آیا میدانستید تصمیمهای برنامهریزی نشده تصمیمهایی هستند که با مسائل غیرمعمول و منحصر به فرد سروکار دارند؟ درواقع مدیر در برابر اکثر مسائل عمدهای که با آن روبهرو است ناچار به اخذ تصمیمگیری برنامهریزی نشده است. خط مشیهای مکتوب و غیرمکتوب سازمان موجب تسهیل تصمیمگیری میشود، زیرا بعضی از بدیلها را حذف یا محدود میکند. هر چه فرد در سلسله مراتب سازمانی بالاتر رود، داشتن توان اخذ تصمیمهای برنامهریزی نشده اهمیت بیشتری مییابد، زیرا بیشتر تصمیمهایی که باید بگیرد برنامهریزی نشده است.