پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از مشکلاتی که همواره مدیران مالی سازمان‌ها در پرداخت‌های الکترونیکی مشتریان خود با آن مواجه هستند، ردیابی و پیگیری پرداخت‌های آنها است که در نهایت باعث اختلاف حساب‌های میلیاردی در صورت‌های مالی این شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود. رسیدگی به وضعیت این اختلاف حساب‌ها و تراكنش‌های مربوط، زمان زیادی را از بخش‌های مالی و حسابداری سازمان‌ها به خود اختصاص داده است.

فناوری‌های نوین در حوزه بانكی كه از یك دهه گذشته به سرعت توسعه یافته و زمینه را برای ایجاد كسب و كارهای نوین فراهم كرده، علاوه بر مزایا، بنگاه‌های اقتصادی را با مشكلات جدیدی روبه‌رو كرده است و گاهی باعث شده سازمان‌ها استفاده از روش‌های سنتی را بر روش‌های نوین ترجیح دهند. اما از سوی دیگر، موج فناوری‌های نوین به‌گونه‌ای در حال پیشروی است كه همراه نشدن با این موج می‌تواند خروج از بازار رقابت را به دنبال داشته باشد.

سازمانی را تصور كنید كه روزانه با مراجعان و مشتریان بسیاری سر و كار دارد و هر یك باید به دلیل دریافت خدمات یا خریدی كه انجام می‌دهند مبلغی را غیرحضوری به حساب سازمان واریز كنند، مشكل اینجاست که مشخص نیست واریزهای صورت گرفته از طرف كدام مشتری است و در نهایت سازمان‌ها شاهد بروز اختلاف حساب در صورت‌های مالی خود می‌شوند.

اكنون با سرویس جدیدی با نام سیناپس این مشكل برطرف خواهد شد. یك شركت ایرانی سرویسی را ایجاد كرده است تا پرداخت‌های مدت‌دار و دوره‌ای مانند اقساط و... به‌وسیله شناسه قبض و شناسه پرداخت انجام شود و سازمان‌ها بتوانند واریز‌کننده وجه را به‌راحتی رهگیری کنند.

در این باره فرهنگ فرزان، ‌قائم مقام توسعه كسب و كار اتیك با بیان اینكه در طرح سیناپس به دنبال آن هستیم که پرداخت‌ها را به پرداخت‌های شناسه‌دار تبدیل کنیم، ‌تاكید كرد: یکی از معضلاتی که در تراکنش کارت به کارت وجود دارد این است که مشخص نیست چه کسی پول را به حساب واریز کرده است و اکنون مجموعه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی‌ای وجود دارند که به همین دلیل، در حساب‌های خود مغایرت و اختلاف‌های میلیاردی دارند.

‌قائم‌مقام توسعه كسب و كار اتیك افزود: اتیك با راه‌اندازی این سرویس، به‌عنوان حلقه واسط بین سازمان و مشتری، خدمت ارائه می‌دهد. در واقع سیناپس كاری انجام می‌دهد كه اكنون شاپرك با پذیرنده‌ها انجام می‌دهد. شاپرک با سازمان، مشتری نهایی و بانك در ارتباط است، به صورت روزانه به کارفرما گزارش می‌دهد و تمامی مبالغ را حداكثر طی 24 تا 48 ساعت تسویه می‌كند.

فرزان در توضیح مزایای استفاده از این سرویس برای سازمان‌ها گفت: استفاده از این سرویس كاهش هزینه مذاكره با پذیرندگان قبوض، در اختیار داشتن شبكه گسترده پرداخت، تقسیط، شناسایی فرد پرداخت‌كننده قبوض، پرداخت از طریق تمامی درگاه‌های پرداخت الكترونیكی، مدیریت و ارائه یكپارچه اطلاعات را برای سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌كند. در واقع سازمان‌ها می‌توانند پرداخت‌های مشتریان خود را مدیریت و از طریق گزارش‌هایی که سیناپس فراهم می‌آورد، کلیه پرداخت‌ها را ردیابی کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fiOH1rl5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه