فناوری هوش مصنوعی در طول سال های اخیر حسابی در کانون توجهات قرار داشته است. تقریبا تمام کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال استفاده از فرصت های پیش رو از طریق این فناوری هستند. در این میان البته برخی از فعالان حوزه بازاریابی نیز همچنان به شیوه های قدیمی شان امید دارند. این امر شاید منطقی به نظر برسد. هرچه باشد فناوری هوش مصنوعی هنوز راه درازی برای تبدیل شدن به قدرت اول حوزه بازاریابی دارند.
نکته ای که باید مدنظر بسیاری از بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار گیرد، مربوط به چشم انداز امیدوارکننده هوش مصنوعی است. امروزه تقریبا تردیدی درباره پیوند حوزه بازاریابی محتوا با هوش مصنوعی در سال های پیش رو نیست. درست به همین خاطر اگر شما مایل به حفظ موقعیت تان در بازار هستید، باید از همین امروز اقدام به یادگیری و کسب مهارت در حوزه هوش مصنوعی کنید، در غیر این صورت خیلی زود از دامنه بازاریاب های حرفه ای بازار خارج می شوید.
مطلب مرتبط: تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از راهکارها و شیوه های تاثیرگذار برای آشنایی با فناوری هوش مصنوعی و تضمین موقعیت شغلی به عنوان یک بازاریاب محتواست. در ادامه برخی از نکات مهم در این رابطه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
آشنایی مقدماتی با هوش مصنوعی برای نگارش محتوای بهتر
هوش مصنوعی فقط یک فناوری مربوط به آینده نیست. امروزه بسیاری از برندها در عمل از این فناوری دوست داشتنی برای بهینه سازی کارهای شان سود می برند. شما نیز در حوزه بازاریابی محتوا می توانید به ساده ترین شکل ممکن از این توصیه ها برای بهینه سازی فعالیت تان بهره مند شوید.
اولین حوزه ای که هوش مصنوعی به کمک بازاریاب های محتوا می رسد، مربوط به نگارش متن است. بی تردید محتوای متنی دیگر محبوبیت سال های دور را ندارد، اما هنوز هم گزینه ای بی بدیل برای بازاریاب ها محسوب می شود. در این میان استفاده از لحن مناسب و همچنین تلاش برای کاهش ضریب خطای نگارشی امر بسیار مهمی محسوب می گردد. اگر شما مایل به ارزیابی چندباره محتوای تان به طور دستی باشید، بدون تردید زمان زیادی را از دست خواهید داد. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را کاهش داده و هزینه زیادی هم روی دست تان باقی بگذارد. یکی از شیوه های جایگزین در این میان استفاده از هوش مصنوعی در قالب ابزارهای کمکی برای ارزیابی خودکار کیفیت متن است. این امر نه تنها شامل برجسته سازی خطاهای نگارشی می شود، بلکه به شما برای آشنایی مقدماتی با تحلیل سبک نگارشی نیز کمک خواهد کرد.
آشنایی با نحوه پروموت شدن محتوا
پروموت شدن محتوا در دنیای کنونی تفاوت معناداری با سال های گذشته دارد. در این رابطه فناوری هوش مصنوعی به شما برای دقیق تر ساختن تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف کمک می کند. این امر در بلندمدت شرایط شما را بهینه سازی کرده و امکانات بازاریابی و تبلیغاتی زیادی را پیش روی تان قرار می دهد. کاربرد اصلی هوش مصنوعی در این میان ارتقای کیفیت الگوریتم های تبلیغات و شخصی سازی محتوا بازاریابی در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین است. بنابراین آشنایی شما با این تحولات اهمیت زیادی برای برندتان خواهد داشت. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای در بازار بهبود بخشد.
خوشبختانه امروزه دوره های آموزشی بسیار زیادی درباره آشنایی با الگوریتم های جدید در زمینه نمایش تبلیغات و پروموت کردن شان در فضای آنلاین در دسترس است. اگر شما همین امروز وارد این حوزه شوید، به سادگی امکان بهره مندی از امکانات آن را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با تکنیک های تازه و منحصر به فرد
کسب مهارت در حوزه یادگیری ماشینی
یادگیری ماشینی یکی از حوزه های پرطرفدار محسوب می شود. دلیل این امر نیز امکان تکمیل فرآیندهای مرتبط با هوش مصنوعی از طریق استفاده درست از این فناوری است. شما در یادگیری ماشینی بدون نیاز به اختصاص زمان گسترده به راحتی هرچه تمام تر حجم بالایی از داد ها را مورد پردازش قرار خواهید داد. این امر به معنای ساده سازی فرآیند پیش بینی رفتار مشتریان در بازار و هزاران نکته تحلیلی دیگر خواهد بود. با این حساب ورود سریع شما به این حوزه امر بی نهایت مهمی خواهد بود و می تواند آینده شغلی تان به عنوان بازاریاب محتوا را تضمین نماید.