پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آنچه در مورد تبلیغات گسترده موسسه اعتباری عسکریه نمی‌فهمم و دلیلی منطقی برایش وجود ندارد، اصرار به ایجاد آگاهی از نامی است که قرار است دیگر نباشد. استفاده از بیلبوردهایی نارنجی و سرمه‌ای با نام موسسه اعتباری عسکریه در اتوبان‌ها و فرودگاه‌ها، پخش تیزر و نمایش لوگوی گردان آن در پر بازدید‌ترین برنامه این روزهای تلویزیون به قصد نمایش دادن نامی که فراخوان داده پیشنهاد یکی بهترش را بدهید!این موسسه نام، رنگ، فرم و فونتی را تبلیغ می‌کند که قصد دارد عمرش را پایان دهد! 

آن چیزی که درک نمی‌کنم تبلیغات گسترده در مورد فراخوانی است که عمومی بودن آن ذاتا زیر سوال است. آیا موسسه‌ای که باید پیام‌آور دقت و ریزبینی باشد تا اعتماد مخاطب را برای جذب سرمایه و نقدینگی‌هایشان جلب کند، یکی از تخصصی‌ترین برنامه‌های خود را که در تمام آینده زندگی کاریش موثر است به فراخوان عمومی می‌گذارد؟ آیا موسسه عسکریه تکنیکی دارد که هرچند سال یک بار یک برنامه فراگیر تغییرنام لانچ کند؟ آیا این موسسه قرار است از درآمدهای حاصله از سرمایه‌گذاری‌های مشتریانش، برای شویی که به نظر می‌آید کمترین میزان هدف‌گذاری و ایده‌پردازی روی آن صورت گرفته است، بودجه‌ای چند صد میلیونی هزینه ‌کند؟

آنچه به‌شدت آزار‌دهنده است و می‌تواند اعتراض شرکت‌های مشاوره در حوزه تبلیغات و برند‌سازی را در آورد، ساده‌انگاری فرآیند انتخاب نام است! اینکه وارد سایتی بشوی که ورود تو را فارغ از سطح دانش و مهارتی که‌داری به فراخوانی عمومی خوش آمد بگویند و بعد یک دکمه را کلیک کنی و فقط ایمیل، نام و شماره‌ات را ثبت می‌کنی و هر اسمی که با آن خیلی حال می‌کنی وارد کنی بیشتر به یک بازی جمع‌آوری اطلاعات می‌ماند که آن هم قسمت سن و شغل و تحصیلاتش جا مانده! یا شاید قرار است موسسه عسکریه پیام‌آور امید باشد برای هر قشری که دل خوش کند به جایزه 500 میلیون ریالی‌اش! آن هم اصلا مهم نیست که قرار است این جایزه با چه معیاری و توسط چه تیمی اهدا شود. 

در نهایت چند سوال ساده با هر باری که لوگوی چرخان عسکریه را در اوج هیجان بازی‌های والیبال می‌بینم، در ذهنم وظیفه قلقلک دادنم را پیدا می‌کند؛ فارغ از نگاهم به ترکیب هویتی دقیق رقیبی که پشت صحنه‌های بازی پیام‌های اجتماعی‌اش را فریاد می‌کند.به این فکر می‌کنم که این موسسه بودجه تبلیغاتی خود را دقیقا با چه هدفی صرف چه کاری کرده است؟ و مشاورش احتمالا چطور چنین کار عجیبی را توجیه کرده است؟ وقتی با چند دهم هزینه جایزه می‌شد تیمی حرفه‌ای را دعوت به همکاری کرد و با جلسات مدون و اصولی اتاق فکر، نامی مناسب برای خدماتی مناسب‌تر تعریف کرد، چرا باید تمام آنچه از اینجایی که من هستم در مورد عسکریه به‌نظر می‌رسد، یک برنامه کاملا پر هزینه خریدوفروش رسانه باشد؟

آیا بهتر نبود موسسه عسکریه بودجه خود را برای معرفی خدمات موسسه به مخاطبانش صرف می‌کرد؟ آن هم زمانی که نام جدید و هویتش حداقل برای خودش مشخص شده باشد. اما برای موسسه عسکریه می‌توان امیدوار بود، امید داشت که این بازی را جور دیگری هدایت کند. می‌توان امید داشت که با دعوت از حرفه‌ای‌های این حوزه دستی به سر ایده انتخاب نام خود بکشد و در وب‌سایتش گزینه‌هایی را اضافه کند که به مخاطب خاص‌ترش ایده‌هایی را در مورد هویت آتی عسکریه منتقل کند. می‌توان امیدوار بود همزمان با تبلیغات رسانه‌ای‌اش در شعب عسکریه جنب و جوش‌هایی که نشان از تغییر و به روز شدن است دیده شود و می‌توان امیدوار بود عسکریه روزهایی را در پیش‌رو خواهد داشت که امید و هیجان را با ابزار و ایده‌های مناسب به مخاطبش منتقل کند. می شود امیدوار بود این پول‌های گزاف درست و در راستای هدف موسسه مصرف شود. . .

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Iae9GjbM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
hossein.y :
9 سال پیش
سلام من هم باور این داستان که این موسسه تغییر نام دهد برایم سخت است به نظر میرسد یک ترفند برای آشنا کردن مردم با اسم این موسسه و خود این فراخوان یک کمپین تبلیغاتی است که بر سر زبان انداختن اسم این موسسه هم موفق بوده البته باید دید در انتها به چه شکل این فراخوان را منحل میکنند که باعث بی اعتمادی مردم نشود .
امین امین :
8 سال پیش
از نظر روند شخصا این کمپین را موفق می دانم. چرا چون همزمان با معرفی نام عسکریه حداقل در رسانه صدا و سیما این بانک دارد نام "عسکریه را که قرار است تغییر کند" به عموم مردم اطلاع رسانی می کند. کی عموم مردم؟ بله همان ها که قرار است بعدا در این بانک حساب باز کنند و مشتری شوند. پس روند کمپین نه تنها غلط نیست بلکه درست است اما در مورد تبلیغات محیطی چون ندیده ام نظری نمی دهم. اما نکته من درباره نام های انتخاب شده است. هیچکدام از نام های انتخاب شده اسامی خوبی نیستند و همه دم دستی هستند. این همه قال و قیل برای تغییر نام ولی در آخر تعیین ده نام خیلی خیلی معمولی بیش از حد ساده انگارنه است. ضمنا دامنه های این اسامی اکثر توسط افراد متفاوتی گرفته شده اند!!!!!!!!!!!!! حال چطور این شرکت تبلیغاتی به فکر گرفتن همه دامنه های اسامی انتخابی نبوده باید در فکر فرو رفت و در افق محو شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه