آیا می دانستید تحقیقات بازار، از مهم ترین اصول و مفاهیم بازاریابی است؟ این مفهوم به معنای جمع آوری، ثبت و تجزیه و تحلیل هدفمند داده های مربوط به بازار هدف و مشکلات بازاریابی محصولات و خدمات است که به کمک روش های تحلیلی و آماری انجام و تمام فعالیت های مرتبط در کسب و کار از ایجاد ایده تا پایانی ترین بخش یعنی رضایت مشتری...
آیا می دانستید بازاریابی آنلاین مزایای زیادی دارد؟ از جمله آن می توان به این موارد اشاره کرد:
1- تبلیغات سبز: در این گونه تبلیغات که در فضای آنلاین صورت می گیرد، به مقدار خیلی زیادی در مصرف کاغذ صرفه جویی می شود، شما تصور کنید هزینه های تراکت، بروشور، کارت ویزیت ها، آگهی نامه ها و... که امروزه هزینه زیادی را در...
آیا می دانستید موفقیت در کار تیمی نیاز به روحیه مشارکت و همکاری عمیق تمام کارکنان و پرسنل دارد؟ اما جدای از این روحیه با انجام برخی کارهای فیزیکی دیگر می توانید در این زمینه به موفقیت برسید.
نظر اعضای تیم تان را در مورد جوانب مختلف محیط کار و تصمیمات گوناگون مثل دکور شرکت بپرسید. حتما لازم نیست که کارکنان شما سقف را ر...
آیا می دانستید در این نوع مدیریت، مدیر بدون هیچگونه نظرخواهـی از سایر همکاران خود یا ارائه توضیح درخصوص علت اقدامات جاری، دستورالعمل هایی را با خشونت صادر می کند؟ این نوع مدیریت با کمترین حس وفاداری نسبت به سازمان انجام وظیفه کرده و همیشه به حرفه، تخصص و مهارت خویش کاملا معتقد است.
این گروه از مدیران روی تمایلات خود...
آیا می دانستید دانستن نکاتی درخصوص بازاریابی حسی می تواند برای خیلی از مدیران شرکت ها جالب باشد. شاید قریب به یقین بتوان گفت تعداد زیادی از بازاریاب های ایرانی بازاریابی حسی را بلد نیستند و نمی توانند از آن استفاده کنند، در حالی که بازاریابی حسی تاثیرگذارترین مدل بازاریابی در جهان است.
اگر بتوانید احساس مخاطب را درک...
آیا می دانستید ما پارکینسون را بیشتر به عنوان یک بیماری به ویژه بیماری افراد سالمند می شناسیم، اما پاركینسون نامِ یك قانون مهم در روانشناسی و مدیریت هم است؟ البته بین قانون پارکینسون و بیماری پارکینسون ارتباطی وجود ندارد. بد نیست بدانید هر دوی اینها به افتخار کاشفان شان، نام گذاری شده است.
قانون پارکینسون (که گاهی اصل...
آیا می دانستید بازاریابی کارآفرینانه، مفهومی است که از سطح اشتراک دو حوزه بازاریابی و کارآفرینی به وجود آمده است؟ یعنی حاصل توجه به اهمیت دو حوزه است، اول نقشی است که بازاریابی در حوزه کارآفرینی دارد و برای کسب وکارهای کارآفرینانه موضوعی حیاتی است، دوم نقشی است که کارآفرینی در حوزه بازاریابی می تواند ایفا کند، یعنی هما...
آیا می دانستید شهرها زمانی که وارد كارزار بازاریابی مکانی می شوند با رقابتی شدید و انتخاب هایی مهم روبه رو خواهند شد؟
کشورهای اروپایی دارای بیش از 100 هزار انجمن مردمی هستند که در زمینه مکان های بالقوه خریداران با هم در رقابتند. شهرها با ارائه تصویری نیرومند و متناسب از خود می توانند از مزیت رقابتی برخوردار شوند. به ا...
آیا می دانستید خیلی از مردم وقتی لغت محتوا و بازاریابی محتوا را می شنوند بلافاصله به محتوای دیجیتال فکر می کنند؟ اما محتوای دیجیتال اگرچه یکی از شکل های روبه رشد محتوا در دنیای امروز محسوب می شود، با این حال تنها یکی از انواع محتواهاست. اگر شما یک نویسنده هستید و کتاب منتشر می کنید، باز هم تولیدکننده محتوا هستید. اگر ش...
هوش تجاری یا هوش کسب و کار که قالب عمده تری را مانند استفاده های تجاری و غیر تجاری (نظامی و غیر انتفاعی) دربر دارد، عبارت است از بعد وسیعی از کاربردها و تکنولوژی برای جمع آوری داده و دانش جهت زایش پرس و جو در راستای آنالیز بنگاه برای اتخاذ تصمیمات تجاری دقیق و هوشمند.
یک هوش تجاری براساس یک معماری بنگاه تشکیل شده است...
آیا می دانستید استراتژی پذیرش، یعنی قبول زیان وقتی که آن زیان رخ می دهد؟ در واقع خودتضمینی یا تضمین شخصی در این طبقه جای می گیرد. پذیرش ریسک، یک استراتژی قابل قبول برای ریسک های کوچک است که هزینه حفاظت در مقابل ریسک ممکن است از نظر زمانی بیشتر از تمامی زیان های حاصله باشد.
تمام ریسک هایی که قابل اجتناب و انتقال نیستند...
آیا می دانستید که می توان محتوا و تبلیغات را مکان محور کرد؟ تبلیغات مکان محور چیزهای تازه ای نیستند، اما مرتبا در حال رشد هستند و برای کسب و کارهای نوپا فرصت های سودآوری را فراهم می کنند.
انتظار می رود صرف هزینه روی تبلیغات موبایلی مکان محور تقریبا ۳۰ درصد افزایش یابد، از ۹,۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۲۹,۵ میلیارد...
آیا می دانستید برای مدیریت نقدینگی باید توسعه محصول را مدیریت کنید؟ استفاده از تنها یک مهندس یا شرکت برای توسعه محصول می تواند حتی باعث افزایش هزینه ها نیز بشود. نرخ دستمزد مهندسان براساس تخصصی که دارند متغیر است. هنگامی که فقط یک مهندس یا تنها یک شرکت را برای کار خود استخدام می کنید، احتمالا بالاترین نرخ را از شما طلب...
آیا می دانستید جدول های سرمایه جزو مهم ترین اسنادی هستند که مدیران و کارآفرینان باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشند؟ این سند به ظاهر ساده که شبیه به یک صفحه گسترده (spreadsheet) است، سهام داران شرکت و میزان سهام هر فرد را نشان می دهد.
با این وجود، این ساده سازی، پیچیدگی مدیریت جدول سرمایه را به خوبی نشان نمی دهد. همین...
آیا می دانستید که می توانید از مکان یابی برای سازگاری با یک اقتصاد مبتنی بر تقاضا استفاده کنید؟ به منظور تامین آرامش و آسایش مشتریان، زندگی آنها را با استفاده از مکان یابی بهبود بخشید. شما با استفاده از موقعیت جغرافیایی به عنوان زمینه کار می توانید ساده ترین و مرتبط ترین راه حل را برای مشتری خود مشخص کنید.
به عنوان مث...