آیا می دانستید ادراک معنای آگاهی از برند ممکن است برای افراد مختلف فعال در درون شرکت متفاوت باشد؟ افراد مختلفی در درون یک سازمان یا شرکت مشغول فعالیت هستند.
افرادی مانند: مدیران، متخصصان، کارشناسان روابط عمومی و کارمندان که ممکن است آگاهی از نام تجاری (برند) برای هر کدام از این افراد متفاوت باشد و برداشت هر کدام با دیگری بسیار فرق کند. همین امر ممکن است موجب به حاشیه کشیدن اهداف سازمانی شود و هدف اصلی سازمان را تحت تأثیر قرار دهد.
بنابراین هنگام آغاز سنجش آگاهی از نام تجاری (برند) باید به موارد زیر توجه شود:
۱) تا چه حدی در نظر داریم نام تجاری سازمان در رسانه های عمومی بازتاب داشته باشد و تبلیغ شود.
۲) تا چه اندازه ای در نظر داریم نام تجاری شرکت ما در یک مدت زمان تعیین شده به شهرت برسد.
3) تا چه اندازه ای در نظر داریم که نام تجاری ما در میان اقشار مختلف و کانال های ارتباطی مختلف بر سر زبان ها بیفتد.
۴) تا چه اندازه ای در نظر داریم که در یک مدت تعیین شده، نام تجاری کالای ما مورد استقبال قرار بگیرد.