آیا میدانستید بازاریابی مکانی شاید یکی از بخشهای بازاریابی عمومی باشد که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؟ بازاریابی برای یک مکان میتواند به دلایل مختلفی انجام گیرد: برای جذب سرمایهگذاران خارجی، برای جذب نوع مشخصی از جهانگردی یا برای ارتقای شهرت شهر از طریق روشهای مختلف که تاکنون محرکهای مختلفی برای این منظور به کار گرفته شدهاند.
معروفترین آنها لوگوی «I love NY» مربوط به شهر نیویورک است. در اواخر دهه 70 میلادی شهر نیویورک در تنگنای مالی قرار داشت و وضعیت صنعت گردشگری ضرر خالص 16 بیلیون دلاری را نشان میداد. به دنبال این بررسی، فعالیتهای بازاریابی گستردهای برای یافتن یک شعار و لوگو آغاز شد. این تلاشها در سال 1977 با شعاری که به سرعت روی تمامی کالاها از برچسبهای ضربه گیر تا فنجانهای قهوه ظاهر شد، آغاز شد که تا به امروز شناخته شدهترین شعار بعد از سیب بزرگ است.