هوش مصنوعی دیگر یکی از فناوری های دور یا امری متعلق به آینده نیست. امروزه بسیاری از حوزه های کاری به طور مداوم پیوند نزدیک تری با هوش مصنوعی پیدا می کنند. در این میان بازاریابی نیز به عنوان یکی از حوزه های مهم و اثرگذار اهمیت ویژه ای در پیوند با هوش مصنوعی دارد. بسیاری از کارآفرینان در این میان به دنبال آشنایی با مزایا و نحوه بهره گیری از هوش مصنوعی در عرصه کسب و کار هستند. اگر شما هم هوش مصنوعی را یک فناوری مهم در عرصه کسب و کار قلمداد می کنید، این مقاله مزایای آن را برای شما مورد بررسی قرار خواهد داد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی گذرا به مزایای این فناوری در عرصه بازاریابی داشته باشیم.
شخصی سازی تجربه مشتریان
یکی از مهمترین مزایای هوش مصنوعی امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف است. این امر شامل شخصی سازی محتوای بازاریابی و تجربه مشتریان از طریق کاربست این فناوری در دنیای بازاریابی صورت می گیرد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان هستید، می توانید از فناوری هوش مصنوعی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان سود ببرید.
مطلب مرتبط: هک های بازاریابی دیجیتال برای سال 2022
هوش مصنوعی امکان تحلیل عملکردها و شخصی سازی خودکار محتوای بازاریابی برای کاربران را دارد. با این حساب شما در این میان نیازی برای استفاده از شیوه های عجیب نخواهید داشت. اغلب کارآفرینان در این مورد به امکان صرفه جویی در زمان و همچنین استفاده بهتر از فرصت های پیش روی شان برای پرداختن به کارهای مهم توجه دارند.
تولید محتوا
هوش مصنوعی در پیوند با فناوری یادگیری ماشینی به فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. این امر از طریق تولید محتوا صورت می گیرد. شاید تا پیش از این تولید محتوا به طور انحصاری از سوی بازاریاب ها صورت می گرفت، اما امروزه هوش مصنوعی با ارزیابی محتواهای گوناگون بازاریابی امکان نگارش متن را پیدا کرده است. این نکته نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ساده سازی فرآیند بازاریابی دارد.
امروزه شمار بسیار زیادی از برندها توانایی مالی برای تولید مداوم محتوای بازاریابی را ندارند. این امر به آنها برای رقابت با سایر کسب و کارها فشار وارد کرده و توانایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش می دهد. راه حل مناسب یا به عبارت بهتر مزیت هوش مصنوعی در این میان امکان تولید محتوا با کیفیت بالا برای برندهاست. نکته مهم اینکه چنین محتواهایی به طور معمول کیفیت بسیار زیادی داشته و توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز دارد. بنابراین هیچ تفاوت محسوسی میان محتوای تولیدی هوش مصنوعی و بازاریاب ها در نگاه اول مشاهده نمی شود.
قیمت گذاری شناور
یکی از تکنیک های مناسب برای بازاریابی و فروش قیمت گذاری شناور در دنیای کسب و کار است. این امر به معنای کاهش یا افزایش قیمت برخی از محصولات با مشاهده میزان تقاضا یا شرایط کلی بازار است. خرده فروشی ها به طور معمول در این راستا عملکرد بسیار خوبی از خودشان نشان می دهند. با این حساب شما هم می توانید به عنوان یک برند از این مزیت برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان تان نهایت بهره را ببرید. تنها نکته اساسی در این بین سختی های مربوط به قیمت گذاری شناور، آن هم به طور مداوم، است. این امر انگیزه بسیاری از برندها را در همان وهله نخست از بین برده و شانس شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کم می کند.
هوش مصنوعی با تحلیل بازار و شرایط مربوط به آن امکان پیگیری خودکار قیمت گذاری شناور را پیدا می کند. این امر بسیاری از کارهای کارشناس های مربوط به فروش و بازاریابی را ساده می کند. با این حساب شما فاصله زیادی تا جذب مشتریان با استفاده از تکنیک قیمت های شناور ندارید.
مطلب مرتبط: تضمین موقعیت حرفه ای در دنیای بازاریابی محتوا در دوران هوش مصنوعی
پیش بینی ترندها
پیش بینی ترندها گاهی اوقات از سوی بازاریاب های خبره هم نادرست از آب در می آید. با این حساب استفاده از آمارهای دقیق و تحلیل عمیق بازار امری مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. هوش مصنوعی در این میان امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را فراهم می کند. این امر براساس تحلیل دقیق و منظم بازار برای شناسایی ترندهای تازه صورت می گیرد. به این ترتیب شما می توانید از همین حالا ترندهای احتمالی برای ماه های بعد را شناسایی کرده و براساس آن اقدام به تولید محتوا نمایید.