یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریاب های زیادی در سراسر دنیا هستند که فعالیت شان را نه به عنوان عضوی از یک برند بزرگ، بلکه در قالب موسسه ای مستقل دنبال می کنند. معمولا کارمندان دوست دارند بعد از مدتی یک تنه به دل بازار زده و شانس شان را برای موفقیت در قالب یک کارآفرین مستقل امتحان کنند. قبول دارم چنین مسیری شبیه سناریو فیلم های هالیوودی به نظر می رسد، اما قرار نیست همیشه کارتان راحت و بی دردسر پیش برود. هرچه باشد هر کاری هزینه خاص خودش را هم دارد، مگر نه؟

توسعه یک آژانس بازاریابی دست کمی از صعود به قله اورست ندارد. ماجرا وقتی عجیب می شود که با انبوهی از بازاریاب های تازه کار در این حوزه رو به رو شویم. انگار که هر کسی از شرایط کاری اش ناراضی بوده، سراغ تاسیس آژانس بازاریابی رفته.

کسانی که تجربه فعالیت در دوران طلایی بازاریابی کلاسیک را داشتند، احتمالا هنوز هم دل شان پیش روش های قدیمی است. ما اصلا دوست نداریم نوستالژی های قدیمی شما را خراب کنیم اما در دوره و زمانه کنونی دیگر جایی برای روش های سنتی وجود ندارد؛ چراکه همه چیز در این دنیا دیجیتالی شده، حتی ارتباطات میان آدم ها!

توسعه آژانس بازاریابی دیجیتال

ما در این مقاله قصد داریم راه و چاه توسعه آژانس های بازاریابی را به شما یاد دهیم. البته منظورمان از آژانس های بازاریابی نمونه های دیجیتالش هستند. خب مگر در طول سال های اخیر به غیر از کمپین های بازاریابی دیجیتال چیز دیگری به چشم تان خورده؟

مطلب مرتبط: اشتباهات اساسی در راه اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال

تمرین اول: سرمایه گذاری بیشتر روی دنیای آنلاین

سرمایه گذاری بیشتر روی دنیای آنلاین

چه کسی این روزها حوصله خرید حضوری را دارد؟ شما را نمی دانم، ولی من که تا مجبور نباشم حتی سراغ خرید حضوری هم نمی روم. با این حساب حضور پررنگ برندها در شبکه های اجتماعی برای اثرگذاری بر روی مشتریان نباید خیلی تعجب برانگیز باشد. هرچه باشد کارآفرینان باید حرف مشتریان را گوش دهند و مطابق سلیقه شان عمل کنند. پس طبیعی است که روز به روز تعداد برندهایی که سایت رسمی دارند، بیشتر شود. 

همان طور که ثبت نام در کنکور به معنای قبولی در دانشگاه نیست، راه اندازی سایت هم هیچ موفقیتی را برای برندها تضمین نمی کند. در عوض این شما هستید که باید عملکردتان را طوری تنظیم کنید که در یک رقابت جانانه روی سکوی قهرمانی قرار بگیرید. امیدوارم مثال ما خیلی گیج تان نکرده باشد؛ چراکه فرمول نهایی بی نهایت ساده است: توجه به سئو سایت.

این روزها کمتر کسی بدون استفاده از تکنیک های سئو امکان توسعه کسب و کارش را دارد. هرچه باشد گوگل هیچ شوخی با کارآفرینان ندارد. پس اگر کیفیت سایت تان بالا نباشد، خبری از کسب رتبه های برتر گوگل نخواهد بود. 

مسئله سئو سایت را که کنار بگذاریم، ثبت نام در سایت های راهنمای خرید هم نکته مهمی محسوب می شود. خودِ گوگل همیشه توضیحات کلیدی درباره برندها ارائه می دهد. البته به شرط اینکه شما در سرویس کسب و کار گوگل (Google Business) ثبت نام کرده باشید. وگرنه هیچ خبری از این مزیت کلیدی نخواهد بود. 

ابزار دیگری که ما ثبت نام در آن را همیشه توصیه می کنیم، یِلپ (Yelp) است. این ابزار به شما برای معرفی کسب و کارتان به مشتریان کمک می کند. کارویژه این سایت به زبان خودمانی مقایسه برندها با هم و معرفی بهترین گزینه ها برای خرید است. به طوری که شما هیچ مشکلی از نظر تعامل با مشتریان نداشته باشید. 

تمرین دوم: انتخاب مخاطب هدف

انتخاب مخاطب هدف

آژانس های بازاریابی باید کارشان را با تمرکز بر روی گروهی مشخص از مشتریان جلو ببرند. مثلا برخی از بازاریاب ها سال های سال در زمینه همکاری با برندهای ورزشی فعالیت کرده اند. بی شک چنین بازاریابی نمی تواند یک شبه در زمینه طراحی کمپین برای کمپانی های بزرگ محصولات لبنی تجربه کسب کند. یکی از اشتباهات رایج در میان بازاریاب ها همیشه مسئله همکاری با برندهای مختلف است. باور کنید یا نه، همکاری با کلی برند در حوزه های مختلف برای شما رزومه خوبی محسوب نمی شود. پس چه بهتر که از همین اول کار تکلیف تان را روشن کنید. اینطوری آینده بسیار بهتری در انتظار آژانس تان خواهد بود. 

بازاریاب هایی که هنوز تجربه کافی در بازار را ندارند، لازم نیست همیشه از روی دست دیگران کپی کنند. گاهی اوقات شما باید چندبار فعالیت در حوزه های مختلف را تجربه کنید تا سلیقه تان مشخص شود. منتها وقتی تصمیم تان را گرفتید، دیگر نباید از این شاخه به اون شاخه بپرید.

در عوض تمرکزتان را فقط و فقط روی حوزه انتخابی تان قرار دهید. اینطوری اعتبار برندتان هم روز به روز بیشتر می شود. 

مطلب مرتبط: 7 راه برای بررسی آژانس بازاریابی دیجیتال

تمرین سوم: نظارت بر طراحی قالب سایت

نظارت بر طراحی قالب سایت

قالب سایت حرف های زیادی برای گفتن درباره یک برند دارد. اینکه آژانس بازاریابی شما سایت درست و حسابی نداشته باشد، ذوق هر مشتری بالقوه ای را کور خواهد کرد. خب مگر چندبار پیش می آید که آدم به موسسه بازاریابی که خودش سایتی پر از مشکل دارد، اعتماد کند؟

توصیه ما در این بخش کاملا روشن است. شما نباید اوضاع سایت تان را به امان خدا رها کنید. چنین کاری نه تنها مشتریان را به سوی آژانس تان جلب نمی کند، بلکه به مرور زمان کسب و کارتان را سوژه خنده دیگران خواهد کرد. به طوری که دیگر هیچ کس به شما اعتماد نکند. 

شکل اساسی موسسات بازاریابی در زمینه طراحی سایت بی توجهی به قالبش است. انگار که تنها نکته مهم بارگذاری سریع سایت است و بقیه نکات هیچ اهمیتی ندارد. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، زمان تجدیدنظر در اوضاع فرا رسیده است؛ چراکه با این دست فرمان یک راست ته دره خواهید رفت.

یک ایده هوشمندانه برای این بخش استفاده از قالب های مینیمال برای سایت است. یادتان باشد، رنگ های اصلی در قالب سایت باید مطابق با رنگ لوگوی تان باشد. پس به هیچ وجه بی گدار به آب نزنید. به علاوه، گاهی اوقات چندبار برگشت زدن قالب سایت کاملا طبیعی خواهد بود. پس با دیگران تعارف نداشته باشید. 

تمرین چهارم: کاهش زمان انتظار پاسخگویی

کاهش زمان انتظار پاسخگویی

هیچ کس دوست ندارد ساعت ها یا حتی روزها منتظر جواب یک برند برای سوالش باشد. شما را نمی دانم، ولی من که گاهی اوقات ایمیل هایی حاوی جواب برندها دریافت می کنم که اصلا یادم نمی آید چه زمانی با آنها در ارتباط بوده ام. این اتفاقی است که خیلی از مشتریان شما هم تجربه خواهند کرد. البته به شرط اینکه اوضاع تان در پاسخگویی به سوالات یا درخواست های شان حسابی وخیم باشد.

این روزها کلی ابزار کمکی مثل ربات چت برای کارآفرینان نقش فرشته نجات را بازی می کنند. کافی است یکی از این ربات ها را در سایت تان جایگذاری کنید تا خیال تان از بابت پاسخگویی به سوالات کلیدی کاربران راحت شود. البته خیلی دل تان را به این ابزارها خوش نکنید؛ چراکه همیشه کاربرانی هستند که سوالات بی نهایت تخصصی داشته باشند. آن وقت شما باید راه تان را به سوی تعامل با آنها کج کنید. 

ارتباط با مشتریان همیشه کار ساده ای نیست. شما به عنوان یک بازاریاب باید آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی این دسته از کاربران باشید؛ چراکه همیشه امکان رویارویی با سوالات پیچیده کاربران وجود دارد. پس چه بهتر که این سوالات را از قبل پیش خودتان مرور کنید. یادتان نرود، جواب های سر بالا طوری مشتریان را ناامید می کند که دیگر دور و بر آژانس تان هم آفتابی نشوند. 

مطلب مرتبط: تغییرات بازاریابی دیجیتال در سال 2023: سوالاتی که باید جواب شان را بدانید

تمرین پنجم: طراحی مطالعه موردی از مشتریان قبلی

طراحی مطالعه موردی از مشتریان قبلی

کارآفرینان همیشه دوست دارند ماموریت بازاریابی شان را به آژانس های معتبر واگذار کنند. قبول دارم طی دوره های بازاریابی و استفاده از یک تیم حرفه ای نقش مهمی در جلب نظر مدیران برندهای مختلف دارد، اما نکته کلیدی در این میان نمایش سابقه خوش برند است. به طوری که کسب و کارتان به راحتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف اوضاعش از این رو به آن رو شود. 

مردم همیشه به حرف های خودشان اعتماد بیشتری دارند. مثلا اگر قرار باشد آخر هفته به تماشای یک مسابقه فوتبال بروید، احتمالا نظر دوستان تان در مقایسه با کارشناس های فوتبال نقش مهمتری در انتخاب یک مسابقه خواهد داشت. ماجرا درباره همکاری با موسسات بازاریابی نیز دقیقا به همین شکل است. هرچه شما سابقه بیشتری در بازار داشته باشید، احتمالا مشتریان روی خوش بیشتری به شما نشان خواهند داد. 

یکی از روش های کلیدی برای بهبود سابقه برند در بازار استفاده از مطالعات موردی است. اشتباه نکنید، قرار نیست تبدیل به یک پژوهشگر شوید یا کاری مثل تهیه پایان نامه انجام دهید. در عوض ماموریت تان تهیه یک گزارش جامع درباره همکاری های موفق تان با برندهای گوناگون است. این امر در واقع نوعی رزومه با زبانی ساده و جذاب تر محسوب می شود. اینطوری مشتریان تازه سریع تر به شما اعتماد خواهند کرد. 

تمرین ششم: شروع وبلاگ نویسی

شروع وبلاگ نویسی

کسب و کارهای بزرگ معمولا برای خودشان وبلاگ هم دارند. شاید فکر کنید وبلاگ نویسی دیگر از مُد افتاده و طرفداری ندارد. در این صورت باید کمی نظرتان را عوض کنیم. بی شک وبلاگ ها مثل شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیستند، اما هنوز هم بهترین منبع برای یافتن محتوای تخصصی محسوب می شوند. پس نباید آن را دست کم بگیرید. 

نکته کلیدی که درباره وبلاگ نویسی وجود دارد، اعتمادی است که در میان افراد ایجاد می کند. بی شک اعتماد مشتریان به برندی که یک وبلاگ تخصصی و سرپا دارد، خیلی بیشتر از بقیه رقبا خواهد بود. با این حساب شما باید وبلاگ نویسی را به عنوان یک کار کلیدی دنبال کنید. وگرنه خیلی زود اوضاع تان در بازار به هم ریخته و توانایی رقابت با دیگران را از دست می دهید. 

متاسفانه گاهی اوقات بازاریاب ها در وبلاگ سراغ تولید محتوای دست چندم می روند. به علاوه، کم نیستند کسانی که در وبلاگ صرفا محتوای دیگران را کپی می کنند. شما را نمی دانم، ولی من که هیچ وقت به این نوع برندها اعتماد نخواهم کرد. خب آژانس بازاریابی که حتی حوصله تولید محتوا در وبلاگش را ندارد، چطور می تواند به بقیه کسب و کارها کمک کند؟

اجازه دهید خیال تان را بابت نوع محتوای تولیدی در وبلاگ ها راحت کنیم. شما قرار نیست مرزهای بازاریابی را جا به جا کرده یا اطلاعات بی نهایت عجیبی تحویل مخاطب دهید. همین که محتوای تان کمی درباره دغدغه ها و نیازهای مشتریان باشد، کافی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چالش های بازاریابی دیجیتال: 10 مشکل که باید شکست شان دهید!

تمرین هفتم: توجه به نظرات مشتریان

توجه به نظرات مشتریان

چقدر نظرات مشتریان در کار شما تاثیرگذار است؟ معمولا این سوال برای خیلی از بازاریاب ها عجیب به نظر می رسد؛ چراکه عادت دارند کارشان را براساس تجربه های موفق قبلی جلو ببرند. فرمول ما در روزنامه فرصت امروز در این یک مورد کاملا متفاوت است؛ چراکه شما قرار نیست همیشه مطابق میل تان کار را جلو ببرید. هرچه باشد مشتریان هم نظرات خاص خودشان را دارند. 

ما در دنیایی زندگی می کنیم که انتظارات مشتریان روز به روز بیشتر می شود. بنابراین اگر نتوانید خودتان را با این انتظارات هماهنگ کنید، خیلی زود کارتان به مشکل می خورد. تنها راه حل کلیدی هم برای آشنایی با انتظارات و خواسته های مشتریان استفاده از نظرسنجی های گوناگون است. اینطوری شما با ایده ها و انتظارات مشتریان آشنا خواهید شد.

شاید فکر کنید استفاده از گزینه هایی مثل بحث رو در رو تاثیرگذاری بهتری بر روی مخاطب هدف داشته باشد. در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم؛ چراکه مشتریان معمولا در گفت وگوهای حضوری حرف دل شان را مطرح نمی کنند. پس بهتر است سراغ گزینه های غیرمستقیم بروید. اینطوری دست کم اطلاعات معتبرتری دم دست تان خواهد بود. آن وقت می توانید با استفاده از این اطلاعات مسیرتان را در آینده مشخص کنید.

تمرین هشتم: برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان

برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان

آیا شرکتی را سراغ دارید که نسبت به وضعیت کارمندانش کاملا بی تفاوت باشد؟ بی شک چنین موقعیتی برای بسیاری از کارمندان خوشایند خواهد بود. خب تا وقتی نیاز به یادگیری مهارت تازه نباشد، آدم با خیال راحت کارش را ادامه خواهد داد. نکته جالب اینکه کسی هم در این شرایط کاری به کار آدم نخواهد داشت. درست در چنین شرایطی تفاوت میان برندهای بزرگ و معمولی مشخص می شود؛ چراکه کسب و کارهای بزرگ همیشه دنبال تقویت مهارت های اعضای شان هستند. 

آژانس های بازاریابی درگیر یک ماراتن بی نهایت پرفشار برای موفقیت در بازار هستند. در چنین شرایطی حتی یک اشتباه کوچک هم برای شکست شما کافی خواهد بود. اگر از ما می شنوید، تقویت مهارت اعضای شرکت یکی از نکات کلیدی برای هر برندی است. پس به جای اینکه دست روی دست گذاشته و کارتان را به صورت کاملا معمولی دنبال کنید، سراغ برگزاری دوره های مهارت افزایی بروید. اینطوری کارمندان تان روز به روز مهارت های بیشتری برای خودنمایی در بازار کسب خواهند کرد. 

برخی از کارآفرینان فکر می کنند کارمندان خودشان دنبال یادگیری مهارت های تازه می روند. بنابراین اصلا نیازی به برگزاری کلاس های ویژه یا اعمال تغییرات عجیب و غریب نیست. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، احتمالا یک دقیقه هم تجربه فعالیت به عنوان یک کارمند را نداشته اید. میزان حقوق دریافتی کارمندان معمولا برای ثبت نام در دوره های حرفه ای کافی نیست. به علاوه، کمتر کارمندی وقت کافی برای چنین کارهایی دارد. با این حساب تنها گزینه منطقی اقدام مدیران برای برگزاری کلاس های مهارت افزایی است. وگرنه آب از آب تکان نخواهد خورد. 

مطلب مرتبط: دروغ هایی درباره بازاریابی دیجیتال که باید فراموش کنیم!

تمرین نهم: تمرکز بر روی نتایج

تمرکز بر روی نتایج

سرمربی فوتبالی را در نظر بگیرید که دوست دارد حتی درباره جزئی ترین تمرینات بازیکنانش هم نظر بدهد. بی شک مربی قصه مان بعد از چند جلسه حسابی روی اعصاب تمام بازیکنان خواهد رفت. حالا اگر یک مربی دیگر کاری به کار تمرینات فردی بازیکنان نداشته باشد و فقط روی کارهای تیمی تمرکز کند، احتمالا حسابی بین اعضای باشگاه محبوب خواهد شد. نکته جالب اینکه معمولا مربی هایی که آزادی عمل بیشتری به بازیکنان در تمرین ها می دهند، نتایج بهتری کسب می کنند؛ چراکه آنها همه تمرکزشان روی نتایج نهایی است. به طوری که دیگر فرصتی برای خرده کاری ها باقی نماند. 

اشتباهی که خیلی از مدیران در آژانس های بازاریابی مرتکب می شوند، تلاش برای دخالت در جزئی ترین کارهاست. انگار که مسئولیت آنها رسیدگی به تک تک پروژه هایی است که اعضای آژانس برعهده دارند. شما را نمی دانم، ولی من که خیلی زود در چنین شرایطی انرژی ام تمام می شود. به طوری که دیگر توانی برای کارهای مهمتر نخواهد داشت. 

فرمول ما در این بخش یک تمرین بی نهایت ساده است. کافی است شما به جای دخالت در کار بقیه تیم ها فقط و فقط حواس تان را به نتیجه کارها دهید. مثلا اگر پروژه ای شامل همکاری با یک برند ورزشی برای طراحی کمپین بازاریابی دارید، لازم نیست هر دقیقه در کار اعضای تیم دخالت کنید. در عوض تمرکزتان را روی نتیجه کار گذاشته و فقط در صورتی که از شما درخواست کمک شد، وارد گود شوید. 

باور کنید یا نه، خیلی وقت ها دخالت مدیران در کارها اوضاع را بدتر می کند؛ چراکه کارمندان خیلی زود استرس گرفته و دیگر کیفیت کاری سابق را نخواهند داشت. پس یک لطفی به خود و برندتان کرده و دور دخالت های بیجا در کار کارمندان را خط بکشید. 

تمرین دهم: استفاده از ابزارهای کاربردی

استفاده از ابزارهای کاربردی

دوره ای که بازاریابی فقط و فقط به طور دستی انجام می شد، دیگر به پایان رسیده است. حالا ما در دوران یکه تازی هوش مصنوعی زندگی می کنیم و طبیعی است که کلی ابزار گوناگون برای بازاریابی راحت تر دم دست ما می باشد. اگر دوست دارید خیلی زود به عنوان یک آژانس بازاریابی محبوب در بین کاربران شناخته شوید، باید همیشه کارتان را براساس اطلاعات دقیق جلو ببرید. اولین پیشنهاد ما در این بخش آشنایی با گوگل آنالیتیکس است. این ابزار حرفه ای به شما امکان دسترسی به اطلاعاتی را می دهد که تا قبل از این هیچ بازاریابی حتی فکرش را هم نمی کرد. 

خیلی از بازاریاب ها فقط و فقط به ابزارهای گوگل اعتماد دارند. اگر شما هم چنین ذهنیتی دارید، به اندازه کافی فرصت های طلایی تان را سوزانده اید؛ چراکه در بازار کلی ابزار دیگر هم هست که به دردتان خواهد خورد. مثلا ابزار اسپروت سوشیال (Sprout Social) را در نظر بگیرید؛ این ابزار به طور تخصصی به بازاریاب ها برای تولید محتوای بهتر در شبکه های اجتماعی کمک می کند. به طور مشابه، ابزار هوت سویت (Hootsuite) علاوه بر شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها را نیز پوشش می دهد. به طوری که شما نیازی به چک کردن وضعیت وبلاگ ها به طور سنتی نداشته باشید. 

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه کار هوشمندانه را بهتر از ساعت های پشت سرهم بیکاری می دانیم. اینطوری هم کمی فرصت برای رسیدگی به زندگی شخصی تان خواهید داشت، هم اینکه لازم نیست دائما استرس نتیجه نهایی کارتان را داشته باشید. خب مگر یک بازاریاب به غیر از خیال راحت درباره نتیجه کارش چیز دیگری هم لازم دارد؟

سخن پایانی

توسعه آژانس بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

توسعه آژانس بازاریابی شاید به نظر کار ساده ای به نظر برسد، اما به محض اینکه واردش شوید، تبدیل به هزارتویی بی پایان خواهد شد. در این میان فقط تکنیک های کاربردی است که می تواند جان شما را نجات دهد. ما در این مقاله سعی کردیم تمام تمرین هایی که به درد توسعه آژانس بازاریابی می خورد، کنار هم قرار دهیم. شما الان نه تنها مقدمات ورودتان به عرصه دیجیتال مارکتینگ فراهم شده، بلکه آماده یکه تازی در این حوزه نیز هستید. از اینجا به بعد همه چیز به پشت کار خودتان بستگی دارد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و فعالیت تان را شروع کنید. 

مطلب مرتبط: 4 اشتباه رایج بازاریابی دیجیتالی

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله به دردتان خورده باشد. مثل همیشه اگر سوالی داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. 

منابع:

https://agencyanalytics.com

https://digitalagencynetwork.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w3pgbnIj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه