بازاریابی پیامکی براساس ارسال پیام های کوتاه روی گوشی های موبایل مشتریان است. باید بدانیم طبق پیش بینی ها تا سال 2020، 90درصد مردم جهان گوشی همراه خواهند داشت. این امر بازاریابی پیامکی را به امری جذاب برای شرکت های کوچک و بزرگ تبدیل کرده است.
به گزارشibazaryabi ، باید بدانیم که استفاده از اینترنت موبایل دیگر جای کامپیوتر شخصی را گرفته است و بیشتر جست وجوهای اینترنتی از طریق گوشی های موبایل انجام می شود.
بازاریابی پیامکی یک از دسته های بازاریابی مستقیم دسته بندی می شود. چطور بدانیم این مدل بازاریابی مناسب است یا خیر.
درست است که هزینه پیامک تبلیغات بسیار کم است، اما باید قبل از شروع کارهای زیادی را انجام بدهیم.
سوال هایی که باید قبل از شروع پیامک تبلیغاتی از خود بپرسیم
- چگونه باید شماره ها را جمع آوری کنم
- قبل از شروع بازاریابی پیامکی از چه اشتباهاتی باید اجتناب کنیم
- چگونه پیامک های تبلیغاتی خود را بفرستیم.
جمع آوری شماره های موبایل برای بازاریابی پیامکی
باید بدانید بسیاری از مشتریان حاضر نیستند شماره موبایل خود را بدهند، در حالی که ایمیل خود را به راحتی می دهند.
برای گرفتن شماره موبایل، آنها باید به شما اعتماد زیادی داشته باشند. در ضمن آنها باید بدانند پیشنهادی که برای آنها از پیام کوتاه می فرستید یک پیشنهاد ویژه است، نه آن چیزی که از طریق ایمیل می فرستید.
با مشتریان روراست باشید و برای معرفی پیام کوتاه های خود به مشتری از گام های زیر استفاده کنید.
- راهنمایی اول: پیغام ها بسیار کم ارسال خواهند شد؛ شاید حداکثر دو بار در ماه.
- راهنمایی دوم: پیشنهادات کاملا اختصاصی خواهند بود و برای کسانی که شماره شان را با شما سهیم شده اند ارسال خواهند شد.
- راهنمایی سوم: پیامک ها برای مواردی مانند سفارشات جدید، یادآوری قرارها یا یادآوری خدمات است.
با این راهنمایی ها شانس زیادی دارد که بتوانید شماره موبایل آنها را بگیرید.
شما می توانید این کار را با یک برگه ثبت نام یا وقتی با آنها پشت گوشی صحبت می کنید یا با اجازه دادن به آنها برای ارسال یک فرم به سایت شما انجام دهید.
می توانید به آنها شماره ای بدهید تا به آن پیام کوتاه بفرستند.
با پشتکار وظیفه خود را انجام بدهید
وقتی کار کمپین پیامکی خود را شروع کردید، باید مطمئن شوید وقتی یک مشتری تقاضای خارج شدن از لیست کرد باید او را سریعا خارج کنید. نگه داشتن او در لیست شما غیرقانونی خواهد بود.
یک سری قوانین هست که وقتی بازاریابی پیامکی می کنید باید از آنها آگاه باشید.
- فقط انتخاب کنید: شما باید قبل از ارسال پیامک رضایت او را داشته باشید.
- لغو اشتراک: شما باید با هر ارسال خود یک گزینه لغو اشتراک را نیز در نظر بگیرید. اگر آن گزینه را انتخاب کردند باید سریعا لغو اشتراک شوند.
- از هزینه ها آگاه باشید: برای مشتریان با برنامه پیامک های نامحدود، باید بدانند در صورت رفتن به لیست پیامک محدود باید هزینه پرداخت کنند.
اینها تنها راهنمایی هستند. شما باید قبل از شروع کار بازاریابی پیامکی از تمام قوانین مطلع باشید.
این وظیفه شماست که قبل از سرمایه گذاری قوانین را بدانید. در این راه یک مشاور می تواند به شما کمک کند.
تعریف چارچوب، راه اندازی و شروع کمپین پیامکی
وقتی شماره های خود را جمع کردید و فهمیدید که از تمام قوانین درست استفاده می کنید، می توانید کمپین پیامکی خود را شروع کنید.
پیشنهاد می شود از یک سرور سوم شخص استفاده کنید که می تواند برگشت سرمایه شما را رصد کند.
یک پیغام لغو اشتراک در هر پیامک تعبیه کرده و پایگاه داده های پیامکی خود را مدیریت کنید.