در دنیای امروز دیگر دیوارهای یک دفتر یا شهر محل سکونت نیروی کار نمی تواند چارچوبی برای ساخت تیم های کاری باشند. بسیاری از شرکت ها از استارت آپ های جوان گرفته تا برندهای بزرگ جهانی، حالا در حال تجربه دوران تازه ای از همکاری اند؛ دورانی که در آن اعضای یک تیم ممکن است در چهار نقطه متفاوت جهان ساکن باشند و با اختلاف زمانی...
شرکتی را تصور کنید که در آن فضای کاری تبدیل به صحنه ای دلخراش از تنش و نزاع شده؛ هر روز اعضای تیم درگیر دعواهایی می شوند که مثل آتش سوزی بی مهار فضای اداری را به جهنمی از خشم بدل کرده است. در این محیط صدای فریادها، شکایت های بی پایان و برخوردهای تند جای فضای خلاقیت و نوآوری را گرفته و باعث فروپاشی روحیه و انگیزه کارکنا...
برگزاری یک رویداد تجاری بزرگ، از یک همایش بین المللی گرفته تا مراسم معرفی محصول یا نمایشگاه تخصصی، شبیه رهبری یک ارکستر بزرگ و پیچیده است. ده ها یا صدها نوازنده باید در هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کنند تا نوایی دلنشین و اثرگذار خلق شود. کوچک ترین ناهماهنگی یا خطای اجرایی می تواند کل اجرا را به مخاطره اندازد و به جای خلق...
در جهان کسب و کار استارت آپ ها بیشتر شبیه به پرنده های کوچکی هستند که تازه از لانه بیرون زده اند. پر از انگیزه، آرزو و چشم اندازهایی که گاهی حتی بزرگ تر از توان شان به نظر می رسد، اما واقعیت این است که مسیر پرواز برای شان همیشه صاف و آفتابی نیست. بیشتر استارت آپ ها حتی با ایده هایی درخشان و تیم هایی پرانرژی خیلی زود با...
هر کسب و کاری، از یک مغازه کوچک گرفته تا یک شرکتی مثل متا، مانند موجودی زنده است که برای حیات و رشد به یک قلب پرانرژی نیاز دارد. این قلب چیزی جز منابع انسانی نیست؛ افرادی که با ایده، تلاش و انگیزه شان چرخ های یک برند را به حرکت درمی آورند. بدون تیمی قوی و منسجم حتی بهترین برنامه ها و سرمایه ها هم مانند ماشینی بدون سوخت...
مدیریت سازمان ها شبیه به هدایت کشتی در میان اقیانوس است؛ گاهی آب آرام و بی موج است و گاهی توفان خشمگین همه چیز را به چالش می کشد. بدون شک یکی از این توفان ها نارضایتی کارمندان است. زمانی که شور و انگیزه کارکنان جای خود را به نارضایتی و انتقاد می دهد، نباید فقط به آرزوهای دور و دراز برای روزهای بهتر بسنده کرد.
نارضایتی...
دنیای دیجیتال به معنای واقعی کلمه تمامی جنبه های زندگی ما را زیر و رو کرده است. از صبح که چشم باز می کنیم و گوشی موبایل مان را چک می کنیم تا شب که دوباره سراغ آن می رویم، زندگی روزمره ما به شکلی جدایی ناپذیر با تکنولوژی عجین شده است اما این فقط شیوه ارتباطات ما نیست که تغییر کرده؛ تمام رابطه ها، از جمله رابطه بین برنده...
در دنیایی که بحران ها می توانند از هر گوشه ای سر باز کنند، توانایی سازمان ها در مدیریت صحیح و اصولی بحران ها به عاملی تعیین کننده برای بقای آنها تبدیل شده است. برندهایی که نتوانسته اند خود را در برابر بحران ها مقاوم کنند، چه در سطح جهانی و چه در سطح محلی مثال های بارزی از این واقعیتند. شاید فکر کنید ما همین طور الکی حر...
آیا تا حالا در زندگی شخصی تان با مشکلات مالی رو به رو شده اید؟ این اتفاق در ابعادی بزرگ تر در عرصه کسب و کار هم روی می دهد. بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک، علی رغم داشتن ایده های نوآورانه و محصولات باکیفیت، به دلیل مشکلات مالی دچار ورشکستگی می شوند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که فقط داشتن یک محصول خوب و مشتری کافی ن...
بدهی برای شرکت ها مثل یک مسافر ناخوانده است که گاهی بی صدا وارد می شود و ناگهان تمام برنامه ها را به هم می ریزد. از کسب وکارهای کوچک گرفته تا غول های دنیای تجارت، کمتر برندی وجود دارد که در مسیر رشد خود با این مهمان سمج مواجه نشده باشد. تصور کنید یک روز صبح بیدار می شوید و می بینید شرکت تان زیر بار قرض هایی که برای گست...
در دنیای امروز که همه چیز با سرعت برق و باد در حال تغییر است، داشتن نیروی انسانی ماهر و کارآمد در هر کسب و کاری یک ضرورت به حساب می آید. این روزها دیگر نمی توان به راحتی از کنار اهمیت نیروی کار متخصص عبور کرد. سازمان ها و شرکت ها به دنبال افرادی هستند که علاوه بر مهارت های فنی، توانایی هم راستایی با محیط و فرهنگ سازمان...
در دنیای پویای کسب و کار، جایی که هر روز ایده های جدیدی متولد می شوند و رقابت به اوج خود می رسد، تفاوت دیدگاه ها و نگرش ها امری اجتناب ناپذیر است. انگار هر کارمند با عینک مخصوص به خودش به جهان اطراف نگاه می کند و همین تفاوت ها در عین حال که می توانند منشأ خلاقیت و نوآوری باشند. البته گاهی هم به کانون آتش اختلافات تبدیل...
دنیای کسب و کار مثل ارکستری پیچیده است که در آن هر ساز نقشی اساسی دارد. در این میان نیروی انسانی همان موسیقی دانی است که کیفیت اجرایش می تواند صدای برند را ماندگار یا گم شده در میان انبوهی از صداها کند. برای دهه ها مدیران تنها به داشتن کارمندانی حرفه ای و متخصص بسنده کرده اند، غافل از اینکه مهارت و تخصص بدون مدیریت هوش...
وقتی به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم زندگی ما در عرض چند دهه به طور کامل تغییر کرده است. دیگر نیازی نیست برای خرید یک کتاب به کتاب فروشی برویم یا برای خرید لباس تمام خیابان های شهر را زیر پا بگذاریم. امروز همه چیز با چند کلیک در دسترس است؛ از سفارش غذا گرفته تا شرکت در یک کنفرانس جهانی. این تحولات به لطف دیجیتالی شدن ز...
در بسیاری از کسب و کارها منابع انسانی همچنان زیر سایه دپارتمان هایی مثل فروش یا بازاریابی قرار دارد. این دپارتمان که شبیه به چسبی است که مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند، گاهی نادیده گرفته می شود. مدیران اغلب تصور می کنند کافی است کارمندان شان وظایف مشخص شده را انجام دهند و نیازی به توجه به جنبه های انسانی و انگی...