تولید محتوا در قالب مقاله یکی از الگوهای جذاب و حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از بازاریاب ها برای جلب نظر مشتریان اقدام به نگارش مقاله می کنند. در این میان هم دو گروه کسب و کارهای B2B و B2C نیز امکان بهره گیری از این شیوه را دارند.
وقتی بازاریاب ها زمان زیادی برای تولید محتوا در قالب مقاله صرف می کنند، انتظار بازگشت سرمایه به طور قابل ملاحظه ای را دارند. با این حال اغلب اوقات چنین اتفاقی به ندرت روی می دهد. دلیل این امر نیز بی میلی بسیاری از کاربران برای مطالعه یک مقاله تا بخش پایانی آن است. براساس گزارش همکاران ما در موسسه Search Engine Journal، از هر 10 نفر نزدیک به شش نفر فقط تیتر یک مقاله را مورد توجه قرار می دهند. از همین تعداد نیز فقط نیمی از افراد پس از مشاهده تیتر یک مقاله تمایل به مطالعه اش پیدا می کنند. با این حساب مشاهده شکست بسیاری از برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرشان امری طبیعی خواهد بود.
بی شک شرایط فوق برای هر تولیدکننده محتوایی دشوار خواهد بود. اگر شما هم در طول سال های اخیر به حوزه تولید محتوا در قالب مقاله تمایل نشان داده اید، مشکلات فوق را به خوبی درک می کنید. بسیاری از بازاریاب ها هیچ راهکاری برای مشکلات موردنظر ندارند. این امر موجب تولید محتوا با هزینه های گزاف و سپس فقدان نتیجه بخشی مناسب می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید راهکاری برای رفع این مشکل اساسی پیدا کنید، در غیر این صورت مقالات تان به طور مداوم مورد بی توجه مشتریان قرار خواهد گرفت.
راهکار پیشنهادی ما در این مقاله انتخاب تیترهای جذاب برای جلب نظر مشتریان است. این امر می تواند وضعیت شما را در کوتاه مدت به شدت مطلوب نماید. البته به شرط اینکه تیتر مقالات تان را دقیقا براساس سلیقه مشتریان و داده های حرفه ای طراحی نمایید. درست به همین خاطر در مقاله کنونی هدف اصلی ما بررسی برخی از ایده های کاربردی برای انتخاب تیتر مقالات به منظور جلب نظر مخاطب هدف است. این امر می تواند وضعیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. پس اگر شما هم در زمینه طراحی محتوا با چنین مشکلی رو به رو هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
مطلب مرتبط: چالش انتخاب تیتر مناسب
مشاهده نتایج جست و جوی گوگل
کاربران برای پیدا کردن محتوای مورد علاقه یا موردنیازشان همیشه به گوگل مراجعه می کنند. بدون تردید موتورهای جست و جوی دیگری نیز در بازار وجود دارد، اما گوگل بدون حتی یک رقیب در بازار نظر کاربران را به خودش جلب کرده است. این امر موجب توجه ویژه برندها و بازاریاب ها به گوگل شده است. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه به سراغ گوگل بروید.
بی شک گوگل خدمات بسیار زیادی برای کاربران دارد، اما در عین حال به فکر بازاریاب ها نیز بوده است. این امر می تواند نکته امیدوارکننده ای برای شما باشد. بر این اساس شما برای انتخاب تیتر مناسب برای مقاله تان امکان استفاده از گزارش های گوگل درباره کلیدواژه های جست و جو شده از سوی کاربران را دارید. این امر می تواند وضعیت شما را برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. اگر شما تا به حال در زمینه انتخاب تیتر مقاله تان به خدمات گوگل توجه نکرده اید، بی شک مزیت مهمی را از دست داده اید. با این حال هیچ وقت برای شروع به استفاده از یک ایده جذاب دیر نیست. این امر می تواند وضعیت شما در تعامل با مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.
خوشبختانه کار با گوگل در زمینه پیدا کردن نتایج جست و جوها بسیار ساده است. این شرکت به طور معمول گزارش های حرفه ای در این رابطه در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. بنابراین شما نیازی برای نگرانی نسبت به دسترسی به گزارش های استاندارد نخواهید داشت. همچنین استفاده از اطلاعات گوگل به طور کاملا رایگان امکان پذیر است. بنابراین شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای ساماندهی وضعیت انتخاب تیتر مقاله تان نخواهید داشت.
ایجاد ارتباط احساسی با مخاطب
شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر وی به مقاله تان باید فراتر از استفاده صرف از کلیدواژه های مناسب را مدنظر قرار دهید. این امر شامل ایجاد نوعی ارتباط احساسی با مشتریان می شود. شما به این ترتیب حتی یک مقاله ساده را نیز در پوششی کاربردی پیش روی مشتریان تان قرار خواهید داد. براساس گزارش موسسه هاب اسپات، استفاده از المان های برانگیزنده احساسات مخاطب تاثیر 50 درصدی بر روی نظر آنها برای مشاهده محتوای بازاریابی دارد. درست به همین خاطر شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان به طور حرفه ای از این راهکار سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای بازاریابی حرفه ای و جلب نظر مشتریان تان نداشته باشید.
بی شک تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با توجه به احساسات آنها کار ساده ای نیست. به همین خاطر ما در این بخش فهرستی از احساساتی که شما می توانید روی آنها هدف گذاری کنید، تهیه کرده ایم. بنابراین دفعه بعد که اقدام به نگارش مقاله کردید، برای انتخاب تیتر اصلی می توانید از احساسات ذیل استفاده کنید:
• خوشحالی
• ترس
• عصبانیت
• امیدواری
هر کدام از احساسات فوق به شما امکان طراحی مقاله منحصر به فردی را می دهد. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه خدمات روانشناسی فعالیت دارید، نگارش مقالاتی درباره شیوه کنترل عصبانیت علاوه بر اینکه نظر مخاطب تان را جلب می کند، نوعی ارتباط عاطفی نیز میان شما و مخاطب تان ایجاد خواهد کرد. اینطوری کاربران مطمئن می شوند که شما دقیقا از مشکلات شان خبر دارید و راهکاری هم برای حل آنها پیش روی شان قرار داده اید.
مطلب مرتبط: روش های کاربردی برای نوشتن تیتر جذاب
استفاده از اسم ها
شما در صورت تمایل برای استفاده از انواع اسم ها به عنوان بخشی از تیتر اصلی مقاله تان باید از گزینه های عالی استفاده نمایید. یادتان باشد یک مقاله خوب هرگز بدون تیتر نیست. بنابراین اگر شما به دنبال شروع مقاله تان بدون هرگونه تیتری هستید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه نگارش محتوای تان صورت دهید، در غیر این صورت به احتمال زیاد هیچ موفقیتی در جلب نظر کاربران پیدا نخواهید کرد.
یکی از اشتباهاتی که اغلب بازاریاب ها در زمینه جلب نظر مخاطب هدف انجام می دهند، ناتوانی برای جلب نظر مخاطب هدف براساس استفاده از ترکیب اسم های آشنا برای آنهاست. این امر موجب بی توجهی مداوم کاربران به محتوای تولیدی برندتان می شود. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای رفع مشکل موردنظر باشید، در غیر این صورت شاید همان تعداد اندک مخاطب های تان را نیز خیلی زود از دست بدهید.
امروزه استفاده از ترکیب اسم های مختلف برای تیتر مقاله فقط در صورتی امکان پذیر است که مشتریان با عبارت های به کار رفته شده در مقاله به خوبی آشنایی داشته باشند، در غیر این صورت شما مقاله ای را پیش روی آنها قرار می دهید که هیچ درکی از جزییات آن ندارند. این امر می تواند شما را به طور قابل ملاحظه ای در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با مشکل رو به رو سازد.
یادتان باشد اگر مقاله شما درباره مفهوم تازه ای است، باید قبل از اینکه سراغ استفاده از مفهوم موردنظر در تیتر مقاله تان بروید نسبت به آشنایی مخاطب تان با آن مطمئن شوید، در غیر این صورت حتی یک نفر نیز مقاله تان را مطالعه نخواهد کرد. راهکار موردنظر ما در این بخش توضیح مفهوم استفاده شده در تیتر اصلی در همان سطر اول مقاله است. این امر شانس شما برای جلب نظر کاربران را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید.
استفاده از آمار و ارقام
استفاده از آمار و ارقام یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای طراحی تیترهای جذاب است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک نماید. بی شک مقالاتی که دارای آمار و عداد در تیترشان هستند، توانایی جلب نظر مخاطب هدف را به طور حرفه ای تری دارند. دلیل این امر نیز اطمینان مخاطب هدف از وجهه حرفه ای محتواست. بی شک در طول سال های اخیر رفتار عجیب و غریب برخی از برندها و تیم های بازاریابی در زمینه انتشار محتوای بازاریابی بی سر و ته بسیاری از کاربران را اذیت کرده است. درست به همین خاطر در طول سال های اخیر تمایل کاربران برای مشاهده محتوای بازاریابی برندها به طور مداوم کاهش پیدا کرده است. اگر شما به دنبال تغییر این روند هستید، باید از همین حالا به دنبال راهکارهایی برای کاهش بی اطمینانی کاربران به مقالات برندتان باشید.
استفاده از آمار و ارقام دقیق و معتبر می تواند گام مهمی برای رفع مشکلات برند شما در زمینه جلب اعتماد کاربران باشد. این امر وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید. نکته مهم اینکه شما در زمینه استفاده از آمارها باید همیشه از منابع معتبری سود ببرید، در غیر این صورت تردید کاربران نسبت به اعتبار مقالات تان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.
نکته مهم دیگر اینکه شما در صورت نگارش یک مقاله همراه با نکاتی برای جلب نظر مخاطب هدف باید به طور مداوم دنبال استفاده از منابع معتبر و در صورت نیاز ارائه آن به مخاطب هدف تان باشید. امروزه بسیاری از کاربران پس از مطالعه مقالات یک برند درخواست دسترسی به منابع آن را دارند. پس اگر شما بدون هیچ منبع معتبری اقدام به نگارش محتوا نمایید، خیلی زود با اعتراضات شدید مشتریان رو به رو خواهید شد. این امر وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای در خطر قرار می دهد. یادتان باشد که همیشه رقبا در بازار منتظر اشتباهات شما هستند تا خیلی راحت مخاطب تان را به دست بیاورند. بنابراین اگر شما حتی یک لحظه از کیفیت مقالات تان غافل شوید، خیلی زود دیگر برندها کارتان را با مشکل رو به رو خواهند کرد.
توصیه ما در این بخش استفاده از داده های آماری دقیق در تیتر مقالات است. این امر می تواند شما را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای حرفه ای تر نشان دهد. بنابراین در تلاش های بعدی تان برای نگارش مقاله حتما به استفاده از اعداد و ارقام در تیتر اصلی توجه نشان دهید.
مطلب مرتبط: نتایج به دست آمده از بررسی یک میلیون تیتر و عنوان
نمایش مزیت مقاله به طور واضح
هر کاربری در زمینه مطالعه یک مقاله به طور آنلاین یا در نشریه های مختلف به دنبال دسترسی به هدفی خاص است. این امر در واقع مزیتی است که از مطالعه یک مقاله به مخاطب می رسد. وظیفه شما در این میان مشخص ساختن مزیت اصلی مقاله تان برای مخاطب هدف است. چنین کاری مخاطب تان را نسبت به مطالعه محتوای تان ترغیب خواهد کرد. بنابراین اگر شما در زمینه تعامل با مخاطب تان به طور مداوم با چنین مشکلی رو به رو هستید، یکی از راهکارهای ساده در این میان بیان مزیت اصلی مقاله تان در همان تیتر است. این امر کار شما و مخاطب تان را به شدت ساده خواهد کرد.
اگرچه امروزه محتوای ویدئویی محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران دارد، اما محتوای متنی نیز به دلیل راهنمایی های ساده و امکان جست و جوی بخش های آن به طور دقیق هنوز در میان کاربران رواج دارد. نکته مهمی که شما در این میان باید به طور حرفه ای مورد توجه قرار دهید، مشخص ساختن ماهیت مقاله و مزیت مطالعه اش برای کاربران است. بسیاری از برندها در عمل مقاله هایی با ماهیت نامشخص پیش روی کاربران قرار می دهند. بی شک در این صورت انتظار مطالعه مقاله از سوی کاربران امر غیرممکنی خواهد بود. بنابراین شما باید هدف تان در وهله نخست تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با معرفی دقیق مزیت مقاله تان برای آنها باشد، در غیر این صورت مسیر فعالیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان بسیار دشوار می شود.
بهینه سازی برای مخاطب انسانی و الگوریتم گوگل
بی شک بهینه سازی محتوا برای الگوریتم گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را داده و وضعیت بازاریابی تان را بهینه سازی می کند. امروزه رتبه بندی محتوای یک برند در بخش های اول گوگل می تواند به معنای تغییر اساسی وضعیت بازاریابی اش باشد. نکته مهم دیگر اینکه شما برای جلب نظر مخاطب تان به طور مداوم باید همیشه در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشید، در غیر این صورت موفقیت تان حالت مقطعی پیدا می کند.
یکی از اشتباهاتی که برندها و تیم های بازاریابی در زمینه بهینه سازی محتوا برای الگوریتم گوگل انجام می دهند، بی توجهی به مخاطب انسانی است. یادتان باشد محتوای شما دست آخر باید برای مخاطب هدف تان جذاب باشد، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند شما را در وضعیت به شدت دشواری از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان قرار دهد.
امروزه المان هایی نظیر کیفیت محتوا و استفاده از انواع عکس و فیلم در کنار آن اهمیت بالایی برای مخاطب هدف دارد. بنابراین شما برای جلب نظر این دسته از کاربران باید همیشه به کیفیت بالای محتوای تان در کنار المان هایی جانبی توجه نشان دهید.
یکی دیگر از نکات مهم در زمینه بهینه سازی محتوا ارزیابی میزان کاربردش برای کاربران است. آیا شما در زمینه تولید محتوا نیازهای روز و اساسی کاربران را مد نظر قرار داده اید؟ متاسفانه پاسخ این سوال برای بسیاری از برندها منفی است. پس اگر شما به دنبال جلب نظر کاربران در گوگل هستید، باید همیشه مقالات تان کاربردی و همراه با راه حل مناسب برای مشکلات مشتریان باشد، در غیر این صورت شانس زیادی برای تعامل با مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
اگر شما در کنار کیفیت محتوا به خلاقیت و نوآوری در آن نیز توجه نشان دهید، وضعیت بازاریابی تان به طور قابل ملاحظه ای بهتر خواهد شد. این امر از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب نیز بهتر خواهد بود. محتوای نوآورانه به طور معمول به نمونه مقالاتی اشاره دارد که پیش از شما مورد توجه تیم های بازاریابی و برندهای دیگر قرار نگرفته باشد. چنین امری می تواند موفقیت شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را تضمین نماید.
مطلب مرتبط: انتخاب عنوان مناسب برای محتوای بازاریابی
نگارش تیترهای چندگانه
گاهی اوقات استفاده از یک تیتر برای مقاله ایده جذابی نیست. اگر شما به دنبال بازنشر محتوای تان در سایت ها و پلتفرم های تخصصی مختلف هستید، گاهی اوقات استفاده از تیترهای متفاوت و شخصی سازی شده نیز ایده خوبی خواهد بود. به این ترتیب شما برای محتوای تان براساس سلیقه هر گروه از مخاطب هدف تیتر خاصی را طراحی خواهید کرد. این امر می تواند وضعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نماید. بنابراین مشکل چندانی پیش روی شما برای جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران در سطح اینترنت نخواهد بود.
امروزه شخصی سازی محتوا بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. بی تردید تمام برندها در زمینه جلب نظر مخاطب شان امکان استفاده از تکنیک های تولید محتوای صفر تا صد شخصی سازی شده را ندارند. درست به همین خاطر شما باید دست کم درباره تیتر مقاله تان اندکی شخصی سازی را مورد توجه قرار دهید. این امر وضعیت شما برای جلب نظر کاربران را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید.
برخی از کارشناس ها نگارش نزدیک به 10 تیتر مختلف برای مقاله را توصیه می کنند. بی شک این امر زمان زیادی از شما خواهد گرفت. درست به همین خاطر می توانید به جای چنین کاری نگارش تیترهای کمتر را مدنظر داشته باشید. هدف کلی در این بخش آمادگی شما برای تغییر تیتر مقاله تان به تناسب پلتفرمی که قصد انتشارش را دارید، است. بنابراین لازم نیست فشار بیش از اندازه ای روی خودتان بیاورید.
ارزیابی تیترهای مقاله
شما پیش از اینکه روی دکمه انتشار مقاله تان کلیک کنید، باید نسبت به کیفیت تیترتان مطمئن شوید، در غیر این صورت توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر می تواند وضعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. بسیاری از برندها به محض اینکه یک ایده برای تیتر مقاله شان پیدا می کنند، دیگر به فکر ارزیابی ایده موردنظر نیستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت.
توصیه ما در این بخش ارزیابی کیفیت تیتر مقاله پیش از انتشار رسمی اش است. چنین امری حتی اگر درباره تمام بخش های مقاله نیز مورد توجه قرار گیرد، ایده چندان بدی نخواهد بود. بنابراین شما می توانید نسبت به کیفیت نهایی مقاله تان براساس این رویکرد مطمئن شوید.
استفاده همراه با احتیاط از تیترهای سوالی
تیترهای سوالی نیز می تواند نظر کاربران را برای مطالعه مقاله تان جلب کند، البته در این رابطه باید عملکرد هوشیارانه ای داشته باشید. بسیاری از سوالاتی که در قالب تیتر اصلی مقاله از سوی تیم های بازاریابی مورد توجه قرار می گیرد، در عمل جذابیت بسیار اندکی برای کاربران به همراه دارد. درست به همین خاطر مقاله موردنظر جذابیتش برای کاربران را از دست می دهد.
اگر شما به دنبال طراحی یک تیتر جذاب برای مقاله تان هستید، باید از طرح سوالاتی که پاسخ ساده و روشنی دارند، پرهیز کنید. دلیل این امر امکان پاسخگویی سریع کاربران به سوال موردنظر و عدم نیازشان برای مطالعه مقاله خواهد بود. نکته بعد اینکه شما باید پاسخ سوال تان را به طور دقیق در مقاله مطرح کنید. ایراد بخی از برندها طرح یک سوال در تیتر اصلی و سپس فراموشی آن در بخش های مختلف مقاله است. چنین امری شما را در نگاه کاربران یک برند غیرحرفه ای و کلیشه خواهد کرد.
مطلب مرتبط: افزایش دسترسی کاربران به محتوا با راهکارهای طلایی
امروزه بسیاری از کاربران برای مطالعه یک مقاله بیش از هر نکته دیگری به پاسخی که تیم تهیه کننده آن آماده کرده اند توجه نشان می دهند. بنابراین اگر شما پاسخ های چندگانه برای مخاطب آماده کرده اید، اشاره به تعداد راهکارها یا پاسخ های تان به سوال اصلی نیز ایده خوبی خواهد بود.