مدیریت کسب و کار به موازات توسعه فناوری ساده تر می شود. این امر در مورد فعالیت برندها در حوزه آنلاین به طور ویژه ای مصداق دارد. اگرچه استفاده از فضای آنلاین برای بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف ضروری است، اما برخی از برندها و کارآفرینان شیوه های مناسب در حوزه مدیریت سئو را نمی دانند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و حتی بهبود وضعیت آنلاین برند است. همین امر ایده اصلی مقاله کنونی را شکل داده است. در ادامه برخی از تکنیک های سئو ساده برای تمام کسب و کارها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مزیت اصلی تکنیک های مورد بحث سادگی و امکان پیاده سازی در طیف گسترده ای از کسب و کارهاست.
1. استفاده از مزیت ابزارهای گوگل
بسیاری از ابزارهای سئو رایگان هستند. همچنین کاربرد آنها برای کارآفرینان همراه با پیچیدگی های زیادی نیست. همین امر جذابیت آنها را افزایش می دهد. بدون تردید هر کاربر ساده اینترنت دست کم یک بار نام گوگل را شنیده است. وقتی کارآفرینان در تلاش برای انتخاب یک ابزار مناسب به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند، ویژگی هایی نظیر برند توسعه دهنده ابزار اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بدون تردید اعتبار برندی مانند گوگل موجب اعتماد بسیاری از برندها به ابزارهای آن خواهد شد. نکته جالب اینکه ابزارهای موردنظر به طور رایگان در اختیار بازاریاب ها و کارآفرینان قرار گرفته است. مهمترین ابزارهای گوگل در زمینه مدیریت سئو به شرح ذیل است:
• گوگل بیزینس
• ابزار تحلیل گوگل (Google Analytics)
• کنسول جست وجوی گوگل (Google Search Console)
مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک
استفاده از گوگل بیزینس به برندها امکان توسعه جایگاه شان در فضای آنلاین و جلب نظر دامنه وسیع تری از کاربران را می دهد. وقتی کاربران در مورد یک برند در گوگل جست وجو می کنند، نمایش مشخصات دقیق کسب و کار موردنظر اهمیت بالایی دارد. این اطلاعات از طریق ابزار گوگل بیزینس در دسترس برندها قرار می گیرد. ثبت نام کسب و کار و درج اطلاعات در مورد برند موجب افزایش تمایل کاربران برای تعامل با برند می شود.
اغلب اوقات کسب و کارهای کوچک اقدام به ایجاد پروفایل رسمی در ابزار گوگل بیزینس می کنند. این امر موجب شناخت بهتر کاربران از برندهای کوچک می شود. بسیاری از برندهای تازه تاسیس و کوچک در عمل مشکل جلب نظر مخاطب هدف دارند. این امر با ایجاد جلوه ای معتبر از برند در گوگل تا حد زیادی حل خواهد شد.
ابزار تحلیل گوگل ماهیت حرفه ای تری در مقایسه با گوگل بیزینس دارد. استفاده از این ابزار برای افراد غیرحرفه ای بسیار دشوار خواهد بود. نکته مهم اینکه با یک بار همگام سازی سایت رسمی برند با ابزار موردنظر اطلاعات دقیقی در مورد میزان بازدید کاربران و کیفیت حضورشان در سایت در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اگر تنظیم این ابزار در وهله نخست برای شما دشوار است، باید از طراح های حرفه ای سایت کمک بگیرید. این امر هزینه قابل ملاحظه ای برای کسب و کار شما در پی ندارد.
کنسول جست وجوی گوگل نیز یکی دیگر از ابزارهای در دسترس برندهاست. این ابزار در ابتدا تحت عنوان وب مستر معرفی شده بود. کاربرد اصلی ابزار فوق ارزیابی میزان ترافیک ارگانیک سایت هاست. این امر اهمیت بسیار زیادی برای آگاهی از موفقیت استراتژی سئو کسب و کار دارد. ترافیک های ناشی از تبلیغات ماهیتی مقطعی دارند بنابراین باید حساب آن را از ترافیک ارگانیک جدا کرد.
2. استفاده از پلاگین های سئو در وردپرس
استفاده از پلاگین های مناسب در وردپرس فرآیند مدیریت سئو را ساده تر از هر زمانی خواهد کرد. بسیاری از بازاریاب ها و کارآفرینان برای ارزیابی فرآیند سئو یا اعمال برخی از استراتژی ها در این حوزه نیاز به صرف زمان طولانی دارند. مزیت اصلی پلاگین ها کاهش زمان موردنیاز برای ارزیابی وضعیت سایت از نقطه نظر مدیریت سئو است بنابراین استفاده از آنها برای هر سایتی ضروری خواهد بود.
بهترین پلاگین ها برای وردپرس شامل Yoast و Math Plugins است. این پلاگین ها امکانات گسترده ای در مقایسه با نمونه های مشابه در اختیار کارآفرینان قرار می دهد. استفاده از پلاگین های وردپرس برای کارآفرینان علاقه مند به مدیریت سئو به صورت شخصی ایده آل خواهد بود. این امر نیاز شما به کارشناس های دیگر را کاهش خواهد داد.
برخی از برندها در ابتدای راه اندازی سایت رسمی شان به دنبال استفاده از پلاگین های مناسب نیستند. این امر برندها را از دسترسی به تاریخچه سایت شان محروم خواهد کرد. توصیه اصلی در این بخش اقدام برای استفاده از پلاگین های مناسب از همان ابتدای راه اندازی سایت رسمی برند است.
3. توجه به تحلیل های پیشرفته
اگر توصیه های فوق در مورد توجه به پلاگین های وردپرس برای کسب و کار شما بیش از اندازه ساده است، گزینه های حرفه ای تری نیز در دسترس خواهد بود. یکی از ابزارهای تحلیل پیشرفته وضعیت سایت ها Woopra است. این ابزار گزینه بسیار جذابی برای تحلیل عمیق وضعیت سایت و ترافیک برند است. بدون تردید استفاده از ابزارهای حرفه ای نیاز به پرداخت حق اشتراک دارد بنابراین فقط در صورت نیاز به ابزارهایی پیشرفته تر از گوگل اقدام به استفاده از Woopra یا هر نمونه دیگری نمایید.
یکی از محدودیتهای اصلی ابزار تحلیلی گوگل مربوط به داده های نمونه است. بر این اساس گزارش های ابزار موردنظر براساس داده های نمونه صورت می گیرد. این امر به معنای صرف نظر از تمام ترافیک یک سایت و توجه به بخش محدودی از کاربران است. انتظار از یک ابزار رایگان برای تحلیل دقیق و عمیق تمام بازدیدهای سایت بیش از اندازه رویایی خواهد بود بنابراین باید سطح انتظارات مان از ابزاری رایگان را پایین نگه داریم.
مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای فروش بیشتر
4. نصب شتاب دهنده صفحات موبایل (AMP)
سرعت بارگذاری صفحات برای کاربران موبایل دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر صفحات سایت یک برند به صورت سریع بارگذاری نشود، کاربران به مرور زمان انگیزه شان برای بازدید از سایت موردنظر را از دست می دهند. امروزه اغلب کاربران برای جست وجوی محتوای آنلاین از گوشی های هوشمند استفاده می کنند بنابراین افزایش سرعت بارگذاری صفحات در گوشی های هوشمند نیاز ضروری هر کسب و کاری خواهد بود.
نصب شتاب دهنده صفحات موبایل یکی از تکنیک های سئو حرفه ای محسوب می شود. این شتابدهنده ها سرعت بارگذاری صفحات برای کاربران گوشی های هوشمند را به شدت افزایش می دهد بنابراین دیگر نیازی به نگرانی درباره سرعت بارگذاری صفحات سایت برند نخواهد بود.
امروزه مدیریت سئو بدل به یکی از نیازهای اصلی کسب و کارها شده است. بسیاری از برندها در این میان مهارت های زیادی در زمینه سئو سایت و مطالب شان ندارند. استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله نقطه شروع مناسبی برای چنین برندهایی خواهد بود.