دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رسانه های چاپی بسیاری وجود دارند که تعداد مخاطبان آنها ماهانه میلیون ها نفر است. این رسانه ها می توانند ارزش بسیار زیادی در بازاریابی داشته باشند. نکته جالب تر این است که بازاریابی آنلاین نیز می تواند از پتانسیل های موجود در این زمینه استفاده کند. ممکن است به عنوان موسس یک شرکت از این ایده به وجد بیایید و به ظرفیت های موجود در این زمینه فکر کنید اما در عین حال خودتان را قانع کنید که این یک امید واهی است.

اما در این مورد اشتباه می کنید؛ شما به راحتی می توانید ویژگی های برند آنلاین خود را در رسانه های بزرگ و اصلی چاپی به صورت برجسته نشان بدهید. اما این کار نیازمند طی یک سری مراحل است که به صورت گام به گام پیش می رود. ابتدا بیایید نگاهی به مزایای آگهی در یکی از رسانه های چاپی بیندازیم.

نخستین مزیت استفاده از آگهی در رسانه های بزرگ چاپی، ایجاد آگاهی در مورد برند است. هرچند ایجاد آگاهی در مورد یک برند اقدامی دشوار است، اما گاهی حتی اقدامات غیرمستقیم نیز به افزایش عمق برای برند شما کمک می کند. ایجاد شهرت و اقتدار دومین مزیت این آگهی هاست. تنها کافی است لوگوی یک استارتاپ به صورت مستمر در آگهی های چاپی مورد استفاده قرار بگیرد. این مسئله باعث افزایش شهرت می شود.

در مقابل این شهرت نیز ارجاعاتی به برند داده می شود که برای آن مزیت بزرگی خواهد بود. برای مثال افراد به صورت دائم به وب سایت آن برند سر می زنند. در این بین قلمرویی مقتدرانه نیز برای برند مورد نظر ایجاد می شود که امتیازی بزرگ برای آن به شمار می آید. یکی دیگر از مزیت های این کار ایجاد رابطه است. در واقع هرچه میزان این روابط با رسانه های چاپی بیشتر می شود شرایط برای آن برند در رسانه مورد نظر بهتر می شود و حتی ممکن است به مرحله ای برسد که یک ستون یا بخش خاص به آن اختصاص داده شود.

اما چطور می توان این رابطه را با رسانه های چاپی برقرار کرد؟ برای برقراری ارتباط با رسانه های چاپی دو راه وجود دارد؛ نخستین راه این است که شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام بدهد، این کار مانند روابط عمومی یا ارتباط با رسانه است. راه دوم هم این است که خودتان دست  به کار شوید و این کار را انجام بدهید. اگر کار را به فردی فعال در حوزه روابط عمومی بسپارید، کار انجام می شود اما اگر قرار است این کار را خودتان انجام بدهید باید مراحلی را سپری کنید و نکاتی را مدنظر داشته باشید تا در این کار موفق شوید. اما این کارها چه هستند؟

1. یک بنیاد راه بیندازید

دشوارترین مرحله در این استراتژی مانند هر حوزه دیگری در کسب وکار، آغاز آن است. شما پیش از آنکه به یک رسانه چاپی معتبر مراجعه کنید باید به کار خودتان پر و بال بدهید و برای آن شهرتی فراهم کنید.

می توانید این کار را با راه اندازی یک وبلاگ برای وب سایت خود آغازتان کنید. اگر وبلاگ دارید هم که می توانید آن را فعال تر کنید. عکس های باکیفیت از صنعت مورد نظر خود با موضوعات مختلف در وبلاگ تان منتشر کنید. این وبلاگ قرار است محلی برای مراجعه مستمر مخاطبان اولیه شما باشد پس باید مقاله هایی در آن قرار بدهید که به خوبی نوشته شده و جزییات زیادی را در اختیار آنها بگذارد. هدف خود را برای ابتدای کار روی 10مقاله بگذارید و آنها را به صورت تخصصی آماده کنید.

2. اجتماعی شوید

اگر در زمینه شبکه های اجتماعی قوی ظاهر شوید برای مسئول یا سردبیر رسانه چاپی نیز قوی تر و تعاملی تر ظاهر خواهید شد. تلاش کنید از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر استفاده کنید و مقاله های خود را از این طریق گسترش بدهید تا همه خوانندگان با آنها درگیر شوند. این در حقیقت یکی از راه های نفوذگری است که اینفلوئنسرها از آن استفاده می کنند.

اینکه بتوانید یک شبکه اجتماعی قدرتمند راه اندازی کنید قدری زمان می برد؛ احتمالا برای اینکه مخاطبان به تعداد قابل ملاحظه ای برسند حداقل باید شش ماه زمان صرف کنید. اما واقعیت این است که اگر این شبکه های اجتماعی نباشند و در آنها فعالیت نداشته باشید، ادامه کار قطعا دشوار خواهد شد.

3. از رسانه های چاپی محلی شروع کنید

وقتی به کمک وبلاگ و شبکه های اجتماعی موفق شدید تعدادی مخاطب برای خود دست وپا کنید، زمان آن می رسد که وارد رسانه های چاپی بشوید و از این طریق به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. در عالم واقعیت شاید دسترسی به رسانه های چاپی ملی قدری ناممکن باشد اما می توان به مرور زمان به آنها دست پیدا کرد. در این فاصله بهتر است روی اهداف و فرصت هایی متمرکز شوید که در دسترس شما قرار دارد. به این ترتیب بهتر است به سراغ رسانه های چاپی محلی بروید.

4. بکارید و درو کنید

وقتی فعالیت خود را در عرصه رسانه های چاپی نیز آغاز کردید زمان آن خواهد بود که بازخوردها را دریافت و به آنها گوش کنید. سعی کنید در این بین تا جای ممکن رابطه بسازید. روابط خود را با مسئولان رسانه های چاپی نیز قوی کنید.

5. قدم هایی بزرگ بردارید

حالا زمان آن رسیده که قدم هایی بزرگ بردارید. وقتی حجم مخاطب بالا رفت و روابط با مسئولان رسانه های چاپی به صورت خوبی برقرار شد، می توانید به سراغ رسانه های چاپی بزرگ بروید و برای ارتقای برند خود از آنها بهره بگیرید. به دنبال این نباشید که کسی به شما لطف کند بلکه آنها را در شرایطی قرار بدهید که خودشان تمایل به همکاری با شما داشته باشند. با طی این مراحل شک نکنید که موفق خواهید شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qHMV14Kn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه