بسیاری از کارمندان در محل کارشان با مواردی نظیر استرس بیش از اندازه و ناتوانی برای تعامل استاندارد با مدیران شان رو به رو هستند. این امر در طول دوران کرونا اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. بنابراین یکی از چالش های اصلی کسب و کارها در شرایط کنونی نحوه تعامل مناسب مدیران با کارمندان و به طور کلی اعضای شرکت است. اگر یک کسب و کار در شرایط کنونی توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان را نداشته باشد، خیلی زود با ریزش شدید نیروی کار مواجه خواهد شد. این امر می تواند بحرانی تمامعیار در زمینه نیروی انسانی را به همراه داشته باشد. درست به همین خاطر شما باید از تمام توانایی تان برای بهینه سازی شرایط خود استفاده کنید.
اشتباهی که بسیاری از رهبران تجاری در زمینه مدیریت کسب و کارشان انجام می دهند، توجه صرف بر روی بازگشت سرمایه و تحلیل های آماری است. شاید این امر جذابیت زیادی برای شما داشته باشد، اما در صورت بی توجهی به سایر جنبه های کارتان نکته خیلی راحت توانایی تاثیرگذاری بر روی کارمندان را از دست می دهید. معنای این امر ناتوانی برای حفظ اعتماد کارمندان و مواجهه با شکست های سنگین خواهد بود.
هدف ما در این مقاله مرور برخی از نکات حرفه ای برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در عرصه کسب و کار است. اگر شما هم با چنین مشکلی برای کسب و کارتان مواجه هستید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند به شما در قالب یک رهبر تجاری به منظور مدیریت بهتر کسب و کارتان کمک نماید.
مطلب مرتبط: واکنش مدیران موفق به کرونا
گوش دادن به بازخورد دیگران
بازخوردهای کارمندان در شرکت همیشه اهمیت زیادی دارد. دلیل این امر نیز ارتباط نزدیک کارمندان با مشتریان و همچنین درک دقیق مشکلات برند به طور عمیق است. این نکات به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور استاندارد کمک خواهد کرد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در زمینه کسب و کار باقی نخواهد ماند.
متاسفانه امروزه بسیاری از رهبران تجاری و مدیران کسب و کارها به دلیل فشار کاری بیش از اندازه هیچ توجهی به وضعیت کارمندان شان ندارند. یکی از نشانه های این امر در بی توجهی مداوم به بازخوردهای آنها نشان داده می شود. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از همین ابتدای امر شیوه هایی برای مدیریت زمان به منظور گوش دادن به دغدغه های کارمندانتان پیدا کنید، در غیر این صورت خیلی زود بدل به یک رهبر تجاری کلیشه ای می شوید که هیچ کس حوصله همکاری با وی را ندارد.
کارمندان را در درجه اول اهمیت قرار دهید
شما برای مدیریت بهینه شرکت نیاز به نیروی کار حرفه ای و سرحال دارید. حالا اگر به طور مداوم کارمندان و نیازهای شان را مورد بی توجهی قرار دهید، هرگز اهداف تان در زمینه فعالیت کاری حرفه ای محقق نخواهد شد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان برنامه داشته باشید. یکی از کارهای ساده شما در این میان می تواند استفاده از انواع روش ها در راستای نمایش توجه تان به کارمندان باشد.
توصیه ما در این مقاله تلاش برای توجه بیشتر به نیازهای مختلف کارمندان است. چنین نکته ای شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی کارمندان در شرایط ویژه ای قرار می دهد. بنابراین سعی کنید در شرایط پیش روی برندتان همیشه نیم نگاهی به کارمندان و وضعیت شان داشته باشید.
مطلب مرتبط: برند شخصی و نجات کارآفرینان در شرایط کرونا
اضافه کردن تعاملات انسانی به کار
برخی از برندها محل کارشان را مانند یک کارخانه بی روح اداره می کنند. این امر هر کارمندی را از ادامه همکاری با شما دلسرد خواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم برای بهینه سازی شرایط محل کار اقداماتی را در دستور کار قرار دهید. این امر شامل اضافه کردن برخی از تعاملات انسانی و بهینه سازی شرایطتان در محل کار است. این امر می تواند فعالیت در شرکت را برای تمام اعضای برندتان تبدیل به امری لذت بخش و جذاب نماید. با این کار دیگر نیازی برای نگرانی در این راستا برای شما نخواهد بود. چنین تکنیکی می تواند شرکت شما را تبدیل به بهترین محیط کاری کرده و هر کارمندی را نیز از رهبری تجاری تان راضی سازد.