شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
3 تکنیک برای بهبود رتبه سایت برند

راهکارهای مدیریت سئو در عصر کنونی

4 سال پیش ( 1398/12/6 )
پدیدآورنده : جرود موریس   پدیدآورنده : علی آل‌علی   پدیدآورنده : مدیریت  

مدیریت سئو یکی از المان های مهم و حیاتی در توسعه کسب و کار محسوب می شود. اغلب شرکت ها نسبت به اهمیت این موضوع آگاهی کاملی دارند بنابراین در نگاه نخست تمام برندها به خوبی در حال سرمایه گذاری بر روی این بخش و استفاده از مزیت های آن هستند. ما در اغلب موارد درباره یک مسئله اعتماد به نفس بسیار زیادی داریم. حال اگر به طور ناگهانی نسبت به تفکر اشتباه مان درباره آن امر آگاهی پیدا کنیم، چه احساسی خواهیم داشت؟ این تجربه درباره نحوه داوری بسیاری از برندها نسبت به حوزه مدیریت سئو صحت دارد. اگر ما درباره حوزه مدیریت سئو اشتباه فکر کنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اجازه دهید کار را با بررسی معنای عبارت سئو دنبال کنیم. بهینه‎سازی موتورهای جست‎وجو به معنای تلاش برای بهبود رتبه سایت مان و صفحات مختلفش در موتورهای جست‎وجوی گوناگون است بنابراین هدف اصلی در این فرآیند بسیار روشن و سر راست به نظر می رسد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از تکنیک های مختلف و کاربردی است. متاسفانه برخی از برندها هرگز اقدامی برای تغییر الگوی مدیریت سئو نمی کنند. این امر موجب مشاهده فرآیندی تکراری برای سال ها در نحوه فعالیت آنها می شود. اگر ما به مرور زمان تکنیک های مدیریت سئوی مان را بهبود نبخشیم، به مرور زمان از دید مشتریان دور خواهیم شد.

راهکارهای مدیریت سئو در عصر کنونی

ایجاد تحول در شیوه های مدیریت سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها در این زمینه عملکرد بهتری در مقایسه با دیگران دارند. این نکته بیشتر شامل برندهای بزرگ و بین‎المللی است. در ادامه سه الگوی کاربردی پیرامون مدیریت سئو به شیوه ای جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به این ترتیب ما شانس بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف در موتورهای جست وجو خواهیم داشت.

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک

چرا مدیریت سئو هنوز هم اهمیت دارد؟

پیش از پرداختن به اصل ماجرا باید به یک پرسش مهم پاسخ دهیم. به راستی چرا مدیریت سئو هنوز هم دارای اهمیت است؟ پاسخ این پرسش بسیار ساده است. با نگاهی به دنیای اینترنت هنوز هم شاهد نقش‎آفرینی نخست موتورهای جست‎وجو هستیم بنابراین هنوز هم برندها نیازمند کسب رتبه های برتر در طبقه‎بندی موتورهای جست‎وجو هستند. مدیریت سئو تا زمانی که موتورهای جست‎وجو دارای اهمیت هستند، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

ما به طور طبیعی وقتی از مدیریت سئو صحبت می کنیم، موتورهایی نظیر گوگل، یاهو و بینگ را مدنظر داریم. نکته مهم در این میان تغییر وضعیت مدیریت سئو در طول سال های اخیر است بنابراین تمام کارآفرینان و صاحبان کسب و کار نیازمند به روز رسانی آگاهی شان در زمینه مدیریت سئو هستند.

1. ضرورت گوش دادن به مخاطب هدف

نخستین گام در مدیریت سئو به صورت حرفه ای اطمینان از توجه کافی به مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در این زمینه مشکلات زیادی دارند. تصور آگاهی از عادت های مشتریان بیشترین ضربه را به برندها می زند. اغلب ما اطلاعات چندانی درباره عادت های مشتریان نداریم، بنابراین باید با واقعیت رو در رو شویم. نیاز به مطالعه درباره مشتریان در بین تمام برندها احساس می شود. ما باید اطلاعات دقیقی درباره عادت ها و نحوه جست‎وجوی محتوا از سوی مشتریان هدف مان داشته باشیم. در غیر این صورت فرآیند دشواری برای جلب نظر آنها خواهیم داشت.

ایجاد الگویی ایده‎آل از مشتریان کمک شایانی به شناسایی دسته‎بندی های مختلف مخاطب هدف خواهد کرد. بدون تردید مخاطب هدف ما یک گروه یکپارچه نیست. بنابراین باید به تنوع درونی آنها توجه داشت. اشتباه برخی از برندها فرض مخاطب هدف به عنوان یک گروه یکسان است بنابراین خبری از مدیریت سئو به شیوه های گوناگون نیست.

مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای فروشگاه های آنلاین

مدیریت سئو در موتوروهای جست‎وجو معطوف به استفاده از کلیدواژه های کاربردی برای تولید محتوا در سایت رسمی برندمان است. این امر باید از طریق بررسی نحوه گفت‎وگو و اظهارنظر کاربران پیرامون برندمان صورت گیرد. امروزه شبکه های اجتماعی یکی از محل های اصلی گفت‎وگو درباره برندهاست بنابراین حضور فعال در این فضا علاوه بر مزیت های بازاریابی و برندسازی برای مدیریت سئو نیز مفید خواهد بود. اطلاع از آخرین نظرات کاربران درباره برندمان در زمینه برنامه‎ریزی برای مدیریت سئو اهمیت دارد. کلیدواژه های مدنظر مخاطب هدف به طور مداوم در حال تغییر است بنابراین ما باید از تغییرات موجود به سریع ترین شکل ممکن آگاه شویم.

افراد حرفه ای در زمینه مدیریت سئو توانایی بسیار بالایی برای گوش دادن به مخاطب هدف دارند. این امر موجب ایجاد تغییرات سریع در فرآیند مدیریت سئو از سوی آنها می شود. برندهای بزرگ و موفق همیشه آماده تغییر و تحول هستند بنابراین اگر الگوی مدیریت سئو ما در طول سال های اخیر تغییر چندانی نکرده است، باید به دنبال بازسازی آن باشیم. حفظ ثبات در عرصه مدیریت سئو نخستین نشانه شکست است. شاید در دنیای تبلیغات حفظ برخی از شعارها اهمیت داشته باشد، اما در حوزه مدیریت سئو آمادگی برای تغییر براساس سلیقه مخاطب هدف مهم ترین نکته است.

2. توجه به دیگر موتورهای جست‎وجو

تغییر دوم در حوزه مدیریت سئو مربوط به رویکردمان به موتورهای جست‎وجو است. بسیاری از برندها فقط به گوگل به عنوان موتور جست‎وجوی اصلی توجه دارند. امروزه برخی از کشورها دارای موتورهای جست‎وجوی ملی هستند. این امر اهمیت سازگاری با چنین موتورهای جست‎وجویی را پیش می کشد. نکته مهم در این مورد نیاز به تسلط بر زبان بومی کشور موردنظر است. در غیر این صورت ما هیچ شانسی برای مدیریت سئو در موتورهای جست‎وجوی ملی نخواهیم داشت.

گام بعد نگاه دوباره به مفهوم موتور جست‎وجو است. امروزه کاربران فقط از موتورهایی نظیر گوگل یا یاهو برای جست‎وجوی محتوا استفاده نمی کنند. به عنوان مثال، یوتیوب را مدنظر قرار دهید. این پلتفرم اجتماعی بخش جست‎وجو برای ویدئوهای مختلف را دارد. این بخش به نوعی موتور جست‎وجو محسوب می شود. به همین خاطر ما باید آماده مدیریت سئو در این فضا باشیم. اکنون اغلب شبکه های اجتماعی دارای موتور جست‎وجوی درونی هستند. این امر ضرورت سازگاری هرچه بهتر برند ما با این فضا را ایجاد می کند. اگر ما به خوبی با این فضا کنار نیاییم، به سرعت از عرصه بازاریابی و به طور کلی رقابت با دیگران خارج خواهیم شد.

3. اطمینان از کارآمدی سایت

برخی از سایت ها دارای ایرادهای مهمی در زمینه جست‎وجوپذیری هستند. این امر الگوریتم موتورهای جست‎وجو را اذیت خواهد کرد. نتیجه امر اینکه سایت های موردنظر هرگز رتبه مناسبی در موتورهای جست‎وجو پیدا نخواهند کرد. اطمینان از طراحی مناسب قالب سایت، استفاده از هاست استاندارد و تولید محتوا با استفاده از کلیدواژه های پرطرفدار مهم ترین نکات در زمینه کارآمدی سایت محسوب می شود. بازبینی دوره ای کیفیت سایت و ایرادیابی به طور مداوم اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها سایت خود را پس از راه‎اندازی بدون کمترین رسیدگی رها می کنند. این امر به مرور موجب بروز مشکلاتی در زمینه مدیریت سئو خواهد شد.

مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی

مدیریت سئو برای صفحات سایت فقط معطوف به کلمات مورد استفاده ما نیست. تمام بخش های یک صفحه در رتبه‎بندی آن دارای اهمیت است بنابراین ما باید نگاهی کلی به صفحات سایت مان داشته باشیم. در غیر این صورت هرگز در رتبه های برتر موتورهای جست‎وجو قرار نخواهیم گرفت.

منبع : copyblogger
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dQ3ik7pH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه