بیش از یک سال است که جهان با بحرانی بی سابقه مواجه شده و این مسئله بسیاری از برندها را نیز با مشکلات جدی مواجه ساخته است. در این راستا تنها کافی است بدانید که بسیاری از برندها، با ورشکستگی و نابودی مواجه شده اند. این مسئله خصوصا برای کسب و کارهای کوچک، مشهود است. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان شرکت خود را نجات داد؟ در این راستا 4 مورد را بررسی خواهیم کرد که نتیجه بخش بودن آنها، توسط چندین برند، به اثبات رسیده است.
1-همه چیز را به اینترنت اختصاص دهید
نخستین و مهمترین اقدامی که برای نجات کسب و کار خود باید انجام دهید این است که در شبکه های اجتماعی حضور داشته و از بستر اینترنت نهایت استفاده را ببرید. برای مثال برای این امر که در شبکه های اجتماعی دیده شوید، شما به حداقل سه ساعت اختصاص زمان، نیاز خواهید داشت. همچنین لازم است تا نسبت به اصول تولید محتوا و روش های تبلیغاتی نظیر استفاده از اینفلوئنسرها، آگاهی لازم را به دست آورید. در شرایط حال حاضر که افراد با قرنطینه خانگی و منع از ترددهای غیرضروری مواجه هستند، خرید اینترنتی بهترین وسیله برای زنده نگه داشتن جریان فروش شرکت خواهد بود. با این حال نکته مهمی که نباید فراموش کنید، این است که در خرید اینترنتی، جلب اعتماد افراد سخت تر خواهد بود. به همین خاطر شما باید اقدامات متنوع نظیر جعبه گشایی، نقد و بررسی محصول و به صورت کلی هر اقدامی که منجر به آشنایی بیشتر با محصولات می شود را انجام دهید.
مطلب مرتبط: راه نجات کسب و کارهای کوچک در شرایط کرونایی
2-تغییراتی را داشته باشید
با نگاهی به حتی برندهای مطرح جهان متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها در دوره هایی، روند کاری را تغییر داده اند. درواقع شما باید براساس شرایط پیش بروید. تحت این شرایط ممکن است در حال حاضر برای اقدامات شما، دیگر مشتری وجود نداشته باشد. بدون شک اگر بخواهید تا زمان بهبود، صبر نمایید. همه چیز را از دست خواهید داد. به همین خاطر لازم است تا به فرصت های جدید و اقداماتی که می توانید انجام دهید، فکر کنید. برای مثال نتفلیکس را می توان نمونه بسیار خوبی دانست. آنها با استفاده از استراتژی اجاره فیلم با سیاست جدید حق اشتراک، اکنون یکی از بزرگترین شبکه های تولید فیلم، سریال و مستند محسوب می شوند. درواقع شما باید انعطاف پذیری خوبی را برای کسب و کار خود داشته باشید تا هیچ بحرانی، منجر به نابودی شما نشود.
3-کاهش هزینه ها
اکنون زمانی است که تا حد امکان هزینه های خود را کاهش دهید. درواقع در هنگام مواجهه با یک بحران، این امر بسیار مهم است که چگونه هزینه های خود را به حداقل برسانید. این امر کمک خواهد کرد تا فشار کمتری را متحمل شوید. با این حال فراموش نکنید که در ابتدا شما باید به خوبی بتوانید مرزی میان هزینه های اصلی و غیرضروری، ایجاد نمایید. در این راستا اگر تولید شما کاهش پیدا کرده است، حتی کاهش هزینه های اساسی نیز می تواند در دستور کار قرار گیرد. نگته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که فشار مالی، برای مشتریان شما نیز هست. به همین خاطر باید تنوع بیشتری برای شیوه های فروش خود داشته باشید. برای مثال یکی از استراتژی های پرکاربرد این است که امکان خرید اقساطی، وجود داشته باشد.
مطلب مرتبط: وضعیت سایت کسب و کارهای کوچک در دوران پساکرونا
4-از نهادهای مختلف کمک بگیرید
بدون شک حوزه کاری شما با چندین نهاد ارتباط خواهد داشت. در این راستا شما می توانید از آنها کمک گرفته و این شرایط سخت را سپری کنید. همچنین می توانید وامهایی را نیز دریافت کرده و پس از بهبود اوضاع، اقدام به پس دادن آنها نمایید. درواقع شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که بتوانید از پس هزینه های موجود برآمده و محکوم به متوقف کردن اقدامات نباشید. در این راستا فراموش نکنید که وام گرفتن در صورتی که با کسب درآمد همراه نباشد، توجیهی نخواهد داشت. به همین خاطر اگر برنامه ای ندارید، این اقدام تنها به بدترشدن اوضاع منجر خواهد شد.