شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای جامع خرید رنگ ترافیکی

برای رسم علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان ها، جاده ها و پارکینگ ها از رنگ ترافیکی استفاده می کنند. علائم راهنمایی و رانندگی نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک، تصادفات و حوادث رانندگی دارند و باید با رنگ های باکیفیت و مقاوم کشیده شوند.

رنگ هایی که برای رسم خطوط عابر پیاده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی استفاده می شوند باید ویژگی های خاصی داشته باشند و از هر رنگی نمی توان به این منظور استفاده کرد.

در این مقاله به معرفی رنگهای ترافیکی و نکاتی که هنگام سفارش و خرید رنگ ترافیکی باید توجه کنید، می پردازیم.

معرفی رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی در کنار رنگ پلی اورتان دو رنگ پرکاربر صنعتی هستند، پوشش ترافیکی است که برای رسم تمام خطوط و علائم راهنمایی و رانندگی کاربرد دارد. این رنگ ها انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای ترکیبات متفاوتی هستند.

ویژگی مشترک تمام رنگ های ترافیکی، مقاومت و دوام بالا در برابر عوامل جوی است.

ویژگی رنگ ترافیکی

از مهم ترین ویژگی رنگ های ترافیکی، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چسبندگی زیادی دارند و به سطوح آسفالت، بتن و سیمان به خوبی میچسبند.
  • در برابر نور شدید آفتاب، رطوبت بالا، بارندگی و سایر شرایط جوی مقاومت بالایی دارند.
  • پوشش ترافیکی در شب درخشان است و به خوبی دیده میشود.
  • از دوام کافی در مقابل سایش برخوردار هستند و بر اثر رفتو آمد وسایل نقلیه و ترافیک سنگین آسیب نمی بینند.
  • فرار هستند و به سرعت خشک میشوند.
  • بر اثر تابش نور خورشید، دچار رنگرفتگی نمی شوند.
  • درصد خلوص و دانهبندی خوبی دارند.

انواع رنگ ترافیکی

برای خرید رنگ ترافیکی به این نکته توجه داشته باشید که این رنگ ها به دو گروه کلی رنگ های سرد و رنگ های گرم تقسیم می شوند.

رنگ ترافیکی سرد

بخش بزرگی از رنگ های ترافیکی را رنگ های سرد تشکیل می دهند. این رنگ ها به دلیل شرایط ساده ای که برای اجرا دارند، پرکاربرد هستند.

پوشش ترافیکی سرد برای اجرا نیازی به گرم شدن ندارد و در دماهای پایین نیز قابل استفاده است.

رنگ های سرد با توجه به ترکیباتی که دارند به سه دسته تقسیم می شوند.

رنگ آکریلیک ترموپلاست

این رنگ ها از ترکیب حلال ترموپلاستیک و رزین های آکریلیک ساخته می شوند و از پرکاربردترین رنگ های ترافیکی سرد هستند.

هنگام سفارش رنگ ترافیکی برای مناطقی که شرایط جوی نامساعدی دارند، بهتر است رنگ های سرد ترموپلاست را انتخاب کنید.

این رنگ ها استحکام و چسبندگی بالایی دارند و در آب و هوای نامناسب حداقل شش الی یک سال بدون کوچک ترین رنگ پریدگی و تغییر شکلی، دوام می آورند.

رنگ های چند جزئی

رنگ های ترافیکی سرد چند جزئی از ترکیب سخت کننده های پراکسایدی و رزین های آکریلیک ترموپلاستیک ساخته می شوند و با توجه به ترکیباتی که دارند، دو جزئی یا سه جزئی هستند.

معمولا از این رنگ ها برای رسم خطوط عابر پیاده و خط کشی جاده ها و خیابان ها استفاده می کنند.

رنگ کلروکائوچو

این رنگ ها بر پایه رزین های آکلیدی و کلرو کائوچو ساخته می شوند و نسبت به رنگ های ترموپلاستیک، مقاومت کمتری دارند.

به دلیل مقاومت کم و دیر خشک شدن این رنگ ها، خرید رنگ ترافیکی سرد کلروکائوچو برای فرودگاه ها و جاده های فرعی که رفت و آمد کمتری دارند، کارایی بیشتری دارد.

راهنمای جامع خرید رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی گرم

یکی از انواع رنگ های ترافیکی، رنگ های گرم هستند که در شرایط ویژه ای استفاده می شوند. این رنگ ها ماندگاری بالایی دارند و جایگزین مناسبی برای رنگ های سرد محسوب می شوند.

رنگ های گرم برخلاف رنگ های سرد، نیاز به شرایط ویژه ای برای اجرا دارند و باید قبل از استفاده تا دمای مشخصی گرم شوند. این رنگ ها پس از گرم شدن، ذوب می شوند و روی سطح کار می چسبند.

پوشش ترافیکی گرم با وجود آثار مخربی که بر محیط زیست دارد بسیار پرکاربرد است و گزینه اصلی برای رسم خطوط راهنمایی و رانندگی در معابر پرتردد به شمار می رود.

از مهم ترین مزایای رنگ ترافیکی گرم نسبت به رنگ های سرد، می توان به سرعت بالای خشک شدن و مقاومت بیشتر در برابر سایش اشاره کرد.

دسته ای از این رنگ ها به عنوان رنگ ترافیکی پایه آب شناخته می شوند و به دلیل این که از آب به جای حلال در ترکیب آن ها استفاده شده است، زیانی برای محیط زیست ندارند.

رنگ ترافیکی در چه مواردی کاربرد دارد؟

از پوشش های ترافیکی برای موارد زیر استفاده می کنند.

  • رسم خطوط راهنمای عبور در پیادهروها
  • رسم علائم راهنمایی و رانندگی در خیابانها و بزرگراه ها
  • رسم علائم راهنمایی پارکینگها
  • رسم خطوط و نشانههای راهنمایی در فرودگاه ها
  • رنگآمیزی جداول و معابر آب

خرید رنگ ترافیکی چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزیت این رنگ ها استفاده از آن ها در رسم خطوط و علائم راهنمایی و رانندگی است. ویژگی ها و کیفیت پوشش ترافیکی نقش مهمی در کاهش تصادفات و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دارد.

مهم ترین مزایای استفاده از رنگ های ترافیکی در راهنمایی و رانندگی

  • با ترسیم خطکشی در جاده ها و بزرگراه ها، شاهد کاهش تجاوز وسایل نقلیه از حد مجاز خود خواهیم بود.
  • معمولا برای ترسیم علائم راهنمایی و رانندگی از رنگ زرد و سفید ترافیکی استفاده میکنند تا در شب و تاریکی هوا، قابل دید باشند و حوادث رانندگی را کاهش دهند.
  • با استفاده از رنگهای ترافیکی، محل پارک وسایل نقلیه را در پارکین گهای عمومی و خصوصی مشخص می کنند. این کار از بی نظمی پارکینگ ها جلوگیری می کند.
  • ترسیم خطوط عابر پیاده با استفاده از رنگ ترافیکی، نقش موثری در حفظ جان شهروندان و کاهش حوادث رانندگی خواهد داشت.

اجرای رنگ ترافیکی به چه روش هایی صورت می گیرد؟

هنگام سفارش رنگ ترافیکی به این نکته توجه داشته باشید که این رنگ ها روش های اجرایی مختلفی دارند و بر اساس نوع رنگ و ترکیبات آن، به شیوه ای خاص اجرا می شوند.

روش های مرسوم اجرای رنگ های ترافیکی

روش دستی

از روش دستی برای اجرای رنگ های چند جزئی سرد استفاده می کنند. در این روش، طرح مشخصی را با کاردک مخصوص یا به کمک یک غلتک روی زمین رسم می کنند.

 اسکرید

در شیوه اسکرید، ابتدا سطح کار را تمیز و آماده ترسیم می کنند. پس از آن، پوشش ترافیکی گرم را حرارت می دهند تا ذوب شده و به مایع تبدیل شود. این رنگ را در مخزن ماشین خط کشی می ریزند و خطوط مورد نظر را رسم می کنند.

 اسپری

این روش نیز برای اجرای رنگ ترافیکی گرم کاربرد دارد و باید رنگ را پس از حرارت دادن و ذوب شدن به مخزن ماشین های مخصوص اسپری، منتقل کنند.

 اکستروژن

برای اجرای پوشش ترافیکی به شیوه اکستروژن، رنگ را در مخزن ماشین خط کشی گرم می کنند و خط های منقطع و جدا از هم، روی زمین می کشند.

راهنمای جامع خرید رنگ ترافیکی

عوامل موثر بر قیمت رنگ ترافیکی

انواع مختلفی از رنگ های ترافیکی در بازار وجود دارند که هرکدام کارایی و قیمت متفاوتی دارند.

از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت رنگ ترافیکی می توان به نوع رنگ و درصد ترکیبات آن اشاره کرد.

شرکت و برند تولید کننده رنگ نیز نقش مهمی در قیمت آن دارد و رنگ های مشابه از برندهای مختلف، قیمت یکسانی ندارند.

مقدار عرضه و توان عرضه شرکت تولید کننده از دیگر عوامل موثر بر هزینه سفارش رنگ ترافیکی به شمار می آید.

خرید رنگ ترافیکی از فروشگاه رنگ تهران

معمولا رنگ های ترافیکی برای مصارف شخصی استفاده نمی شوند و خریداران این رنگ ها، عمدتا پیمان کاران و سازمان های دولتی و خصوصی هستند.

خرید و سفارش رنگ ترافیکی به صورت اینترنتی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود زیرا در این صورت، شما از تولید کننده اصلی، محصول مورد نیاز خود را خریداری می کنید و واسطه های فروش در این شیوه خرید، حذف می شوند.

شرکت پخش رنگ تهران یکی از قدیمی ترین و معتبرترین فروشگاه های پخش و عرضه انواع رنگ های صنعتی، رنگ نسوز ، ترافیکی، روغنی و ... به شمار می رود. شما می توانید برای خرید رنگ ترافیکی به سایت مجموعه رنگ تهران مراجعه کنید و با محصولات متنوع این شرکت آشنا شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/v80Vks4v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه