امروزه با توجه به این امر که تقریبا هر فردی یک گوشی تلفن همراه برای خود دارد، بدون شک از این بستر می توان به عنوان بهترین فضا جهت فعالیت های بازاریابی و فروش نام برد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ارزش پیامک، حتی از فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز بیشتر است. دلیل این امر به خاطر عدم نیاز به اینترنت می باشد که خود باعث خواهد شد تا اطمینان داشته باشید اقدامات شما، بازدید لازم را دارد.
در این زمینه آمارهای جهانی حاکی از آن است که بیش از 99 درصد افراد بالغ در آمریکا به پیامک دسترسی دارند و این موضوع بدون شک برای کشورهای دیگر نیز نرخی کمتر از 90 درصد ندارد. اگرچه تقریبا تمامی برندها نسبت به اهمیت این اقدام آگاهی لازم را دارند، با این حال فعالیت های انجام شده از سوی آنها، با حداکثر نتایج همراه نیست. دلیل این امر نیز به خاطر عدم رعایت چهار اصل حیاتی بازاریابی پیامکی موفق است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: آیا بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) هنوز جواب می دهد؟
1-اخبار مهم را ارسال کنید
در ابتدا شما نیاز دارید تا بانک اطلاعات مشتری برای خود داشته باشید. این امر به سادگی می تواند در حین خرید انجام شود. با این حال برای دسترسی بیشتر می توانید با برندهایی همکاری داشته باشید که بانک اطلاعات جامعه هدف شما را در اختیار دارند. پس از این اقدام لازم است تا افراد را در دو گروه مشتری و مخاطب قرار دهید. برای مشتریان ارسال پیامک های خبری که ارزش بالایی را دارند، بدون شک کارآمد خواهد بود. برای مثال کدهای تخفیف و معرفی جدیدترین محصولات، از جمله این موارد محسوب می شود. با این حال برای مخاطبان شما باید در ابتدا زمینه آشنایی را مهیا کرده و تلاش کنید تا دلایلی را مطرح کنید که باعث شود تا مشتری در بازار به شدت رقابتی که منجر به گزینه های متنوع شده است، شما را انتخاب کند. در این زمینه با یک جست و جوی ساده و بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایرین، می توانید به ایده های بسیار خوبی دست پیدا کنید.
2-مشوق هایی ایجاد نمایید
در این بخش شما نیاز دارید تا به صورت مداوم، مواردی را برای مخاطبان و مشتریان خود ارسال نمایید که باعث خواهد شد تا تمایل به خرید در آنها بیشتر شود. در این زمینه می توانید کدهای تخفیف مدت دار ارسال کنید. با این حال این امر یک اقدام بسیار ساده محسوب شده و با کمی خلاقیت می توانید موارد متنوع و کارآمدی را داشته باشید. در این بخش حتی می توانید فرم های نظرسنجی داشته باشید. برای مثال تعیین محبوب ترین محصول سال گذشته، از جمله این موارد محسوب می شود. یکی از اقدامات جالب ایجاد چالش هایی است که باعث خواهد شد تا افراد درگیر اقدامات شما شوند. برای مثال ایجاد یک چالش چند روزه و یا تعیین مسابقه ای که تمامی آنها جوایز قابل توجهی دارد، به خوبی می تواند افراد را به سمت برند شما سوق دهد. در این زمینه فراموش نکنید که بهتر است جایزه از محصولات خودتان باشد تا بالاترین حد تاثیر را از اقدامات خود به دست آورید.
3-فرم های ثبت نام ارسال کنید
این امر که از افراد بخواهید در سایت شما ثبت نام داشته باشند، باعث خواهد شد تا به دیدن سایت شما ترغیب شده و در نهایت بانک اطلاعاتی خود را نیز تکمیل نمایید. در این بخش می توانید تست هایی را نیز داشته باشید. برای مثال تعیین الگوی خرید افراد که نمونه آن را می توان به سادگی دانلود کرد و یا از طریق سایت های مختلف، نسبت به ایجاد آنها اقدام نمایید. درواقع این موارد کمک خواهد کرد تا بهانه ای جذاب برای آشناتر شدن افراد با برند شما شکل گیرد.
مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی پیامکی
4-از سایر ابزارها کمک بگیرید
واقعیت این است که شما تنها به ارسال پیامک محدود نبوده و می توانید از ابزارهای دیگر نظیر ایمیل نیز استفاده نمایید. دلیل اهمیت این اقدام به خاطر محدود بودن فضای پیامک می باشد. این امر در حالی است که در سایت، شبکه های اجتماعی و ایمیل شما می توانید اقدامات به مراتب بیشتری را انجام دهید. به همین خاطر در نگاهی دیگر می توان از پیامک به عنوان رابطه آشناسازی افراد با بسترهای دیگر خود نیز استفاده نمایید. تحت این شرایط پیامک تنها زمینه ساز آشنایی خواهد بود. با این حال با کمی خلاقیت شما می توانید از این اقدام خود، چندین هدف را مورد توجه قرار دهید.