پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی راهکارهای طلایی بازاریابی

بازاریابی با جلب نظر احساسات مشتریان

3 سال پیش ( 1399/12/14 )
نویسنده : کریستین مک کورمیک   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

هر صاحب کسب و کاری در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف به منظور بازاریابی و تاثیرگذاری بهتر بر روی وی است. این امر اغلب اوقات با نیم نگاهی به کمپین های بزرگ و موفق در سراسر دنیا روی می دهد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شیوه های بسیار زیادی را امتحان می کنند. حال اگر از همان ابتدا از شیوه های بازاریابی امتحان شده استفاده کنیم، وضعیت بازاریابی برندمان به طور کامل متفاوت خواهد بود. 

استفاده از احساسات در عرصه بازاریابی ایده تازه ای نیست. بسیاری از بازاریاب ها در طول زمان از این ایده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده کرده اند. همچنین در طول زمان بسیاری از کمپین ها با تاکید بر روی احساساتی خاص موفق به جلب نظر پایدار مشتریان شده اند. بدون تردید این امر ساده یا حتی بی دردسر نیست. اگر کسب و کارها و بازاریاب ها بر روی احساسات نادرستی تاکید کنند، شاید واکنش منفی و کاملا شدید مشتریان را به همراه داشته باشد. بنابراین فعالیت همراه با دقت نظر فراوان در این عرصه امری ضروری خواهد بود. 

بازاریابی با جلب نظر احساسات مشتریان

استفاده از کلمات مناسب برای بیان احساسات به مخاطب هدف امری رایج محسوب می شود. بسیاری از بازاریاب ها تاثیر کلمات را هنوز هم گسترده ارزیابی می کنند. حتی اگر در کمپین های بازاریابی از فرمت ویدئو نیز استفاده شود، بازهم کلمات دارای تاثیرگذاری بالایی خواهد بود. درست به همین خاطر برخی از بازاریاب ها پیش از طراحی یک کمپین بازاریابی به دنبال یافتن کلمات مناسب برای آن هستند. به عبار دیگر، در حوزه بازاریابی همه چیز با یک کلمه شروع می شود. 

بازاریاب ها برای ایجاد تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف باید از ایده ها و احساسات متنوعی استفاده نمایند. چالش اصلی در این میان ناتوانی برای جلب نظر مخاطب هدف است. اگر از ایده های نادرست برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نکنیم، شاید در نهایت به عنوان برندی کسل کننده در بازار شناخته شویم. بدون تردید چنین شهرتی برای هیچ کسب و کاری مناسب نخواهد بود. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم و اساسی در زمینه بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف با استفاده از احساسات مختلف است. در این میان تمرکز اصلی بر روی کلمات و عبارت های مهم برای جلب نظر مخاطب هدف است. در ادامه براساس نوع تاثیرگذاری و احساس موردنظر برای ترغیب در میان مخاطب هدف اقدام به بررسی هرچه دقیق تر موضوع خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با محوریت جلب نظر مشتریان

عبارت های مناسب برای کاهش ریسک در میان مشتریان

بسیاری از کسب و کارها باید ریسک های موجود برای مشتریان را به حداقل برسانند. این امر ضرورت بالایی برای فروش محصولات و تعامل با مشتریان دارد. کسب و کار بیمه به عنوان یکی از مثال های روشن در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب موسسه های فعال در حوزه بیمه باید تضمین های متعددی به مشتریان دهند. در غیر این صورت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست خواهند داد. استفاده از واژگان مناسب برای ایجاد اعتماد و نمایش کاهش ریسک پیش روی مشتریان امری ضروری محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها در این راستا با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. برخی از عبارت های مناسب برای کاهش ریسک ها در نظر مشتریان به شرح ذیل است:

•    تضمین بازگشت هزینه خرید محصولات

•    امکان لغو عضویت و عدم پرداخت هزینه اضافه در هر لحظه

•    عدم دریافت پیام و ایمیل های متعدد

•    عدم نیاز برای پرداخت اضافی

•    مشاهده اولیه بدون نیاز به خرید 

•    لغو استفاده از سرویس در هر زمان 

•    هیچ چیز برای از دست دادن وجود ندارد (در مورد خرید محصولات دارای تخفیف گسترده)

•    بازگشت رایگان محصول و بازپرداخت هزینه خرید

•    امتحان رایگان سرویس برای یک هفته

اغلب اوقات کارآفرینان با ارائه پیشنهادهای متنوع برای استفاده آزمایشی محصولات از سوی مشتریان امکان کاهش ریسک های احتمالی را دارند بنابراین برندها باید نسبت به این نکته تمرکز قابل ملاحظه ای نشان دهند. در غیر این صورت شانس کافی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نخواهند یافت. اشتباه اغلب برندها تلاش برای ترغیب مخاطب هدف بدون تلاش برای تاثیرگذاری بر روی آنها براساس نمایش کیفیت محصولات شان است. این امر هرگز موجب کاهش ریسک های مدنظر بازاریاب ها نخواهد شد.

عبارت های مناسب برای کاهش فقدان اطمینان در میان مشتریان

گاهی اوقات مشتریان نسبت به ادعا یا محصولات یک برند احساس بی اعتمادی دارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای بازاریاب ها ایجاد می کند. تاثیرگذاری مناسب محتوای بازاریابی نیازمند دست کم مقداری اعتماد میان برند و مشتریان است. شاید دلیل بی اعتمادی مشتریان نسبت به برند مربوط به تجربه های قبلی تعامل باشد. وظیفه اصلی تیم بازاریابی در این میان تلاش برای بهبود وضعیت است. در غیر این صورت خبری از موفقیت بازاریابی نخواهد بود.

احساسات مشتریان در قبال برندها در طول تعاملات مختلف صورت می گیرد. بنابراین تغییر آن نیز باید در زمان قابل توجهی انجام شود. ایراد برخی از بازاریاب ها تلاش برای حل و فصل تمام مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن است. اگر این امر بدون بازنگری اساسی دنبال شود، فقط موجب ناتوانی کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. بسیاری از برندها در طول زمان برای بهبود وضعیت اطمینان مشتریان اقدام به تاکید بر روی احساسات مختلفی می کنند. برخی از عبارت های مناسب برای کاهش فقدان اطمینان مشتریان به برندها به شرح ذیل است:

•    امکان استفاده رایگان یک ماهه از محصول

•    خودتان مشاهده کنید

•    هیچ چیز مخفی وجود ندارد

•    گزارش های مشتریان دیگر را مطالعه نمایید

•    تضمین بازگشت هزینه خرید

•    ضمانت فقدان هرگونه ریسک و ایراد در استفاده از محصول

•    خدمات پشتیبانی گسترده و تمام وقت

بسیاری از مشتریان پس از خرید یک محصول تمایل به استفاده از خدمات پس از فروش گسترده دارند. اگر این امر مدنظر برندها قرار گیرد، فرآیند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیار ساده تر خواهد شد. اغلب مردم پس از خرید یک محصول و ناپدید شدن برند موردنظر احساس خوشایندی را تجربه نمی کنند. درست به همین خاطر برندهای بزرگ و نام آشنا گزینه های مناسبی برای خرید مجدد هستند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی برای جلب نظر مخاطب هدف

عبارت های مناسب برای ایجاد اعتماد در میان مشتریان

ایجاد اعتماد در میان مشتریان امر بسیار دشواری محسوب می شود. بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان و ایجاد اعتماد اقدام به صرف هزینه های متعدد می کنند. این امر موجب ناتوانی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. بهترین راهکار برای جلب نظر اعتماد مشتریان باید با هزینه های اندک دنبال شود. در غیر این صورت شاید بار سنگین مالی امکان هرگونه فعالیت دیگری را از کسب وکار دریغ نماید. 

عرصه بازاریابی برای ایجاد اعتماد در میان مشتریان وظایف بسیار سنگینی بر دوش دارد. برخی از مهمترین عبارت ها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان در راستای ایجاد اعتماد به شرح ذیل است:

•    ارزیابی کارشناس های برتر درباره محصولات برند را مشاهده نمایید

•    نظرات مشتریان قبلی در سایت های معتبر (مانند آمازون) را مشاهده نمایید

•    کیفیت ساخت محصولات را در قالب ویدئو مشاهده کنید

•    گفت وگوی مستقیم و زنده با کارشناس های ارشد شرکت.

بدون تردید برخی از عبارت های مورد استفاده در بخش های قبل در اینجا نیز تکرار شده است. این امر شاید در نگاه نخست عجیب به نظر برسد. نکته مهم در این میان نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. وقتی یک عبارت در فضایی متفاوت به کار گرفته می شود، معنای منحصر به فردی نیز خواهد داشت. بنابراین عبارت های مشابه در بخش های این مقاله در صورت استفاده در وضعیت متفاوت همراه با بار معنایی گوناگونی خواهد بود. مهمترین مسئله در اینجا توجه به بار معنایی هر عبارت در قالب کلی کمپین بازاریابی است. 

عبارت های مناسب برای ترغیب مشتریان به سوی خرید

خرید محصولات از سوی مشتریان یکی از اهداف اصلی هر کمپین بازاریابی محسوب می شود. برندها بدون فروش محصولات شان توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهند داشت. بسیاری از برندها در عمل با هزینه های سرسام آور اقدام به طراحی کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی به منظور فروش محصولات شان می کنند. بدترین تجربه در این میان ناتوانی برندها برای فروش محصولات شان است بنابراین باید راهکاری برای این مسئله مهم وجود داشته باشد. در اینجا بازهم مسئله استفاده از عبارت های مناسب به منظور تاثیرگذاری احساس بر روی مخاطب هدف مطرح می شود. این امر باید در قالبی همراه با احترام مدنظر بازاریاب ها قرار گیرد.

گاهی اوقات برندها در عمل رفتار مناسبی با مشتریان ندارند. این امر موجب تحریم خرید محصول از سوی کسب و کارها می شود بنابراین رفتار بازاریاب ها با مشتریان نتیجه نهایی تعامل میان برند و مشتریان را مشخص خواهد کرد. برخی از عبارت های مناسب برای ترغیب مشتریان به خرید محصولات برند به این ترتیب است:

•    بهترین پیشنهاد ممکن برای امروز

•    همین الان برای خرید اقدام کنید

•    چه چیزی برای از دست دادن دارید؟

•    یک شانس کوچک به ما بدهید

•    چه چیزی پیش روی شما قرار دارد؟

•    همین حالا از پیشنهاد ویژه شرکت استفاده کنید

•    پیشنهادی که نمی توانید رد کنید

•    کسب سود بیشتر با خرید همراه با تخفیف از برند ما

•    ارزان تر و باکیفیت تر از همه جا

•    بهترین خرید سال را انجام دهید.

گاهی اوقات برندها برای فروش محصولات شان به صرف دعوت ساده از مشتریان اکتفا می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. برخی از برندها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف نیاز به اندکی انرژی بیشتر دارند. اگر این انرژی و شور در میان برندها مشاهده نشود، نتیجه نهایی فرآیند بازاریابی از پیش مشخص خواهد بود. امروزه برندهای بزرگ همیشه شور و هیجان مشخصی در فرآیند فروش شان نشان می دهند. درست به همین خاطر در مقایسه با دیگر برندها موفقیت بازاریابی بیشتری کسب می کنند. 

عبارت های مناسب برای افزایش اضطرار در میان مشتریان

فروش ویژه برای بسیاری از برندها به مثابه زمان کسب سودهای فراوان است. وقتی یک برند مناسبت مهمی پیش روی دارد، ارائه تخفیف های جذاب راهکار منطقی برای کسب سود خواهد بود. فروش گسترده و همراه با تخفیف فقط در صورت جلب نظر دامنه وسیعی از مشتریان همراه با موفقیت خواهد بود. در غیر این صورت ارائه تخفیف فقط به معنای بار مالی بیشتر بر روی دوش کسب و کارهاست. 

مطلب مرتبط: جلب نظر مشتریان مهم چگونه ممکن است؟

بازاریاب ها برای جلب نظر مخاطب هدف نیاز به استفاده از عبارت های جذاب دارند. وقتی مشتریان احساس اضطرار نمایند، تمایل بسیار بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهند داشت. کسب و کارها پس از مطالعه اولیه وضعیت بازار و همچنین سلیقه مشتریان امکان استفاده از برخی عبارت های ذیل را خواهند داشت:

•    همین الان خرید/ دانلود نمایید

•    این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد

•    پیشنهاد ویژه برای مناسبت پیش روی

•    دوستان تان را غافلگیر کنید

•    ما برای شما پول تان را صرفه جویی خواهیم کرد

•    دیگر نیازی به خرید گران نیست

•    نباید این فرصت را از دست دهید

•    هیچ کس این فرصت طلایی را از دست نخواهد داد.

اغلب اوقات برندها برای ایجاد احساس اضطرار در میان مشتریان از شیوه های متنوعی استفاده می کنند. مهمترین نکته در این میان تلاش برای نمایش جا ماندن مشتریان از دیگران در صورت بی توجهی به این نکات است. برخی از برندها در چنین وضعیتی به طور مداوم با مشکل مواجه می شوند. دلیل این امر ناتوانی برای بیان مناسب و باورپذیر شعارهای بازاریابی شان است. اندکی تمرین در این حوزه تمام شرایط بازاریابی برندها را تغییر خواهد داد. 

عبارت های مناسب برای ترغیب کنجکاوی مشتریان

عنصر کنجکاوی نقش مهمی در موفقیت بازاریابی برندهای بزرگ دارد. وقتی مشتریان نسبت به محصولات تازه یک برند چنین احساسی داشته باشند، تمایل بالایی برای خریدش نشان می دهند. این امر به بهترین شکل در مورد محصولات برند اپل قابل مشاهده است. تمام مشتریان برای خرید این محصولات صف می بندند. این امر به معنای کیفیت بالای دستگاه های هوشمند اپل همراه با جذابیت بالا برای مشتریان است. 

بازاریاب ها برای بهبود فرآیند ترغیب مخاطب هدف به خرید از عنصر کنجکاوی بیشترین استفاده را می کنند. مهمترین مسئله در این میان استفاده درست از احساس موردنظر است. برخی از عبارت های مهم در این میان به این شرح است:

•    خودتان مشاهده کنید

•    باید این محصول را امتحان کنید

•    اگر از این محصول استفاده کنید... (استفاده از نقطه های دنباله داری برای ایجاد احساس کنجکاوی)

•    کیفیت های تازه را کشف کنید

•    فقط یک بار امتحان لازم است

•    تصور کنید...

استفاده از ابهام برای ترغیب مخاطب هدف امر مهمی است. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف نیاز به این تکنیک دارند بنابراین باید کنجکاوی و احساس ابهام را در کنار هم مدنظر قرار دهیم. در غیر این صورت شرایط برای برندها به شدت دشوار خواهد شد. 

عبارت های مناسب برای تعامل بهتر با مشتریان

برخی از کمپین های بازاریابی دارای هدف مشخصی در زمینه فروش نیستند، بلکه بهبود رابطه برند با مشتریان را مدنظر قرار می دهند. این امر از نقطه نظر بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از برندها به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به تعامل نزدیک با آنها دارند. این امر هرچه دسترسی به محصولات ساده تر باشد، افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، یک خرده فروشی در مقایسه با کسب و کار فعال در زمینه تولید خودروهای لوکس نیاز بیشتری برای تعامل نزدیک با مشتریان دارد. برخی از عبارت های مناسب برای بازاریابی در راستای ترغیب این احساس مشتریان به شرح ذیل است:

•    آیا تا به حال احساس نزدیکی با کسب و کاری را داشته اید؟

•    بالاخره پس از مدت ها کسب و کارمان فعالیت رسمی اش را شروع کرد

•    دست کم شناخت بهتری از هم خواهیم داشت

•    محصولات بهتر با تعامل بیشتر با شما فراهم می شود

•    این خدمات درخشان حاصل اعتماد و همکاری شماست

بدون تردید جلب همکاری مشتریان برای تعامل نزدیک ضروری است. برخی از مشتریان به طور مداوم با پیشنهاد تعامل برندها مخالفت می کنند. این امر کار بازاریاب ها را سخت خواهد کرد. وظیفه اصلی یک برند در این شرایط تلاش برای آگاهی از دلیل مخالفت مداوم مشتریان با تعامل بیشتر است. بدون تردید این امر ساده نخواهد بود، اما در نهایت وضعیت برند را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید. برخی از کسب و کارها برای تعامل با مخاطب هدف نیاز به زمان زیادی دارند. این امر در صورت مواجهه کسب و کار با بازه های زمانی حساس به شدت دردسرساز خواهد بود. با این حساب هر کسب و کار مدت زمانی اندک برای جلب تعامل مخاطب هدف دارد بنابراین باید بهترین استفاده را از زمان در دسترسش نماید. استفاده از عبارت های فوق نقش مهمی در جلب تعامل مشتریان خواهد داشت. این امر به معنای امکان تعامل و جلب نظر مخاطب برای پیگیری سایر اهداف اصلی کسب و کار خواهد بود. 

مطلب مرتبط: اصول بازاریابی احساسی

عبارت های مناسب برای نمایش اقتدار برند

مشتریان همیشه به دنبال برندهای دارای اقتدار هستند. این امر دلیل تلاش کسب و کارها برای نمایش جلوه ای قدرتمند را توضیح می دهد. نمایش اقتدار در عرصه بازاریابی همیشه با مشکلاتی همراه است. این چالش شامل تلاش برای ایجاد توازن میان اقتدار برند و مشتری مداری است. برخی از برندها با زیاده روی در این راستا شانس شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهند. برخی از عبارت های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و نمایش اقتدار برند به این ترتیب است:

•    بهترین برند در بازار

•    ما با شما بهترین هستیم

•    کارشناس ها تایید می کنند

•    بهترین برند در (نام منطقه ای خاص)

•    چند دهه اقتدار در بازار 

•    برندی پیشرو در صنعت

•    شخصی سازی محصولات با بهترین کیفیت ممکن

•    کسب و کاری بی رقیب

بدون تردید بازاریابی برای مخاطب هدف باید دارای محدودیت های در زمینه نمایش اقتدار باشد. اگر یک برند نسبت به توانایی های خود بیش از اندازه مطمئن باشد، در نهایت مشکلات بسیار زیادی پیش روی اش قرار خواهد گرفت بنابراین همیشه باید اندکی تواضع را چاشنی فعالیت بازاریابی مان نماییم. این امر وجهه صمیمانه برندمان را حفظ خواهد کرد. 

امروزه کسب و کارها در زمینه بازاریابی مشکلات بسیار زیادی را تجربه می کنند. اغلب اوقات جلب نظر مخاطب هدف براساس تاکید بر روی احساسات مختلف کار دشواری است. اگر در این میان از توصیه های حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده کنیم، نتیجه بسیار بهتری در مقایسه با دیگر برندها خواهیم داشت. هدف اصلی این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در راستای بازاریابی با تاکید بر روی احساسات مشتریان بود. این امر کمک شایانی به بازاریاب ها و برندها برای افزایش کیفیت محتوای بازاریابی شان خواهد کرد. 

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PE2r4FxW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه