آیا می دانستید بازاریابی سببی یا علت محور رویکردی در بازاریابی است که در صورت اجرا در یک سازمان یا مجموعه از یک دلیل حمایت کرده یا به صورت عمومی خودش را مرتبط با یک دلیل می شناسد؟
درواقع می توان گفت یک مرز بسیار باریک بین مسئولیت اجتماعی سازمانی و بازاریابی سببی وجود دارد.
مسئولیت اجتماعی سازمانی مربوط به زمانی است که شرکت سعی در باز پس دادن چیزی به جامعه دارد که از آن گرفته و به نفع خود بهره برده است، درحالی که بازاریابی سببی مربوط به زمانی است که شرکت نقدینگی و زمان را به منظور یک هدف یا رویداد خاص در جامعه صرف می کند.
خیلی وقت ها این شرکت ها درنهایت اقدام به حمایت از یک سازمان مردن نهاد یا NGO می کنند که برای دست یافتن به یک دلیل یا هدف فعالیت می کنند. این رویکرد به منظور بهبود تصویر ذهنی از برند و مثبت نشان دادن سازمان در جامعه و اذهان دیگران مورد استفاده قرار می گیرد.