شروع استارت آپ تازه در هر نقطه از جهان همراه با مشکلاتی است. این امر برای تمام کارآفرینان زمان های سختی را ایجاد می کند. اگر شما آمادگی لازم برای مدیریت کسب و کار را نداشته باشید، با مشکلات بسیار زیادی در زمینه مدیریت چنین چالش هایی مواجه خواهید شد.
اغلب کارآفرینان برای شروع کسب و کار تازه سرمایه، زمان و انرژی قابل توجهی را اختصاص می دهند بنابراین مواجهه با مشکلات این حوزه بدون آمادگی دردسرهای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. اگر شما نیز در حوزه کارآفرینی علاقه مند به شروع کسب و کار تازه هستید، آشنایی با برخی از مهم ترین چالش های این حوزه آمادگیتان را افزایش خواهد داد. در ادامه برخی از مهم ترین چالش های پیرامون استارت آپ های تازه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
چالش جذب سرمایه
بسیاری از کارآفرینان برای شروع کسب و کار هیچ محاسبه ای پیرامون سرمایه موردنیازشان انجام نمی دهند . نتیجه این امر مواجهه با بحران های مالی گسترده پس از شروع کسب و کار است. شما از همان ابتدای تلاش برای ساماندهی استارت آپ باید نسبت به برآورد هزینه ها اقدام نمایید. در غیر این صورت برآورد هزینه در فرآیند توسعه کسب و کار بسیار دشوار خواهد بود.
استفاده از تجربه سایر برندها در زمینه محاسبه هزینه های کسب و کار امری ضروری محسوب می شود. اگر شما در این زمینه تجربه ای ندارید، همکاری با یک حسابدار حرفه ای گزینه منطقی خواهد بود.
مدیریت هزینه های جاری
هزینه های جاری کسب و کار همیشه نقش مهمی در توسعه آن دارد. شما باید براساس بودجه در دسترس تان برای توسعه استارت آپ ایجاد هزینه نمایید. در غیر این صورت با مشکلات بسیار زیادی در زمینه مدیریت استارت آپ مواجه خواهید شد. بررسی بودجه در دسترس در صورت همکاری با سرمایه گذارها نیاز به ایجاد ارتباط نزدیک دارد بنابراین شما پیش از شروع به فعالیت در حوزه کسب و کار باید جلسه ای مشترک با اعضای تیم مدیریتی و سرمایه گذارها ترتیب دهید.
اگر کسب و کار شما به دنبال کسب سرمایه بیشتر است، باید دلیل نیاز به سرمایه بیشتر و مزیت های آن را به تیم سرمایه گذاری توضیح دهید. در غیر این صورت نتیجه مناسبی در انتظار شما نخواهد بود. امروزه اغلب سرمایه گذار ها برای ارائه سرمایه های بیشتر نیاز به دلایل مشخص و برنامه های دقیق از سوی کارآفرینان دارند بنابراین شما باید مهارت تان در زمینه ارائه برنامه های دقیق را تقویت نمایید.
مطلب مرتبط: راهنمای رشد سریع استارت آپ در مراحل اولیه
تعیین محدوده ارسال سفارشات
برخی از کسب و کارها برای ارسال سفارشات برای مشتریان اقدام به راه اندازی بخش ویژه ای در کسب و کارشان می کنند. این نکته با توجه به وضعیت کسب و کارهای تازه تاسیس دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر شما در عرصه کسب و کار تازه تاسیس محسوب می شوید، ایجاد بخش تحویل سفارشات گزینه مناسبی نخواهد بود. راهکار مناسب برای شما همکاری با برخی از شرکت های تخصصی در زمینه ارسال بسته های مرسولات است. مزیت اصلی این شیوه امکان مدیریت ساده تر وضعیت کسب و کار خواهد بود.
مشکلات مربوط به کارمندان
رسیدگی به مشکلات کارمندان بخش مهمی از مدیریت کسب و کار را شامل می شود. امروزه بسیاری از شرکت های تازه تاسیس با بروز کوچک ترین بحرانی توانایی مدیریت سازمانی را از دست می دهند. اگر شما علاقه مند به مدیریت کسب و کار به صورت پایدار هستید، باید نسبت به ایجاد ارتباط مناسب با کارمندان اقدام نمایید. در غیر این صورت فرآیند مدیریت کسب و کارتان با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد. مدیران هر شرکت در صورت تعامل نزدیک با کارمندان توانایی بسیار بیشتری برای حل و فصل مشکلات آنها خواهند داشت.