آیا میدانستید درک معنای آگاهی از برند ممکن است برای افراد مختلف فعال در درون شرکت متفاوت باشد؟ افراد مختلفی که در درون یک سازمان یا شرکت مشغول فعالیت هستند مانند مدیران، متخصصان، کارشناسان روابط عمومی و کارمندان ممکن است آگاهی از نام تجاری (برند) برای هر کدام از آنها متفاوت باشد و برداشت هر کدام با دیگری بسیار فرق کند.
همین امر ممکن است موجب به حاشیه کشیدن اهداف سازمانی شود و هدف اصلی سازمان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین هنگام آغاز سنجش آگاهی از نام تجاری (برند) باید به موارد زیر توجه شود: تا چه حدی در نظر داریم نام تجاری سازمان در رسانههای عمومی بازتاب داشته باشد و تبلیغ شود، تا چه اندازهای در نظر داریم که نام تجاری شرکت ما در یک مدت زمان تعیین شدهای به شهرت برسد، تا چه اندازهای در نظر داریم که نام تجاری ما در میان اقشار مختلف و کانالهای ارتباطی مختلف بر سر زبانها بیفتد و تا چه اندازهای در نظر داریم که در یک مدت تعیین شده، نام تجاری کالای ما مورد استقبال قرار بگیرد.