چهارشنبه, ۳۰ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Wed, 20 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

نظرتان درباره راه اندازی یک کسب و کار آنلاین چیست؟ برای خیلی ها تجارت الکترونیک به خاطر وسعت حیرت‎انگیزی که دارد، جذاب به نظر می رسد. اگر بخواهیم کمی بیشتر درباره مزایای این حوزه فکر کنیم، باید به بحث صرفه جویی در هزینه ها نیز بپردازیم. خب کدام کارآفرین است که دوست ندارد با هزینه های کمتر یک عالمه مشتری در سراسر دنیا جذب کند؟

بی شک تجارت الکترونیک همیشه مثل یک داستان با پایان خوب نیست. اگر شما دوست دارید در این حوزه رنگ موفقیت را ببینید، باید ویترین زیبایی داشته باشید. شاید فکر کنید منظور ما فقط درباره طراحی یک فروشگاه آنلاین جذاب است. خب در این صورت باید بگوییم کمی در اشتباه هستید؛ چراکه ماجرا خیلی گسترده تر از صرف یک فروشگاه درست و حسابی است. در یک دیدگاه وسیع تر، شما باید سایتی جذاب برای مخاطب تان داشته باشید. به طوری که حضورتان در فضای آنلاین همه را میخکوب کند. 

راهنمای انتخاب بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک

یکی از رمزهای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک استفاده از پلتفرم های مناسب برای طراحی و مدیریت سایت است. بی شک خیلی از کارآفرینان هیچ چیز درباره این حوزه نمی دانند. به همین خاطر هم دائما درگیر مشکلات گوناگون با عرصه آنلاین هستند. تا جایی که گاهی اوقات مدیران عطای آن را به لقایش می بخشند!

مطلب مرتبط: بازاریابی در دنیای تجارت الکترونیک: 7 استراتژی که باید بلد باشید

ما در این مقاله قصد داریم راهنمایی اصولی درباره انتخاب بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک تقدیم تان کنیم. اگر شما هم دوست دارید کمی حرفه ای تر در این حوزه کار کنید، بد نیست با ما همراه باشید. اینطوری حداقل با دست پر وارد بازار خواهید شد. 

شاپیفای (Shopify): انتخابی مطمئن

شاپیفای (Shopify): انتخابی مطمئن

شاپیفای در چهارگوشه دنیا و بین کارآفرینان محبوبیت خاصی دارد؛ چراکه علاوه بر امکانات گسترده به کاربران فرصت استفاده بی دردسر از آنها را نیز می دهد. شما علاوه بر امکان مدیریت سایت با استفاده از این پلتفرم فرصت طراحی و شخصی سازی فروشگاه آنلاین تان را هم خواهید داشت. 

استفاده از انواع ابزارهای واسطه برای بهبود کیفیت سایت و ارزیابی اوضاع یکی دیگر از قابلیت های متمایز شاپیفای محسوب می شود. این قابلیت در کمتر پلتفرمی به چشم می خورد؛ چراکه آنها اصرار دارند جلوی استفاده کاربران از سایر ابزارها را گرفته و فقط آنها را با سرویس های خودشان سرگرم کنند. 

یکی از خدمات جذاب شاپیفای برای کسب و کارها سیستم پرداخت آنلاین است. شاپ پی (Shop Pay) به شما فرصت گسترش کسب و کارتان در بازارهای جهانی بدون نیاز به نگرانی درباره ریسک های انتقال پول را می دهد. اگر به این موارد ماجرای خدمات ایمیل مارکتینگ رایگان را هم اضافه کنیم، دیگر مو لای درز شاپیفای نخواهد رفت. ماجرا از این قرار است که شاپیفای به کارآفرینان امکان ایمیل مارکتینگ رایگان را می دهد. این یعنی شما با استفاده از سرویس شاپیفای برای طراحی و مدیریت سایت امکان بهره مندی از خدمات ایمیل مارکتینگ بدون پرداخت حتی یک سنت را هم خواهید داشت. خب مگر اوضاع بهتر از این هم می شود؟

 وو کامرس (Woo Commerce)

وو کامرس (Woo Commerce)

اگر دنبال پلتفرمی هستید که با هزینه ای منطقی کارتان را راه بیندازد، وو کامرس بهترین گزینه خواهد بود. این پلتفرم امکان طراحی و مدیریت فروشگاه آنلاین را به تمام کاربران می دهد. نکته جالب اینکه پشتیبانی از سیستم فروش گوگل (Google Shopping)، پینترست، والمارت و از همه مهمتر آمازون از جمله ویژگی های منحصر به فرد این پلتفرم محسوب می شود. بنابراین اینجا پای ابزاری وسط است که حسابی برای مردم پرطرفدار محسوب می شود. 

شما برای بهینه سازی ابزارتان نیاز به یک پلتفرم همه فن حریف دارید. منظورمان از بهینه سازی دقیق اوضاع کاربران گوشی های هوشمند است. خب انتظار ندارید که همه مردم با لپ تاپ شان اقدام به خرید کنند. نکته جالب اینکه گاهی اوقات مشتریان حتی از تلویزیون های هوشمند نیز برای ثبت خرید استفاده می کنند. بنابراین سایت شما باید همه فن حریف باشد. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

یکی از مزایای ویژه وو کامرس اتکای آن به وردپرس است. این یعنی هر وقت مشکلی برای تان پیش بیاید، تقریبا تمام آدم های حرفه ای در زمینه طراحی سایت در سه سوت کارتان را راه می اندازند. نکته دیگر اینکه این پلتفرم به طور کاملا منبع باز (Open Source) عرضه شده است. بنابراین دیگر مشکل امنیتی هنگام کار با آن نخواهید داشت. نکته جذاب دیگر اینکه شما می توانید بدون هیچ مشکلی از پشتیبانی 24 ساعته توسعه دهندگان این پلتفرم استفاده کنید. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: 9 نکته طلایی درباره تجارت الکترونیک برای کسب و کارهای کوچک

بیگ کامرس (Big Commerce)

بیگ کامرس (Big Commerce)

اینجا قصد داریم یک گزینه ارزان قیمت را به شما معرفی کنیم که با ماهی 29 دلار کلی خدمات مختلف تحویل تان می دهد. اجازه دهید همین اول کار یکی از دغدغه های کارآفرینان در رابطه با پلتفرم های تجارت الکترونیک را بررسی کنیم. شما را نمی دانم، ولی من که همیشه نگران کیفیت یک پلتفرم هستم. به همین خاطر بهره مندی از فرصت تست پلتفرم ها رویایی باورنکردنی به حساب می آید. این دقیقا همان گزینه ای است که بیگ کامرس در اختیار کارآفرینان قرار داده تا خیال شان را راحت کند. 

شما می توانید با ثبت نام اولیه در بیگ کامرس برای 15 روز از خدمات پرمیوم آن به طور رایگان استفاده کنید. این پلتفرم هم با تمام سرویس های گوگل، آمازون و فروشگاه های بزرگ دیگر هماهنگی کامل دارد. بنابراین لازم نیست نگران سرنوشت کارتان و دسترسی به منابع دیگر باشید. 

نکته کلیدی که درباره بیگ کامرس باید مدنظر داشته باشید، طراحی ویژه آن برای کسب و کارهای بزرگ است. بنابراین بهره گیری از آن در استارت آپ های کوچک شاید آنطور که انتظار داشته باشید، مناسب از آب درنیاید. به همین خاطر باید همیشه نیم نگاهی به وضعیت برندتان قبل از خرید نهایی این پلتفرم داشته باشید. 

ما در روزنامه فرصت امروز مزیت رقابتی بیگ کامرس در مقایسه با بقیه پلتفرم های مشابه را هماهنگی بالای آن با نکات مربوط به سئو می دانیم. این یعنی استفاده از بیگ کامرس به طور مستقیم بر روی کاهش هزینه های تبلیغاتی و کسب رتبه های بهتر در گوگل کمک تان خواهد کرد. خب مگر یک کارآفرین برای موفقیت در تجارت الکترونیک دیگر چه چیزی لازم دارد؟

اسکوئر اسپیس (Square Space)

اسکوئر اسپیس (Square Space)

اسکوئر اسپیس پلتفرمی است که کار را برای تمامی افراد راحت کرده است. البته منظور ما رابط کاربری این پلتفرم نیست؛ چراکه برای حرفه ای شدن در آن باید دست کم چند روزی وقت تان را کامل به آن اختصاص دهید. در عوض پلن هایی که برای خرید اشتراک در این پلتفرم دم دست است، حسابی آدم را حیرت زده می کند. 

اگر شما به عنوان یک کارآفرین مستقل یا کسی که دنبال توسعه برند شخصی اش است دنبال طراحی سایت هستید، اسکوئر اسپیس با ماهی 16 دلار همراه تان خواهد بود. به علاوه، فرصت تست 14 روزه نیز همیشه دم دست مشتریان خواهد بود. اینطوری دیگر خبری از خریدهای بد یا غافلگیری بعد از خرید نخواهد بود. 

اگر شما کسب و کار کوچک یا میان رده ای دارید، ماهی 23 تا 27 دلار خرج روی دست تان خواهد گذاشت. در بقیه موارد که عمدتا شامل کسب و کارهای بزرگ است باید کمی بیشتر دست به جیب شده و تا ماهی 49 دلار پرداخت کنید. البته همه چیز به نحوه استفاده تان از سرویس های جانبی اسکوئر اسپیس هم بستگی دارد. پس نباید خیلی هزینه ها را دست بالا بگیرید. 

نکته جالب درباره اسکوئر اسپیس امکان ویرایش سایت با استفاده از اپ موبایلش است. این یعنی شما دیگر لازم نیست برای ویرایش سایت تان حتما به رایانه شخصی دسترسی داشته باشید. بی شک کیفیت ویرایش سایت با استفاده از اپ حتی به گرد پای ادیت با رایانه نمی رسد. با این حال نکته امیدوارکننده ای برای توسعه روند توجه به دستگاه های هوشمند محسوب می شود. 

شما در اسکوئر اسپیس نه تنها سرویس کمکی ایمیل مارکتینگ دم دست دارید، بلکه امکان زمان بندی انتشار محتوا را نیز خواهید داشت. همه اینها در نسخه پرمیوم این پلتفرم دم دست قرار می گیرد. با این حال اگر دوست ندارید هزینه اضافی به شرکت تان تحمیل کنید، می توانید دور این نکات را خط بکشید. آن وقت با روندی بی نهایت کم هزینه برای مدیریت سایت رو به رو خواهید شد. 

مطلب مرتبط: 4 اشتباه رایج در تجارت الکترونیک

ویکس (Wix)

ویکس (Wix)

آیا شما هم دنبال پلتفرمی هستید که به طور اختصاصی برای خرده فروشی های آنلاین طراحی شده باشد؟ خب در این صورت ویکس همان گزینه ای است که دنبالش می گردید. این پلتفرم اگرچه خدمات طراحی سایت هم ارائه می کند، اما محور اصلی فعالیتش روی کمک به توسعه فروشگاه های آنلاین است. شما با استفاده از پلتفرم ویکس می توانید به خوبی فروشگاه تان را طراحی، شخصی سازی یا حتی آپدیت کنید. در این مسیر هم هیچ مشکلی از نظر سازگاری ویکس با بقیه پلتفرم ها پیش روی تان نخواهد بود. 

شاید تنها نکته منفی درباره ویکس عدم پشتیبانی اش از دوره تست رایگان است. بنابراین شما با انتخابی سخت رو به رو خواهید بود؛ چراکه هیچ تجربه قبلی دست تان نیست و صرفا باید از پرس و جو استفاده کنید؛ تازه آن هم اگر شانس بیاورید و یکی از مشتریان ویکس به پُست تان بخورد. ماجرا حسابی سخت شد، نه؟

ویکس هم مثل بقیه پلتفرم ها امکان ویرایش فروشگاه آنلاین را فراهم کرده است. با این حال نسخه اپ این پلتفرم یک سر و گردن از بقیه جلوتر است. به طوری که امکان ویرایش تقریبا تمام جزییات را به شما خواهد داد. 

ویبلی (Weebly)

ویبلی (Weebly)

ویبلی از آن دست گزینه هایی است که برای کارآفرینان تازه کار حسابی جذاب به نظر می رسد. شما امکان استفاده کاملا رایگان از این ابزار برای راه اندازی فروشگاه و مدیریتش را دارید. با این حال اگر بخواهید کمی حرفه ای تر کارتان را دنبال کنید، می توانید از نسخه پرمیوم این ابزار نیز به خوبی استفاده کنید. در این نسخه دیگر به جای اینکه بحث ابزارها و امکانات پایه ای رایگان در میان باشد، شما با دنیایی از امکانات گوناگون رو به رو خواهید شد. 

یکی از نکات جالب درباره ویبلی امکان استفاده نامحدود از نسخه رایگانش است. با این حال اگر شما بخواهید از نسخه پرمیوم آن استفاده کنید، دیگر جایی برای امتحان موقتش ندارید. پس باید در انتخاب ابزارتان نهایت دقت را به خرج دهید. وگرنه حسابی روی دست تان خرج خواهد گذاشت. 

شما با استفاده از ویبلی می توانید خرده فروشی کوچک تان را صاحب یک فروشگاه آنلاین با امکاناتی نظیر رابط کاربری ساده و موتور جست وجوی درون برنامه ای قوی کنید. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

امکان مدیریت اپ از طریق گوشی همراه و همچنین نظارت بر سفارشات ثبت شده از سوی مشتریان تنها بخشی از امکانات این ابزار محسوب می شود. یکی از مهمترین ویژگی های ویبلی ارائه امکانات متنوع برای خرید است. مثلا مشتریان علاوه بر امکان پرداخت نقدی، امکان استفاده از گزینه پرداخت اقساطی را نیز خواهند داشت. درست به همین خاطر ویبلی یکی از ابزارهای بی نهایت جذاب در بین کاربران محسوب می شود. 

اگر شما بخواهید از سرویس پرمیوم این پلتفرم استفاده کنید، هزینه باورنکردنی هشت دلاری روی دست تان خواهد ماند. این هزینه در مقایسه با سایر ابزارها کاملا منطقی به نظر می رسد. درست به همین خاطر خیلی از کارآفرینان برای بهبود اوضاع شان در بازار دنبال استفاده از این پلتفرم هستند. خب تا وقتی با هزینه ای اندک می شود فروشگاه آنلاین برند را مدیریت کرد، چرا باید سراغ گزینه های گران قیمت برویم؟

مطلب مرتبط: نکاتی برای رشد تجارت الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی

سخن پایانی

پلتفرم های مدیریت فروشگاه آنلاین

مدیریت فروشگاه آنلاین کاری نیست که به این سادگی ها قابل انجام باشد. بسیاری از کارآفرینان در راستای این ماموریت مهم با انواع و اقسام مشکلات رو به رو می شوند. درست به همین خاطر ما در این مقاله سراغ برخی از مهمترین نکات در این رابطه رفته ایم. حالا شما مهمترین پلتفرم ها برای طراحی و مدیریت فروشگاه آنلاین را می شناسید. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با نکات کلیدی در زمینه پلتفرم های مدیریت فروشگاه آنلاین کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته جانبی درباره مطالب مقاله داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما و کسب و کارتان هستیم. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://www.shopify.com

https://www.g2.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eGWWoih9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه