صرف نظر از حوزه ای که شما در آن فعالیت دارید، استفاده از راهکارهای حرفه ای برای توسعه فروشگاه آنلاین برند گزینه بسیار مهمی محسوب می شود. امروزه اغلب برندها برای بهبود وضعیت مالی و تجربه نرخ های بالاتر فروش به طور مداوم به دنبال استفاده از گزینه فروشگاه آنلاین هستند. در این میان برخی دیگر از برندها نیز به طور اختصاصی در زمینه خرده فروشی فعالیت دارند. با این حساب بازار فروشگاه های آنلاین در دوره کنونی بسیار داغ است.
بی تردید هیچ راهکار یگانه ای برای تمام برندها به منظور توسعه فروشگاه برندشان به طور حرفه ای وجود ندارد. با این حال شما می توانید از برخی توصیه های کاربردی در این میان به خوبی استفاده نمایید. این امر فرصت بسیار خوبی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مشتریان و همچنین رقابت موثر با دیگر فروشگاه ها قرار می دهد.
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از هک های رشد کاربردی برای بهبود عملکرد فروشگاه های آنلاین است. این امر می تواند بسیاری از نگرانی ها و مشکلات شما برای موفقیت در این حوزه را حل نماید. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین نکات در این راستا خواهیم پرداخت.
مطلب مرتبط: چگونه فروشگاه آنلاین مان را راه اندازی کنیم؟
تمرکز بر روی قدرت تاثیرگذاری اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده اند. دلیل این امر نیز کاملا واضح است. مردم در سراسر دنیا به دنبال توصیه ها و معرفی نکات کلیدی از سوی افراد متخصص هستند. در این میان شمار بالایی از این افراد نیز اقدام به حضور گسترده در شبکه های اجتماعی و تعامل با مخاطب هدف شان کرده اند. همین امر اینفلوئنسر مارکتینگ را بدل به گزینه ای جذاب برای برندها کرده است.
اگر شما در طول سال جاری به دنبال ایجاد تحول در وضعیت برندتان هستید، باید پیش از هر نکته ای به اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ توجه داشته باشید. فروشگاه آنلاین شما در صورت همکاری با یکی از اینفلوئنسرهای حرفه ای و به نسبت مشهور توانایی تاثیرگذاری بسیار بالایی بر روی مشتریان پیدا خواهد کرد.
براساس گزارش موسسه AdWeek، امروزه 74 درصد از مشتریان براساس توصیه های دیگران دست به خرید می زنند. با این حساب استفاده از توانایی اینفلوئنسرها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف گزینه ای به شدت کاربردی و تاثیرگذار محسوب می شود. این امر می تواند توانایی شما برای بهبود اعتبارتان در بازار را نیز ارتقا دهد.
یادتان باشد برای انتخاب اینفلوئنسر نیاز نیست اول از همه به سراغ گزینه های بیش از اندازه گران بروید. بسیاری از برندها امکان همکاری با اینفلوئنسرهای خُرد را دارند. این امر هم از نظر هزینه نهایی برای برندها و هم از بابت سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بالایی دارد. شما به این ترتیب با سطح پایین تری از هزینه امکان دریافت نتایح بهتر را خواهید داشت. این امر به طور ویژه ای برای فروشگاه های محلی کاربرد دارد.
سرمایه گذاری بر روی ترس از دست دادن
ترس از دست دادن اغلب اوقات به شرایطی اشاره دارد که در آن کارآفرینان یا برندها به اطلاع از میزان تاثیرگذاری برندشان اقدام به طراحی برنامه های ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب شان می کنند. این امر شامل ایجاد نوعی ترس از دست دادن فرصت های طلایی در میان مشتریان است. نمونه واضح این امر درباره جشنواره های ویژه برندها در حوزه های مختلف قابل مشاهده خواهد بود. در چنین رویدادهایی برندها به شدت از نظر روانی مشتریان را تحت فشار برای تصمیم گیری فوری به منظور استفاده از تخفیف ها قرار می دهند. با این حساب اگر مشتریان شما خیلی راحت قید تخفیف های شما را بزنند، احساس جا ماندن از دیگر مشتریان را پیدا می کنند. همین امر می تواند اهرم فشار مناسبی برای شما و برندتان به منظور موفقیت در بازار و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان باشد. این نکته باید اغلب اوقات به طور حرفه ای مدنظر شما و برندتان قرار گیرد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت و شانسی برای رقابت با دیگر برندها در دنیای خرده فروشی آنلاین پیدا نکنید.
بدون تردید مشتریان همیشه عاشق استفاده از فرصت های طلایی هستند. درست به همین خاطر شما باید همیشه فرصت های مناسب را پیش روی آنها قرار دهید و با بازاریابی مناسب انگیزه آنها برای خرید را دوچندان سازید.
مطلب مرتبط: هر آنچه پیش از راه اندازی فروشگاه آنلاین باید بدانید
استفاده از کانال های بازاریابی مطمئن
بازاریابی در دنیای خرده فروشی و فروشگاه های آنلاین باید همیشه با سرمایه گذاری بر روی کانال های بازاریابی مطمئن صورت گیرد. این امر به شما برای بهبود وضعیت بازاریابی تان در یک چشم انداز وسیع تر کمک خواهد کرد. با این حساب اگر برندتان به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف است، یکی از بهترین نکات در این میان مربوط به استفاده از شبکه های اجتماعی محبوب در میان کاربران است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده و بدیهی به نظر برسد، اما از سوی بسیاری از برندها به طور اشتباه دنبال می شود. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود.
شما اولین کاری که برای پیدا کردن کانال های بازاریابی مطمئن باید انجام دهید، مطالعه دقیق بازار است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای شناخت دقیق بازار خواهد داد. به این ترتیب هیچ مشکلی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. این امر شرایط و وضعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد.
یادتان باشد در کنار توجه به سلیقه مشتریان برای انتخاب کانال های بازاریابی باید به امکانات پلتفرم موردنظر برای بازاریابی مناسب و همچنین انطباقش با ماهیت کسب و کارتان توجه نشان دهید، در غیر این صورت فرآیند بازاریابی شما در پلتفرم موردنظر بی نهایت سخت و دشوار خواهد شد.
استفاده از تکنیک هدیه های کاربردی
ارائه هدیه های جذاب به مشتریان برای افزایش فروش یا ترافیک سایت ایده ای ساده اما تاثیرگذار است. بسیاری از کاربران در اینترنت در ازای دریافت یک هدیه کوچک نگاه شان به برندها به طور کامل تغییر خواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید از همان ابتدا به دنبال استفاده از هدیه های کاربردی برای جلب نظر مشتریان به برند و سایت تان باشید. این امر نقش مهمی در بازدید کاربران از محصولات سایت شما و بهینه سازی فرآیند تاثیرگذار بر روی آنها خواهد داشت.
بی شک شما برای انتخاب هدیه های مناسب برای مشتریان امکانات و گزینه های زیادی پیش رو دارید. با این حال یکی از مهمترین گزینه ها در این میان مربوط به استفاده از یکی از محصولات برند به عنوان هدیه خواهد بود. همچنین شما می توانید از تخفیف مناسب بر روی محصولات تان نیز سود ببرید. این نکات انگیزه مشتریان برای خرید محصولات از برند شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. به این ترتیب دیگر هیچ مشکلی پیش روی شما برای تعامل بهیته با مشتریان نخواهد بود.
مطلب مرتبط: فروشگاه آنلاین در برابر آفلاین
استفاده از روانشناسی در قیمت گذاری
استفاده از نکات روانشناسی برای فروشگاه های آنلاین امر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر می تواند فرصت بسیار خوبی به شما و کسب و کارتان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان دهد. نکته مهم در این بین تلاش برای استفاده از بهترین روش ها و تعامل مستقیم با مشتریان است. توصیه اصلی ما در این بخش استفاده از تخفیف های افزایش یابنده به تناسب مقدار خرید مشتریان است. به این ترتیب شما به عنوان مثال امکان ارائه تخفیف 10 درصدی بر روی خرید سه محصول و افزایش آن به 15 درصد در صورت انتخاب دو محصول دیگر را خواهید داشت. این امر شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما شانس شما برای تاثیرگذاری روانی بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. به این ترتیب شما به ساده ترین شکل ممکن با روانشناسی قیمت ها میزان فروش تان را افزایش خواهید داد.