یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
چرا استارت آپ ها شکست می خورند؟

بررسی 8 دلیل اصلی

1 سال پیش ( 1401/12/1 )

به صورت کلی استارت آپ به کسب و کارهای نوپایی گفته می شود که پتانسیل رشد بسیار بالایی را دارند. گرچه در چند سال اخیر بیشتر برندهای حوزه تکنولوژی در این رابطه رشد داشته اند، با این حال نمی توان این تعریف را تنها برای یک حوزه به کار برد. درواقع در ابتدا لازم است تا آگاهی لازم نسبت به موضوعی داشته باشیم که قرار است در رابطه با آن صحبت نماییم. با این حال موضوع بحث، ابدا در رابطه با مفهوم و داستان رایج شدن این کلمه نبوده و قرار است تا نسبت به مهمترین آمار در رابطه با استارت آپ ها بپردازیم. در این رابطه بررسی آمارها نشان می دهد که تقریبا 90 درصد از استارت آپ ها طی بازه دو تا پنج سال، به صورت کامل نابود می شوند. بدون شک این آمار فاجعه بوده و لازم است تا در این رابطه صحبت شود. 

بررسی 8 دلیل اصلی شکست استارت آپ ها

1-تمرکز بیش از حد بر روی محصول به جای ایجاد تیم قدرتمند 

واقعیت این است که محصول شما در طول زمان با تغییرات زیادی همراه خواهد بود. درواقع شما تنها ارائه کننده نسخه ابتدایی از ایده ای هستید که در حال شکل گیری است. با این حال بسیاری از افراد بر روی محصول خود تمرکز بیش از حدی دارند و این امر باعث می شود تا زمان و بودجه کافی برای ایجاد یک تیم قدرتمند را نداشته باشند. این امر در حالی است که تیم شما، مهمترین دلیل موفقیت خواهد بود. در این رابطه لازم است تا به این نکته توجه نمایید که منظور از تیم، داشتن حداقل یکم نفر در حوزه‎های مختلفی است که موردنیاز کسب و کار شما محسوب می شود. برای مثال در کنار داشتن یک برنامه نویس خبره، شما به بازاریاب حرفه ای هم نیاز خواهید داشت. این امر در حالی است که در موارد متعددی مشاهده شده است که برخی از بخش های بسیار مهم، مورد بی توجهی قرار می گیرند. برای مثال مدیریت شبکه های اجتماعی به فردی محول می شود که کار تخصصی او در حوزه ای دیگر است. در این زمینه فراموش نکنید که چند شغله کردن افراد، خود آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: آیا استارت آپ شما در مسیر درست قرار دارد؟

2-از کمک گرفتن واهمه دارید 

واقعیت این است که هر فردی نیاز به کمک دارد. در این زمینه بسیاری از مدیران استارت آپ ها تصور می کنند که این موضوع باعث خواهد شد تا به عنوان فردی ناشی و ناکارآمد شناخته شوند. این امر در حالی است که شما هم در جایگاه یک مدیر، تجربه اول خود را طی می کنید و هدف شما تنها باید پیشرفت باشد. به همین خاطر در این مسیر هر سوالی بدون ایراد خواهد بود. با این موضوع که نگرانی بابت کمک گرفتن نداشته باشید، متوجه این امر خواهید شد که تا چه حد، مشکلات کمتر شده است. 

3-نسبت به نحوه ایجاد یک کسب و کار اطلاع لازم را ندارید 

واقعیت این است که در فرمت استارت آپ، همه چیز کاملا ساده است. با این حال ایجاد کسب و کار با پیچیدگی های خاص خود همراه است و عدم اطلاع دقیق از اقدامات موردنیاز باعث خواهد شد تا مدیران در انتقال استارت آپ به برند، کاملا ناموفق ظاهر شوند. در این زمینه شما نباید محصول خود را بدون استراتژی درست به فروش برسانید. درواقع اقدامات امروز باید در راستای اهدافی باشد که افق دید بیش از پنج سال دارد. درواقع نباید تصور کنید که شما تنها با ایجاد یک مزیت رقابتی می توانید در بازار موفق باشید. به همین خاطر توصیه می شود که حتما با چند مدیر باتجربه، مشورت داشته باشید و قوانین موجود در این رابطه را مطالعه نمایید. 

4-برندسازی ضعیف

برندسازی و انتخاب نام یک موضوع بسیار مهم در علم اقتصاد محسوب می شود که اکثر استارت آپ ها بسیار ساده از کنار آن گذر می کنند. این امر در حالی است که شما باید از همان روزهای اول، به این موضوع فکر کرده و قدرتمند ظاهر شوید. درواقع وجود یک مشاور در این بخش، کاملا ضروری است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که لوگوی شما می تواند بازسازی شود، با این حال نام و تاثیر اولیه شما بر روی جامعه هدف، بدون شک تا ابد باقی خواهد ماند. به همین خاطر نباید از فرصت های طلایی ابتدای کار خود، به سادگی گذر نمایید. همچنین لازم است تا به دنبال نامی برای برند خود باشید که به خوبی در ذهن ها باقی بماند. در این زمینه موارد کوتاه، کاملا مناسب است. این امر در حالی است که اکثر استارت آپ ها، نام های بیش از حد طولانی و یا عجیب دارند. 

5-تمرکز بر روی موارد اشتباه

شما باید بر روی بازار، مشتریان، تیم، محصول و فرهنگ سازمانی خود تمرکز نمایید. هر چیزی خارج از این موارد کاملا اشتباه بوده و نکته مهم دیگر این است که شما ظرفیت های محدودی را در اختیار دارید. بدون شک تا زمانی که متوجه موارد اشتباه هستید، تصمیمات درستی را نیز اتخاذ نخواهید کرد. همچنین نکته مهم دیگر این است که کسب نتایج، امری زمانبر محسوب می شود. به همین خاطر نباید زود ناامید شوید و یا به تصمیمات خود شک نمایید. در این زمینه حتی ممکن است مورد تمسخر هم قرار بگیرید. با این حال نظر دیگران ابدا جزو پنج موردی محسوب نمی شود که چند خط قبل معرفی شد. به همین خاطر توجه به این بخش، یکی از موارد اشتباه و در عین حال رایج است. 

6-بی تابی بیش از حد 

اگرچه این امر بسیار خوب است که خواهان موفقیت باشید، با این حال این امر به معنای بی تابی بیش از حد نیست. درواقع بسیاری از کسب و کارها خواهان این امر هستند که در کوتاه ترین زمان، به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنند. این امر باعث می شود که آنها خود را درگیر انواع وام و هزینه های مختلف برای اقداماتی نظیر تبلیغات گسترده نمایند. این امر در حالی است که شما هنوز محصول مناسب و توان فعالیت گسترده را ندارید. تحت این شرایط طبیعی است که پس از مدتی با بدهی های گسترده و در نهایت ورشکستگی مواجه شوید. درواقع برای به ثمر رسیدن ایده شما، شکیبایی یک اصل مهم محسوب می شود. 

7-عدم توجه به رقبا 

واقعیت این است که توجه به رقبا و برندهایی که در حوزه مدنظر شما فعال هستند، یکی از مهمترین اقدامات محسوب می شود. درواقع شما باید بدانید که وضعیت بازار به چه صورت است و برندها چه مزایا و معایبی دارند. این امر کمک خواهد کرد تا در نهایت بتوانید برندی مناسب را ایجاد کرده و برای خود مزیت‎ های رقابتی بسیار خوبی را ایجاد نمایید. در این زمینه شما نباید حتی یک روز را بدون تحلیل دیگران، پشت سر بگذارید. خوشبختانه برای این موضوع انواع ابزارها وجود دارد که باعث شده است تا کار، چندان سخت هم نباشد.

مطلب مرتبط: چالش های پیرامون استارت آپ های تازه
 
8-تسلیم شدن 

به عنوان توصیه پایانی لازم است تا به این نکته توجه نمایید که رشد برای هر کسب و کاری، معنای خاص خود را دارد. درواقع ممکن است یک برند هر هفته رشد داشته باشد و یک برند دیگر پس از یک سال به اندازه ای فوق العاده رشد داشته باشد. به همین خاطر ناامیدشدن اشتباه بسیار بزرگی محسوب می شود. در این زمینه شما باید به هدف خود ایمان داشته باشید و برای آن سخت تلاش نمایید. درواقع قرار نیست که مدیریت یک استارت آپ، کار ساده ای محسوب شود. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QgUqXiaf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه