چهارشنبه, ۳۰ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Wed, 20 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای فروش آنلاین دارای جذابیت های بسیار زیادی است. بسیاری از کارآفرینان برای رهایی از دردسرهای تولید محصولات مختلف به سراغ فروش یا خرده فروشی آنلاین می روند. این امر علی رغم جذابیت هایی که دارد، همراه با مشکلاتی نیز هست. کارآفرینان در تلاش های اولیه شان برای ورود به عرصه کارآفرینی در خرده فروشی و فروشگاه آنلاین اغلب با شکست مواجه می شوند. دلیل این امر ورود به عرصه موردنظر بدون کسب مهارت های لازم است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای هر برندی به همراه خواهد داشت. 

امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری به خرید محصولات به صورت آنلاین تمایل نشان می دهند. این امر نوعی رویکرد جهانی در میان کسب و کارها را نشان می دهد بنابراین برندها باید نسبت به حضور در عرصه فروش آنلاین بیش از هر زمان دیگری توجه نشان دهند. بحران کرونا روند تمایل مشتریان به خرید آنلاین را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است بنابراین غفلت از این رویکرد در عرصه کسب و کار برای شما هزینه های بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. 

هر آنچه پیش از راه اندازی فروشگاه آنلاین باید بدانید

اگر شما هم علاقه مند به یادگیری برخی از نکات اساسی در زمینه ورود به عرصه فروش آنلاین هستید، در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بحث قرار خواهیم داد. این امر به شما برای راه اندازی فروشگاهی آنلاین در حد و اندازه استانداردهای جهانی کمک خواهد کرد. 

شاید در نگاه نخست راه اندازی یک فروشگاه آنلاین بسیار ساده باشد، اما در این مسیر مشکلات بسیار زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت. در ادامه برای بررسی برخی از مهمترین نکات در این زمینه همراه ما باشید. 

مطلب مرتبط: فروشگاه آنلاین در برابر آفلاین

مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟

مخاطب هدف برای هر کسب و کاری مهم است. اگر فروشگاه آنلاین شما پیش از شروع به فعالیت رسمی  نسبت به تعیین دامنه اصلی مشتریانش اقدام نکند، مسیر بسیار دشواری پیش روی برندها قرار خواهد گرفت. وقتی یک خرده فروشی از مخاطب هدفش به خوبی آگاهی دارد، امکان انتخاب محصولاتی برای فروش با توجه به سلیقه آنها را خواهد داشت. 

شاید یکی از اعتراض های اصلی در این میان عدم مدیریت خرده فروشی از سوی برندهای بزرگ براساس شناخت دقیق مخاطب هدف باشد. در این راستا مثال هایی نظیر آمازون وجود دارد. نکته مهم در این میان وسعت فعالیت آمازون در مقایسه با یک کسب و کار تازه تاسیس است. اغلب فروشگاه های تازه تاسیس در یک بازار محلی فعالیت دارند بنابراین باید نسبت به شخصی سازی گزینه های فروش شان برای مشتریان اقدام نمایند در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهند داشت. 

امروزه اطلاعات بسیار مهمی در دنیای آنلاین در دسترس برندها قرار دارد. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای استفاده از چنین اطلاعاتی برای شخصی سازی تجربه مشتریان از برندمان است. اگر فروشگاه آنلاین شما پیش از فعالیت رسمی اندکی در مورد سلیقه مشتریان تحقیق کند، شانس بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهد داشت. 

محصولات فروشگاه تان را از کجا تهیه می کنید؟

پس از شناخت درست از مخاطب هدف باید نسبت به تهیه محصولات فروشگاه نیز توجه نشان دهید. اگر هیچ برنام های برای تهیه محصولات فروشگاه تان ندارید، از همین حالا یک استارت آپ شکست خورده محسوب می شوید. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به تعیین دقیق شیوه تهیه محصولات شان دارند. این امر حتی در مورد تولیدی ها نیز مطرح است بنابراین ورود بدون برنامه به این عرصه هیچ مزیتی برای کسب و کار شما نخواهد داشت. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به مانور بر روی تهیه محصولات فروشگاه از طریق چندین شرکت مختلف می کنند. این امر شاید از نظر بازاریابی جذاب باشد، اما مشکلات زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. یکی از مشکلات اصلی در این میان برهم خوردن نظم در تهیه محصولات برند است. اگر شما با یک شرکت توضیعی برای تهیه محصولات تان همکاری داشته باشید، بسیار بهتر از همکاری با چندین شرکت نتیجه دریافت خواهید کرد. 

بسیاری از فروشگاه های آنلاین برای تهیه محصولات به کشور چین توجه نشان می دهند. دلیل این امر قیمت بسیار پایین محصولات چینی در بازارهای جهانی است. نکته مهم در این میان توجه به کیفیت محصولات و همچنین تمایل مشتریان برای خرید است. اگر مشتریان شما به طور سنتی از محصولات بازار خودشان خرید می کنند، نباید تغییری در این روند ایجاد نمایید. در غیر این صورت تجربه فروش جالبی نخواهید داشت. 

همفکری با مشتریان در تمام مراحل راه اندازی و توسعه فروشگاه آنلاین ایده جذابی به نظر می‌  رسد. این امر برای کسب و کارها فرصت مناسبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان ایجاد خواهد کرد. مزیت اصلی شما به عنوان یک فروشگاه کوچک در مقایسه با برندهای بزرگ در همین امر است. همفکری با مشتریان از سوی برندهای بزرگ اغلب اوقات غیرممکن است بنابراین شما با پیگیری این امر شانس بالایی برای موفقیت خواهید داشت. 

هر آنچه پیش از راه اندازی فروشگاه آنلاین باید بدانید

رقبای شما در چه وضعیتی هستند؟

حضور در یک بازار بیش از اندازه رقابتی برای هیچ کسب و کاری مطلوب نیست. بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال حضور در بازارهای کمتر رقابتی، دست کم برای شروع کارشان، هستند. این امر باید از سوی شما به عنوان یک کسب و کار تازه تاسیس مدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت شانسی برای بقا در بازارهای خرده فروشی آنلاین نخواهید داشت. 

ارزیابی وضعیت رقبا همیشه اطلاعات مفیدی در اختیار برندها قرار می دهد. برخی از برندها نسبت به این نکته به طور مداوم بی توجه هستند بنابراین در عمل مشکلات بسیار زیادی برای شان روی می دهد. اگر رقبای شما در حال برنامه ریزی برای استفاده از یک استراتژی تازه هستند یا اینکه آن را عملی کرده اند، چرا شما باید از آنها عقب بمانید؟ ارزیابی وضعیت رقبا تازه‎ترین اخبار و ترندهای بازار را در اختیار شما قرار می دهد. 

فروشگاه های آنلاین بسیار زیادی در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. اگر شما در این میان ایده تازه ای برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نداشته باشید، به احتمال زیاد با مشکلات عمده‎ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه خواهید شد. ارزیابی وضعیت رقبا اطلاعات لازم برای ایجاد تمایز با دیگران را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مطلب مرتبط: نقطه شروع راه اندازی فروشگاه آنلاین

چگونه فروشگاه آنلاین متفاوتی خواهید بود؟

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، فروشگاه شما باید تمایز مشخصی با رقبا داشته باشد. این امر باید پیش از راه اندازی فروشگاه آنلاین مدنظر کارآفرینان قرار گیرد. در غیر این صورت شناسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. مهمترین مسئله در این میان استفاده از ایده های تازه و نوآورانه است. ایده های قدیمی بارها و بارها از سوی دیگر کسب و کارها مورد آزمایش قرار گرفت است بنابراین برند شما باید طرح تازه ای را مدنظر قرار دهد. هرچه ایده شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف جذاب ‏تر باشد، پیشرفت و توسعه فروشگاه تا سریع ‏تر روی خواهد داد. 

فروشگاه های آنلاین باید دلیل محکمی به مشتریان برای خرید بدهند. در غیر این صورت شما و دیگر خرده فروشی‌ ها توانایی رقابت با غول هایی نظیر آمازون را نخواهید داشت. این امر باید به طور ویژه ای مدنظر برندها قرار گیرد در غیر این صورت حضورشان در عرصه فروش آنلاین فقط برای مدت زمانی کوتاهی خواهد بود. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E7PRMyiN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه