دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر کارتان صنایع دستی باشد، احتمالا هیچ چیز مثل فروش کم روی اعصابتان راه نخواهد رفت. حق هم دارید؛ برای ساخت محصولتان کلی وقت و انرژی و ظرافت و هنر و حوصله به خرج داده اید و حالا می بینید که دیگران دارند با بی رحمی تمام آن را نادیده می گیرند!

اما چه می شود کرد؟ کسب و کار است و قاعده و قانون های خشک و مکانیکی اش! تا این ریزه کاری ها را رعایت نکنید، خبری از موفقیت هم نخواهد بود. حتی اگر ارزشمندترین اثر هنری زندگی تان را بسازید.

به همین خاطر در این نوشته سراغ قانون ها و نکته های باریک تر از مویی رفته ایم که اجرای درست آن ها، می تواند میزان فروش صنایع دستی شما را در بازارهای آنلاین مثل باسلام از این رو به آن رو کند. لطفا تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

فروش صنایع دستی

از هم محله ای ها شروع کن

اگر در فروش لوازم صنایع دستی به معنای واقعی کلمه صفر کیلومترید، از دوستان و آشنایان و هم محله ای هایتان شروع کنید. خوبی مشتری های آشنا این است که راحت تر به شما اعتماد می کنند و به همین خاطر احتمالا برای فروش های اولتان دردسر خاصی نخواهید داشت. به علاوه سود حاصل از این فروش ها به شما برای ادامه راه اعتماد به نفس خواهد داد.

یک مشکل مشخص را از مشتریانت حل کن

هیچکس قرار نیست شما را به ساخت محصولی مجبور کند که به آن علاقه ای ندارید، اما بعضی وقت ها بهتر است در کنار علاقه یک معیار دیگر را هم در نظر بگیرید: دست سازه شما دقیقا چه دردی را از مشتری هایتان دوا می کند؟

شاید بهتر باشد دفعه بعد به جای بافتن سبدهای حصیری تکراری و کم فروش، سراغ جادستمال کاغذی های حصیری بروید و آن را به رستوران های سنتی بفروشید. خدا را چه دیدید؟ شاید رفع همین نیاز ساده یک شبه وضع کسب و کار شما را از این رو به آن رو کرد!

درباره محصولت به خوبی توضیح بده

بعضی ها آن قدر برای فروش دست سازه هایشان عجله دارند که جز دادن قیمت، حال و حوصله ی هیچ توضیح اضافه ی دیگری را ندارند. لطفا شما از این بعضی ها نباشید! و درباره صنایع دستی تان تا جایی که می توانید با جزئیات زیاد توضیح بدهید.

اهمیت این نکته در فروشگاه های آنلاین، مثل بازار باسلام خودش را بیشتر نشان می دهد، چرا که تهیه عکس و فیلم باکیفیت، نوشتن توضیحات کامل درباره ویژگی های مختلف محصول و ... می تواند اعتماد مشتری ها نسبت به شما و محصولاتتان را افزایش بدهد.

بسته بندی را دست کم نگیر

هیچ چیز مثل این که یک اثر هنری را در یک بسته بندی ضعیف بفروشید توی ذوق مشتری هایتان نمی زند. بنابراین حالا که هنر به خرج داده اید و کلی زمان برای خلق محصولتان گذاشته اید، کمی بیشتر وقت بگذارید و یک بسته بندی شایسته و اختصاصی برای صنایع دستی تان طراحی کنید.

یک ویژگی خاص داشته باش

در بازاری مثل باسلام که صدها غرفه دار مشغول فروش صنایع دستی گوناگون هستند، بدون داشتن یک ویژگی خاص که شما را از بقیه متمایز کند، شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. این ویژگی خاص می تواند بسته به حجم کسب و کار شما ساده یا پیچیده باشد.

مثلا می توانید برای عکاسی از محصولاتتان از یک بک گراند رنگی خاص استفاده کنید یا به تمام مشتری هایتان یک اشانتیون کوچک و کم هزینه بدهید یا یک عکس بامزه برای پروفایل غرفه تان انتخاب کنید. در واقع اصلا مهم نیست که چطور می خواهید این تمایز را ایجاد کنید، بلکه مهم این است که بتوانید توجه مشتری های گذری را برای چند ثانیه هم که شده به سمت خود جلب کنید.

فروش صنایع دستی

از فروشنده های خوب تقلید کن

می خواهید مثل فلان غرفه دار در بازار باسلام، فروش خوبی داشته باشید؟ از او تقلید کنید! چه در انتخاب محصول هایی که می خواهید بفروشید، چه در قیمت گذاری، چه در شیوه ی تعامل و ارتباط با مشتری ها و چه در نحوه ارسال رایگان یا غیر رایگان! مجله باسلام تجربه خیلی از فروشندگان حرفه ای را به شما نشان می دهد.

یادتان باشد در آغاز راه هیچ چیز به اندازه تقلید از نمونه های موفق نمی تواند مشتری ها را به سمت صنایع دستی شما روانه کند. البته شما می توانید در بلندمدت به سمت استایل و سبک شخصی خودتان در فروش بروید.

یک محصول عالی بفروش، نه هزارتا محصول معمولی

یکی از رایج ترین خطاهای افرادی که تازه وارد حرفه صنایع دستی شده اند این است که فکر می کنند هر چه تنوع محصولاتشان بیشتر باشد، مشتری های بیشتری خواهند داشت و در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهند کرد.

اما حواستان باشد که اگر بخواهید همه را راضی کنید احتمالا هیچکس را راضی نخواهید کرد! روی یک شاخه و محصول خاص از صنایع دستی تمرکز کنید و آن قدر آن را ظریف و دقیق و زیبا بسازید که همه شما را به عنوان یک متخصص بشناسند. مطمئن باشید این استراتژی در بلند مدت سود بیشتری را عاید شما خواهد کرد.

از قیمت گذاری منطقی نترس!

اگر اولین بار است که می خواهید دست سازه های خودتان را بفروشید، احتمالا از اعلام قیمت واقعی محصولتان به مشتری هایتان وحشت دارید و به همین خاطر سعی می کنید قیمت آن را آن قدر پایین در نظر بگیرید تا مشتری هایتان را فراری ندهید.

اما لطفا به خودتان بیایید! مواد اولیه تنها عاملی نیست که قیمت دست سازه های شما را تعیین می کند و شما در برابر زحمتی که کشیده اید هم مستحق دستمزد هستید. بنابراین اگر می خواهید در همان ماه های اول انگیزه خودتان را برای کارکردن از دست ندهید، اعتماد به نفس داشته باشید و قیمت واقعی محصولاتتان را به مشتری هایتان بگویید. مطمئن باشید واکنش مشتری ها آن قدرها که فکرش را می کنید وحشتناک نخواهد بود!

ذهنیتت را درباره فروش صنایع دستی عوض کن

می دانم. لابد پیش خودتان می گویید: این هم یکی دیگر از آن توصیه های انگیزشی انتزاعی است که به هیچ دردی نمی خورد اما صبر کنید. اتفاقا این یکی خیلی کاربردی است: تا زمانی که به صنایع دستی صرفا به عنوان یک هنر و سرگرمی نگاه کنید، شانستان برای موفقیت تقریبا صفر است!

در نتیجه اگر می خواهید از طریق تولید صنایع دستی امرار معاش کنید، پیش از هر چیز باید خودتان را یک آدم اهل کسب و کار بدانید، نه یک هنرمند معمولی! همین تغییر نگاه ساده باعث می شود تا در تمام تصمیم هایتان از منطق بازار هم کمک بگیرید و صرفا به ذوق و علاقه شخصی خودتان تکیه نکنید.

فروشگاه آنلاین صنایع دستی در بازار باسلام

هنوز برای ناامیدشدن زود است

راه انداختن یک فروشگاه آنلاین صنایع دستی در جایی مثل بازار باسلام، مثل تأسیس یک سوپرمارکت نیست که از همان هفته اول مشتری ها را به سمتتان سرازیر کند. فروش محصولات صنایع دستی درست مثل ساختنشان زمان بر است و باید آن قدر به کار خود ادامه بدهید تا کم کم آدم های اهل ذوق دور شما جمع شوند و محصولاتتان را بخرند.

بنابراین اگر تازه کارتان را شروع کرده اید و هنوز خبری از سود نیست، نگران نباشید. تمرکزتان را بگذارید روی اجرای صحیح نکات بالا و منتظر روزهای خوبی که در راهند، باشید. 

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/teuq7Ezk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه