید، زیرا بازار پارچه و تجهیزات جانبی آن نظیر آرک، چوب پرده‌ای، نوار پرده و... با تنوع بسیار زیادی از لحاظ طرح و رنگ و البته قیمت روبه‌رو است.

همچنین با دیدن ژورنال‌های خارجی و پارچه‌های پرده‌ای با رنگ و طرح‌های متنوع متوجه خواهید شد كه اكثر پارچه‌های موجود در بازار جزو كالاهای وارداتی هستند و پارچه‌های ایرانی سهم ناچیزی در این بین دارند. براساس بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده که حدود 60 تا 70درصد بازار پارچه پرده در اختیار چین و سهم ناچیزی در اختیار برندهای ایتالیایی، هندی، ژاپنی و البته ایرانی است.

معرفی بازارهای خریدوفروش

مراکز خریدوفروش خاصی نیز وجود دارد که معرف حضور اکثر خانم‌ها و همچنین دکوراتورها است. خیابان زرتشت، بازار بزرگ پارچه در خیابان 15خرداد، بازار مولوی، بازار عبدل‌آباد و پاساژهایی مانند مجتمع بازار پرده در خیابان نواب و بازار پرده قائم در تجریش دایر شده‌اند که از مراکز اصلی خریدوفروش پارچه پرده‌ای هستند.

البته در بخش‌هایی از خیابان‌های اطراف پل چوبی نیز برخی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده پارچه مبلی به عرضه پارچه پرده‌ای می‌پردازند، اما مراکز اصلی و شناخته شده فروش پارچه پرده‌ای زرتشت، مولوی، عبدل‌آباد و بازار بزرگ تهران هستند.

لوکس‌های زرتشتی

زرتشت ‌یکی از معروف‌ترین مراکز خریدوفروش پارچه‌های پرده‌ای و لباسی است. سرتاسر فلسطین را که حدفاصل میدان فاطمی و بلوار کشاورز است و از بد حادثه در محدوده طرح ترافیک نیز واقع شده است، مغازه‌های پارچه‌فروشی قرق كرده‌اند كه بسیاری از این پارچه‌ها را پارچه‌های پرده‌ای تشكیل داده‌اند.

در این خیابان می‌توان انواع پارچه پرده‌ای از تور و حریر و ساتن گرفته تا پرده‌های ضخیم مخملی و کتان را یافت. البته اکثر فروشگاه‌های این خیابان پارچه پرده‌ای را 10 تا 15روز پس از سفارش مشتری به وی تحویل می‌دهند. علت هم این است که انبارهای فروشندگان این خیابان در محل دیگری است و زمان می‌برد تا پارچه از انبار خارج شود و به دست مشتری برسد.

البته گروهی از فروشندگان می‌گویند، به علت اینکه پارچه‌ها وارداتی است باید پارچه به شرکت سفارش داده شده و سپس به فروشگاه ارسال شود. در هر حال به هر دلیلی که باشد این پارچه‌های وارداتی گران قیمت با تاخیر به دست مشتری می‌رسند. اگر قصد سفارش دوخت پرده نیز دارید، بهتر است سفارش دوخت را به همان فروشگاهی بدهید که پارچه را از وی خریداری کرده‌اید تا تخفیف بیشتری بابت دوخت بگیرید.

در کل قیمت هر متر(پرده‌ای) پارچه اعم از تور، گیپور، ساتن و... در این خیابان با توجه به نوع پارچه و... بین 60 تا 350هزار تومان است، البته پرده‌های گران‌قیمت‌تر هم در این بازار وجود دارند. هزینه دوخت هم با توجه به مدل و جنس پارچه که خوش‌دوخت باشد یا بددوخت، بین 100 تا 300هزار تومان و در برخی از مدل‌ها تا 400هزار تومان متغیر است.

مولوی هر چه بخواهید دارد

در مولوی انواع پارچه در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون موجود است و البته بازار طراحان و دوزندگان پرده نیز رونق بسیاری دارد. در این منطقه از خرید سفارشی و... خبری نیست و اکثرا فروشندگان اجناس خود را در انبارهای شخصی نگهداری کرده و در صورت نیاز به مشتری ارائه می‌دهند. قیمت‌های ارائه شده در این بازار هم برای خرید پارچه و هم برای سفارش دوخت ارزان‌تر از خیابان زرتشت است، ضمن اینکه در این منطقه فروشندگان پارچه‌های قدیمی را نیز به حراج می‌گذارند.

خیابان بلندی برای انواع پارچه‌ها

عبدل‌آباد هم یک خیابان بلند و طولانی است، مانند مولوی که مملو از پارچه‌فروشی است و باز هم اكثر پارچه‌ها را پارچه‌های پرده‌ای تشكیل داده‌اند. اینجا نیز مملو از پارچه‌های حراجی است. قیمت‌ها نیز نسبت به زرتشت و مولوی تا حدودی ارزان‌تر است، اما باید حواستان باشد و حسابی با فروشنده چانه بزنید.

برای رسیدن به عبدل آباد باید از میدان کشتارگاه به سمت اتوبان قم و بعد از آن نرسیده به پل شهید تندگویان از یک جاده فرعی به سمت عبدل آباد بروید. این منطقه در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد و به‌راحتی می‌توانید با خودروی شخصی در آن تردد کنید.

بازار بزرگ تهران، راسته پارچه‌فروشان

بازار بزرگ تهران بیشتر به عرضه پارچه‌های پرده‌ای نه چندان مجلسی و... می‌پردازد. می‌توان گفت این محل بیشتر برای خرید پارچه پرده‌ای اتاق خواب مناسب است. اما در هر حال یکی از مراکز معروف و شناخته‌شده در زمینه عرضه پارچه پرده‌ای است. این را هم در نظر داشته باشید که در این مرکز انواع نوار پرده، گیره، حلقه و... موجود است. بازار بزرگ تهران در محدوده طرح ترافیک واقع شده و اکثرا برای مراجعه به این بازار از مترو یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KR2xV0PE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه