آیا می دانستید یکی از مواردی که بازاریابی خدمات را پیچیده می کند، متغیر بودن روش های بازاریابی برای افراد مختلف است؟ از آنجایی که انسان در تدارک خدمات دخیل است، هیچ دو خدمتی شبیه هم نیستند و متغیرند. برای مثال شما در دو نوبت مختلف اتومبیل تان را برای خدمات یکسان به یک تعمیرگاه می برید و کارتان در دو زمان مختلف تمام می شود و رضایتمندی متفاوتی را تجربه میکنید. اگر موسیقی دلخواه تان را روی DVD گوش دهید، هر بار تجربه یکسانی را خواهید داشت، ولی اگر همان موسیقی را در دو کنسرت مختلف گوش دهید هر بار تجربه متفاوتی خواهید داشت. حتی در خدمات استاندارد شده مک دونالد هم تغییرات کمی را همیشه تجربه می کنید که اصلا ربطی به شرکت ندارد. بعضی وقتها شنبه موقع ناهار می روید و خیلی شلوغ است و بعضی اوقات در روزهای دیگر نیاز به تحمل هیچ صفی نیست. پس تجربه خدمات از شخصی به شخص دیگر فرق می کند.