در دنیای پرتلاطم کسب و کارهای امروزی مدیریت به همان اندازه که حیاتی است، چالش برانگیز شده. شرکت ها با سرعتی سرسام آور در حال تغییر و تحولند و هر روز شرایط جدیدی پیش روی آنها قرار می گیرد. از تغییرات ناگهانی در بازارهای جهانی گرفته تا نوسانات اقتصادی و حتی نیازهای متغیر مشتریان، مدیران باید همیشه آماده باشند تا تیم های...
بحران ها مثل زلزله ای مهیب قدرت تخریب بالایی دارند. به طوری که در یک چشم بر هم زدن تمام دستاوردهای یک برند را با خاک یکسان می کنند. تصور کنید برندی که سال ها برای ساختن شهرتی فوق العاده تلاش کرده، یکباره با بحرانی کوچک به ورطه نابودی کشیده شود. این همان قدرت تخریبی است که بحران ها در دنیای امروز دارند. در عصری که اخبار...
بحران ها مانند توفان هایی غیرمنتظره همواره می توانند در مسیر کسب و کارها ظاهر شوند و چالش های بی پایانی را به همراه بیاورند. این توفان ها ممکن است از هر جهت بر سر کسب و کارها نازل شوند؛ خواه ناشی از رکودهای اقتصادی، تغییرات سیاسی یا حتی بحران های محیطی و طبیعی باشند. تاثیرات بحران ها بر کسب و کارها ممکن است ناگهانی و ت...
مدیریت در دنیای امروز مانند راهبری یک کشتی عظیم است. مدیران همان ناخدایان این کشتی هستند که باید با دقت و هوشمندی مسیر را تعیین کنند؛ اما مسئله ای که نباید فراموش شود، این است که آنها تنها تصمیم گیرنده این میدان نیستند. کارکنان هر سازمان نیز نقش مهمی در هدایت این کشتی ایفا می کنند و برای موفقیت سازمان نیاز دارند تا است...
وقتی صحبت از مدیریت یک کسب و کار به میان می آید، تقریبا همه نگاه ها به سمت مدیران ارشد دوخته می شود. این افراد در بالاترین نقطه از سلسله مراتب سازمان قرار دارند و مثل ناخدایی هستند که باید کشتی را از میان امواج پرتلاطم به سمت مقصدی امن هدایت کنند. نقش این مدیران در سرنوشت سازمان ها، به ویژه در دنیای پرشتاب کسب و کار ام...
کار کردن به عنوان یک فریلنسر (Freelancer) شاید در نگاه اول یک رویا به نظر برسد؛ چراکه تقریبا تمام ویژگی های دلخواه کارآفرینان را دارد. آزادبودن در انتخاب پروژه ها، تعیین ساعت کاری دلخواه و کار کردن از هر مکانی که دوست دارید؛ همه اینها دلایلی هستند که بسیاری از افراد را به سمت فریلنسینگ جذب می کنند، اما این آزادی ها همی...
وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، احتمالا به کارهای زیادی در طول روز فکر می کنید و شاید هم کمی برای کارتان برنامه ریزی کنید. با این حال بعید است از همان اول صبح به فکر درگیری و دغدغه های تان با همکاران باشید؛ چراکه این مسئله می تواند به ساده ترین شکل ممکن توان شما برای ادامه مسیر را تحت تاثیر قرار دهد. خب چه کسی دوست دار...
برندهای بزرگ وقتی وارد یک بازار می شوند، هدف بلندمدتی برای حضور همیشگی در آن ندارند. این مسئله ای است که می تواند شرایط کسب و کارها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. خب کسی که از آینده خبر ندارد؛ چه بسا بازاری که تا همین چند ماه قبل کاملا با ثبات به نظر می رسید، بعد از مدت زمانی کوتاه دیگر تمام مزایای خودش را از دست بدهد....
کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی حضور پیدا می کنند، هدف اصلی شان از این کار تعامل بهتر با مخاطب هدف و فروش ساده تر محصولات شان است. در این میان کمتر کسی به دردسرهای حضور در چنین فضایی فکر می کند. خب دنیای آنلاین فقط پیرامون مزایای مختلف شکل نگرفته است. در این میان ایرادات زیادی نیز در کار خواهد بود که می تواند شرای...
کسب و کارهای کوچک مشکلات زیادی در بازار دارند. با این حال شاید شناخته شده ترین مشکلی که به ذهن می رسد، مربوط به مسائل مالی باشد. خب کسی از یک برند کوچک انتظار بودجه های کلان ندارد. با این حال از نقطه نظر مدیریت و فعالیت در بازار بدون بودجه مناسب کار بی نهایت سخت خواهد شد. در این میان گردش سرمایه شرکت نیز امر مهمی است....
اغلب مردم دنیا تجربه های گوناگونی از همکاری با مدیران سختگیر داشته اند. کسانی که استانداردهای بالایی داشته و همیشه به کارمندان برای فعالیت بهتر کمک می کنند. البته در این میان کم نیستند مدیرانی که با اخلاق های عجیب فقط تجربه ای منفی برای نیروی کار رقم می زنند. اگر به تجربه شخصی تان رجوع کنید، احتمالا چند تا از این مدیرا...
کارآفرینانی که فکر می کنند مدیریت برند کار ساده ای است، همیشه مرتکب عجیب ترین اشتباهات می شوند. همانطور که بازیکنان فوتبال گاهی اوقات از شدت سادگی دروازه خالی را بیرون می زنند، وقتی مدیران کاری را دست کم بگیرند نیز دچار چنین اشتباهاتی می شوند. البته مدیریت برند اصلا کار ساده ای نیست. در عوض این اشتباه کارآفرینان است که...
اغلب مردم دوست دارند در محیط کار برندهایی مثل اپل یا نایک حضور داشته باشند. خب همه ما تعریف و تمجیدهای عجیبی درباره شرایط حیرت انگیز فعالیت در برندهای بزرگ شنیده ایم. انگار که محیط کار در چنین برندهایی در ایده آل ترین شرایط ممکن قرار دارد. وقتی چنین فضاهای رویایی را با محیط فعلی که در آن فعالیت داریم مقایسه کنیم، چیزی...
به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک، هر کارآفرینی باید ویژگی ها و مشخصه ها و پتانسیل های کسب و کار های کوچک را بشناسد و درک کند.
نگاه تحلیل گرانه به کسب و کار های کوچک، باعث می شود تا به جای اینکه به اشتباه فکر کنیم که سرنوشت هر کسب و کار کوچکی بزر...
دنیای شبکه های اجتماعی روز به روز گسترده تر می شود. در این میان وظیفه بازاریاب ها برای تولید محتوا و همچنین ارزیابی شرایط کلی برند در فضای آنلاین نیز سنگین تر می شود. درست به همین خاطر خیلی از بازاریاب ها نسبت به حجم بالای کارشان شکایت دارند. خب تا حدودی حق با آنهاست. هیچ کس دوست ندارد کلی کار روزمره داشته و تمام آنها...