در دنیای بازاریابی قرار گرفتن محتوای برند در میان نتایج برتر گوگل امر بسیار مهمی محسوب می شود. این نکته به برندها فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شانس آنها در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و پیدا کردن جایگاهی مناسب در بازار هستید، باید همیشه به رتبه های برتر گوگل توجه کنید. در این میان هیچ راهکاری به اندازه سئو شما را به سوی موفقیت در این زمینه هدایت نخواهد کرد. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و همچنین افزایش میزان فروش تان را دو برابر خواهد کرد.
امروزه مدیریت سئو بدل به امری حرفه ای و کاملا تخصصی شده است. درست به همین خاطر شمار بالایی از برندها در عمل به دنبال استفاده از کارشناس های حرفه ای در این میان هستند. این امر گزینه بسیار جذابی محسوب می شود، اما همیشه با موانعی برای برندها همراه است. یکی از نخستین چالش های در این زمینه هزینه بالای همکاری با کارشناس های حرفه ای سئو است. برندهای تازه تاسیس یا کسب و کارهای کوچک در شرایط مالی کنونی کمتر فرصتی برای همکاری در قالب چنین هزینه های بالایی را دارند. به همین خاطر استخدام یا حتی همکاری با کارشناس های حرفه ای جایی در برنامه آنها نخواهد داشت.
اگر شما به دنبال استفاده از تکنیک های سئو بدون استفاده از خدمات آژانس های بازاریابی یا کارشناس های حرفه ای هستید، شاید اندکی کارتان سخت تر باشد، اما هنوز هم فرصت زیادی پیش رو دارید. این امر شامل یادگیری برخی از مهمترین نکات در زمینه سئو برای پیشبرد کارتان است. بدون تردید شما برای حرفه ای شدن در این زمینه باید دست کم مقداری آشنایی با دنیای سئو داشته باشید. با این حساب مقاله کنونی برای کسانی که تازه در ابتدای مسیر آشنایی با سئو هستند، شاید کمی سنگین باشد. اگر شما مهارت نسبی در زمینه سئو دارید و آماده بهبود مهارت تان به منظور کسب رتبه های برتر گوگل هستید، نکات مورد بحث در این مقاله به خوبی کمک تان خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک
ایجاد هماهنگی میان محتوا و الگوی جست و جوی کاربران
شما در زمینه سئو همیشه با کلیدواژه های مختلف سر و کار دارید. این امر اغلب اوقات شامل کلیدواژه های متنی و دارای نوعی لحن استاندارد است. البته با گسترش استفاده از دستیارهای صوتی این امر تا حدی تغییر کرده است. به همین خاطر شما باید کلیدواژه های خودمانی تر را نیز مد نظر قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را برای جلب نظر مشتریان افزایش می دهد.
بعد از اینکه کلیدواژه های مناسب را پیدا کردید، باید اندکی درباره ایجاد هماهنگی میان محتوای دارای کلیدواژه های استاندارد خود و الگوی جست و جوی کاربران هماهنگی ایجاد کنید. این امر شامل کاربرد کلیدواژه ها در بخش های مختلف محتوا و همچنین ارزیابی دوباره رفتار کاربران در گوگل است. چنین امری به شما اطلاعات بسیار مهمی درباره نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. به این ترتیب دیگر مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای شما باقی نمی ماند. امروزه شمار بالایی از برندها پس از اینکه محتوای شان را آماده می کنند، بدون هیچ تأملی آن را منتشر کرده و موجب بروز دردسرهای زیادی می شوند. چنین امری نه تنها محبوبیت برندها در شبکه های اجتماعی را افزایش نمی دهد، بلکه در اغلب اوقات مانع مهمی برای تحقق اهداف برندها نیز محسوب می گردد.
بهترین توصیه برای اینکه خیلی خوب رفتار کاربران به هنگام کار با موتور جست و جوی گوگل را درک کنید، گذاشتن خودتان به جای آنهاست. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرشان خواهید داشت. یادتان باشد کاربران در نهایت به دنبال محتوایی کاربردی هستند. بنابراین وقتی خودتان را به جای آنها قرار دهید، با شیوه و روش های پیدا کردن محتوا از سوی آنها خیلی خوب آشنا خواهید شد. این امر در ادامه به شما برای سئو حرفه ای محتوای تان کمک شایانی خواهد کرد.
نگارش تگ موضوعی و متا دیسکریپشن باکیفیت
تگ موضوعی درواقع تیتر اصلی محتوای شما را شامل می شود. همانطور که هر متنی در کتاب، مجله یا حتی سایت های آنلاین دارای تیتر است، شما هم برای محتوای بازاریابی تان باید یک تیتر انتخاب کنید. در این میان هرچه تیتر شما جذابتر باشد، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بیشتر می شود. این امر در بلندمدت شما را بدل به برندی دوست داشتنی و مورد توجه گوگل خواهد کرد. یادتان باشد کاربران برای پیدا کردن محتوای مناسب از بین نتایج گسترده گوگل فقط به صفحه اول توجه نشان می دهند. مهمترین معیار هم در این میان جذابیت تیتر اصلی محتوای هر سایت است. بنابراین اگر شما کیفیت بالایی در این زمینه از محتوای تان نشان دهید، کارتان به طور قابل ملاحظه ای ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد، در غیر این صورت باید مدت زمان زیادی برای بهینه سازی شرایط تان زمان صرف کنید.
مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای فروش بیشتر
استفاده دقیق از کلیدواژه های کاربردی در زمینه انتخاب تیتر موضوعی به شما برای دسته بندی بهتر محتوا و شناسایی بهتر آن از سوی الگوریتم گوگل کمک خواهد کرد. این امر اغلب اوقات مورد بی توجهی بازاریاب های حرفه ای قرار می گیرد. درست به همین خاطر به طور مداوم با مشکلاتی در این زمینه رو به رو می شوند. اگر شما به دنبال جلب نظر مخاطب هدف تان در این میان هستید، استفاده از الگوی آزمون آ/ب گزینه مناسبی خواهد بود. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و در مدت زمانی کوتاه بهترین گزینه را پیش روی برندتان قرار می دهد.
بخش بعدی در انتخاب ظاهری محتوا برای گوگل مربوط به بخش متا دیسکریپشن (Meta Description) است. این بخش اهمیت بسیار زیادی برای حوزه سئو و الگوریتم گوگل ندارد، بلکه در نهایت کار نظر کاربران را به خودش جلب می کند. اگر شما این بخش را به طور حرفه ای تهیه کنید، کاربران بیشتری به محتوای تان توجه خواهند کرد. بخش متا دیسکریپشن همیشه در پایین تیتر اصلی محتوا در گوگل نمایش داده می شود. این بخش شامل چند خط ابتدایی مقاله یا کپشن شما برای محتوای تان است.
بدون تردید هر برندی برای تهیه کپشن یا چند خط ابتدایی محتوا ایده خاص خودش را دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از عبارت های کوتاه، دقیق و آشنا برای کاربران است. اگر در این میان برخی از کلیدواژه های مهم را نیز به کارتان اضافه کنید، دیگر هیچ ایرادی در محتوای تان دیده نخواهد شد. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف داشته و شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. یادتان باشد در پایان کار همیشه ارزیابی یا به عبارت دقیق تر نظارت دوباره ای بر روی تیتر و متا دیسکریپشن تان داشته باشید، در غیر این صورت شاید یک اشتباه کوچک نیز میزان تاثیرگذاری کارتان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
بهینه سازی تصاویر
بهینه سازی تصاویر شامل استفاده از نمونه های استاندارد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای برای کسب رتبه های برتر گوگل بالا می برد. امروزه کاربران به محتوای بدون تصاویر توجه زیادی نشان نمی دهند. دلیل این امر نیز خستگی ناشی از مطالعه پشت سر هم متنی طولانی است. شما با افزودن برخی از تصاویر مرتبط با متن یا محتوای تان امکان جلب نظر کاربران به شیوه ای بهتر را خواهید داشت.
بدون شک بسیاری از برندها استفاده از تصاویر در محتوای شان را به طور قابل ملاحظه ای در دستور کار قرار می دهند. نکته مهم اینکه شما در این میان به غیر از صرف کاربرد تصاویر باید به فکر میزان تاثیرگذاری شان نیز باشید. به زبان ساده، کیفیت تصاویر شما نیز باید به عنوان بخشی مهم از کار مدنظر قرار گیرد، در غیر این صورت شما هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
اولین نکته ای که شما برای انتخاب یک تصویر باکیفیت باید مدنظر داشته باشید، ارتباط آن با ماهیت محتوای تان است. این امر به شما برای جلب نظر هرچه بهتر کاربران کمک خواهد کرد. در ادامه نیز باید به طور مداوم برای بهبود وضعیت بازاریابی تان از فرمت های مناسب تصویری سود ببرید. امروزه فرمت JPEG و PNG در مقایسه با دیگر فرمت های مشابه کیفیت بسیار بالاتری دارد. با این حساب شما در صورت استفاده از چنین محتوایی شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا خواهید کرد.
اگر شما در زمینه سئو فردی حرفه ای باشید، خیلی خوب از اهمیت کاهش حجم کلی صفحه آگاهی دارید. این امر نکته بسیار مهمی برای افزایش رتبه سئو سایت محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال استفاده از فرصت های پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشید. این امر شامل فشرده سازی حجم تصاویر می شود. از این نظر فرمت JPEG برتری قابل ملاحظه ای در مقایسه با دیگر فرمت های مشابه در بازار دارد. درست به همین خاطر توصیه ما برای استفاده از تصاویر در زمینه بازاریابی سرمایه گذاری بر روی فرمت موردنظر است.
مطلب مرتبط: تکنیک های سئو ساده برای کسب و کارهای مختلف
بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات
کمتر کسی در دنیا حوصله تماشای بارگذاری طولانی یک صفحه سایت را دارد. همین امر موجب ترک سریع سایت از سوی کاربران می شود. اگر سایت شما سرعت بارگذاری بسیار پایینی داشته باشد، بسیاری از کاربران در کمتر از چند ثانیه قید مشاهده محتوای تان را خواهند زد. در این بین هم میزان شهرت یا محبوبیت برند شما هیچ تاثیری در نتیجه نهایی نخواهد داشت. به همین خاطر تمام برندها باید با تمام توانشان برای بهینه سازی سرعت بارگذاری تصاویر تلاش کنند، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت و شانسی برای بهبود نتیجه بازاریابی شان پیدا نکنند. این امر شرایط تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای دشوار ساخته و شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به شدت کاهش می دهد.
شما برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات تان راهکارهای بسیار زیادی پیش رو دارید. البته در این میان توصیه ابتدایی ما ارزیابی وضعیت سایت تان پیش از هر اقدام دیگری است. شما در این بین باید سرعت بارگذاری سایت تان را پیش از هر اصلاحی در نظر بگیرید. خوشبختانه سایت های بسیار زیادی به طور رایگان این کار را برای شما انجام می دهند. بنابراین هیچ مشکل مهمی پیش روی تان نخواهد بود. در ادامه مسیر نیز با استفاده از خدمات موسسه های تخصصی یا انتخاب یک قالب سبک تر برای سایت تان امکان بهبود محسوس سرعت سایت تان را پیدا می کنید.
یادتان باشد همیشه لینک های خراب یکی از مشکلات اصلی سایت ها و دلیل مهمی در کاهش سرعت بارگذاری محسوب می شود. بنابراین شما باید نظارت کافی بر روی وضعیت سلامت لینک های تان و همچنین جایگزینی سریع شان با نمونه های درست داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود سرعت بارگذاری سایت شما یک سقوط آزاد کامل را تجربه نماید.
بدون تردید بسیاری از سایت ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از راهکارهای بسیار متنوعی استفاده می کنند. در این میان اگر سرعت بارگذاری صفحات شما به اندازه کافی بالا نباشد، بسیاری از استراتژی های تان با شکست همراه خواهد شد. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار داده و مشتریان را از کنار برندتان پراکنده سازد. یادتان باشد همیشه در بازار برندهای حاضر و آماده برای تصاحب مشتریان شما وجود دارد. بنابراین یک اشتباه کوچک از سوی برندتان برای از دست دادن شمار بالایی از مشتریان بالقوه برند کافی خواهد بود.
ارتقای تجربه کاربران از سایت
سایت یک برند باید همیشه دسترسی ساده و امکان جست و جوی سریع را به کاربران بدهد. این امر رضایت بالای کاربران را به همراه خواهد داشت. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با استفاده از چنین راهکاری هستید، همیشه تکنیک های زیادی پیش روی تان خواهد بود. یکی از بهترین گزینه ها در این میان استفاده از هشتگ برای محتوای سایت و همچنین دسته بندی شان براساس موضوعات شان است. چنین نکته ای دسترسی کاربران به محتوای شما را بی نهایت ساده کرده و دیگر دردسری پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود.
بسیاری از بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نکات مربوط به بهینه سازی سایت از نظر تجربه کاربری را در به روز رسانی یا تغییر قالب سایت محدود می کنند. شاید این امر جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد، اما فرصت های بیشتر برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را از بین خواهد برد.
مهمترین ترندی که در زمینه بهینه سازی سایت برای کاربران وجود دارد، استفاده از قالب یا به طور کلی طراحی سایت به طور سازگار با گوشی های هوشمند است. این امر تحت عنوان سازگاری با موبایل شناخته می شود. اگر شما به هنگام طراحی سایت تان این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، بسیاری از مشکلات تان به طور خودکار حل و فصل خواهد شد. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی نسبت به شیوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود.
مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای فروشگاه های آنلاین
ایجاد سازگاری میان URL های سایت با سئو
آدرس صفحه سایت یا همان URL نقش مهمی در جلب نظر کاربران و همچنین کسب رتبه های بالا از نقطه نظر سئو دارد. وقتی شما در آدرس صفحات سایت تان از کلیدواژه های مرتبط با محتوا سود می برید، گام مهمی به سوی تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف برداشت هاید. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. یادتان باشد این امر باید با دقت نظر بالایی صورت گیرد. درست به همین خاطر الگوبرداری از برندهای بزرگ در این میان امر بسیار مهمی خواهد بود.
امروزه بسیاری از برندها در عمل لینک های سایت شان را کوتاه می کنند. این امر شاید گزینه ای جذاب برای بازنشر لینک ها در شبکه های اجتماعی باشد، اما از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نوعی فاجعه خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید این شیوه فعالیت را هرچه زودتر متوقف سازید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد.
بدون تردید بازاریاب ها درک مناسبی از نکات اساسی سئو دارند. اگر شما همین نکات را در زمینه طراحی URL هم صفحه به کار گیرید، دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. چنین امری از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. با این حساب دیگر مشکل خاصی پیش روی تان برای جلب نظر مخاطب هدف و تعامل با وی وجود نخواهد داشت. به علاوه، الگوریتم گوگل نیز واکنش بسیار بهتری نسبت به محتوای شما خواهد داشت. این امر در بلندمدت وضعیت سئو برندتان را به طور محسوسی بهینه سازی می کند.
بی تردید امروزه مدیریت سئو یکی از نکات مهم برای برندها محسوب می شود. این امر در بسیاری از مواقع با تکنیک های نادرست از سوی بازاریاب ها پیگیری شده و در نهایت نتایج دلخواه را به همراه ندارد. اگر شما به دنبال ایجاد تحول در شیوه سئو محتوای تان هستید، نکات مورد بحث در این مقاله نقطه شروع مناسبی برای کارتان خواهد بود. به این ترتیب شما فرصت کافی برای جلب نظر کاربران را پیدا کرده و موقعیت تان در بازار به طور مداوم بهینه خواهد شد.