دوشنبه, ۵ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 26 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
باشگاه سرمایه‌گذاران

ابتدا فروشنده بودم اما امروز تولیدکننده

8 سال پیش ( 1394/12/9 )
 

اگر سری به منطقه شریف‌آباد ورامین بزنیم با بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و فروشندگان عمده مصالح ساختمانی در بخش‌های مختلف از جمله تولیدکنندگان بلوک‌های سیمانی مواجه می‌شویم که در ابعاد کوچک و بزرگ یا سنتی و اتوماتیک درحال تولید عرضه محصولات‌شان به بازارهای مصرف هستند. از این‌رو اگر شما دنبال سرمایه‌گذاری در این صنعت هستید بد نیست کمی در باره واقعیت این صنعت از زبان بابک امینی، مدیرعامل شرکت سیمان و بتن امینی را در این منطقه بخوانید.

بابک امینی که نزدیک به سه دهه است در این بازار پر از گرد و غبار فعالیت دارد به «فرصت امروز» گفت: تقریبا حدود 20سال داشتم که وارد این صنف شدم ولی نه به‌عنوان تولیدکننده، بلکه به‌عنوان فروشنده؛ چون در آن دوران ساخت‌وساز رونق داشت و به‌نوعی بازار کار در این صنف بسیار پرمنفعت بود. بنابراین به بازاریابی در میان شرکت‌های بزرگ عمرانی برای محصولات برخی کارخانه‌ها پرداختم و با دریافت 10درصد پورسانت فروش روزگار سپری می‌کردم.

امینی در ادامه افزود: اگرچه طی پنج‌سالی که در این زمینه فعالیت داشتم سختی و نگرانی‌های بسیاری را تجربه کردم، ولی بهترین سرمایه‌ای که به دست آوردم آشنایی با خواسته‌های بازار و نیاز مشتریان بود. این درحالی است که در طرف مقابل نیز شرکت‌های تولیدی که جزو بزرگ‌ترین‌ها بودند با نام و نحوه فعالیت تجاری من آشنا شدند و همین داشته‌ها را به‌عنوان سرمایه خود در نظر گرفتم و در نهایت با فروش یک واحد مسکونی که در تهران داشتم در زمینه تولید بلوک سیمانی و تیرچه و با 200میلیون تومان سال 80 رسما وارد بازار تولید شدم.

این تولیدکننده گفت:  مهم‌ترین نکته‌ای که در آن دوره بقایم را در این صنف تضمین کرد، اجاره کارگاهی ورشکسته بود، چون صاحب کارگاه تجهیزات را در قبال اجاره ملک در اختیار من گذاشت و بدون اینکه برای خرید دستگاه هزینه کنم وارد بحث تولید شدم. وی در ادامه تصریح کرد: روز اول که کارگاه را تحویل گرفتم به سرعت نسبت به از بین بردن مشکلات و کاستی‌ها اقدام کرده و با استفاده از تمام تجارب و نیازهای بازار که طی دوران بازاریابی داشتم تولید روزانه 6هزار عدد بلوک را آغاز کردم.

بسته‌بندی؛ رمز ماندگاری

این تولیدکننده با تاکید بر اهمیت بسته‌بندی در این صنعت گفت: یکی از مشکلاتی که در گذشته با آن آشنا شده ‌بودم مربوط به از بین رفتن کالا هنگام حمل به محل پروژه بود. بنابراین با استفاده از پالت‌های چوبی و تسمه سعی کردم بلوک‌ها را در بسته‌بندی مشخص با کمترین میزان خسارت به متقاضیان تحویل دهم.البته برای ماه‌های اول هیچ هزینه‌ای از متقاضیان بابت این کار دریافت نمی‌کردم و صرفا قصد داشتم کیفیت کار را افزایش دهم، اما در ماه‌های بعدی با توجه به استقبال متقاضیان تنها به ازای هر یک پالت، 3‌هزار تومان افزایش قیمت داشتم برای بسته‌بندی که متقاضیان هم با رضایت آن را پرداخت می‌کردند.

وی افزود: این سیاست باعث شد نه تنها جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان به‌دست آورم، بلکه از میزان هدررفت سرمایه‌ شرکت نیز جلوگیری کنم چون هر چه تعداد بلوک‌های شکسته هنگام تحویل بیشتر باشد، تولیدکننده براساس نوع قرارداد باید آن را تامین و جایگزین کند. بنابراین هزینه‌ای که برای بسته‌بندی انجام داده بودم کاربردی دوسویه برای من و شرکت داشت.

صفر و یک‌های دیجیتال و آینده تولید

امینی درباره تغییر فضای کسب‌و‌کار این محصولات به «فرصت امروز» گفت: شاید در شرایط ابتدایی محصولات در محیطی پر از گرد‌و‌غبار فروخته می‌شدند اما امروز دفاتر شیک و بسیار لوکس شرکت‌های عمرانی محل معامله است. بنابراین نمی‌توان نمونه تولیدات را با شکل و ظاهر سابق به آن اماکن فرستاد؛ به‌همین دلیل ابتدا در تولید کاتالوگ‌های چاپی سرمایه‌گذاری کردم و با درنظر گرفتن امتیازاتی که به دست آوردم کم‌کم به فکر تولید کاتالوگ‌های دیجیتال (کارت‌ویزیت‌های دیجیتال) افتادم تا با این کار کاملا در کلاس و شخصیت شرکت‌های اسم و رسم‌دار عمرانی وارد بازار شوم.

به اعتقاد این تولیدکننده منطقه شریف‌آباد، این تغییرات در تولید بلوک‌های سیمانی به آخر خط خود نرسید، بلکه امروز با توجه به گسترش دنیای مجازی در صنایع مختلف صنعت، تولید بلوک‌های سیمانی نیز کاملا به صفر و یک‌های این نوع تجارت وابسته شده است و باید تولیدکنندگان دارای وب‌سایت‌های معتبر و بعضا فروشگاه‌های آنلاین باشند تا بتوانند برای رقابت با دیگر تولیدکنندگان گام بردارند.

طرح توسعه و تکمیل سبد محصولات

بابک امینی درباره طرح‌های توسعه‌ای کارگاهش این‌گونه توضیح داد: اگرچه هنگام شروع سرمایه ‌اندکی در اختیار داشتم اما با پشتکار و صداقت در قراردادهایم توانستم رشد قابل توجهی را در کارگاه خود تجربه کنم. این درحالی است که نباید فراموش کنیم هر نوع سرمایه‌گذاری یا طرح توسعه نیازمند توجیه اقتصادی است و تا زمانی که این دو فاکتور مهم مهیا نباشد هرگز نباید وارد میدان توسعه فعالیت اقتصادی شد.

وی در پایان بازارسنجی و البته تولید برخی محصولات خاص از جمله در‌های بتنی را برای فاضلاب نقطه عطفی در تکمیل تولیداتش اعلام کرد که برای تولیدشان از آخرین ماشین‌آلات استاندارد و به‌روزشده استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kZgxGv37
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتو
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه