گوگل الگوریتم های مختلفی برای ارزیابی کیفی و رتبه دهی سایت و صفحات شما دارد. یکی از مهمترین الگوریتم های این شرکت امتیاز EAT است.یکی از به روز رسانی های پر سر و صدا ی گوگل در سال 2017 میلادی .
یکی از مهمترین امتیازات و الگوریتم هایی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان باید در سال 2020 به صورت جدی به آن فکر کرد EAT گوگل است
تخصص (Expertise)
اعتبار (Authoritativeness)
اعتماد (Trustworthiness)
سایت هایی با عنوان YMYL وجود دارند و در واقع الگوریتم امتیازدهی گوگل برای چنین سایت هایی اهمیت بسیار زیادی دارد. YMYL به معنای Your Money or Your Life است و نشان می دهد محتوای سایت مورد نظر مستقیما به پول یا زندگی شما مرتبط است.
مطلب شما به صورت تخصصی و ترجیحا توسط افراد متخصص آماده شده باشد.تولیدکنندگان محتوا باید در حوزه های مرتبط دانش و تخصص کافی و قابل اثبات داشته باشند، تا بتوان به کسب و کار آنها به عنوان یک منبع موثق، بادانش و قابل اتکا نگاه کرد.باید شناخت درستی از مخاطبان خود داشته باشید و مطالبتان باید جامع و تخصصی باشد اگر مخاطبان شما کاربران عمومی هستند، باید حتی مفاهیم پیچیده را به صورت کامل ساده و قابل فهم برای آنها توضیح دهید.
مخاطبان باید شما را به عنوان یک مرجع معتبر و موثق بشناسند. این اعتبار از تعداد ارجاعاتی که از سوی سایت ها و کاربران دیگر به شما می دهند سنجیده می شوند و بک لینک هایی که می گیرید، هر جایی که شما را در شبکه های اجتماعی منشن یا تگ می کنند و هرگونه سیگنال دریافتی موثر است
بعد از تخصص و اعتبار، اعتماد است که اهمیت زیادی دارد شما باید دقیقا به مخاطبان خود بفهمانید همان چیزی هستید که ادعا می کنید و این حس اعتماد را باید در آنها به وجود آورید. باید نشان دهید که سمت کاربر هستید و او را از خودتان می دانید. درج تصاویر و توضیحات واقعی محصولات، بیان نقاط قوت و ضعف، یک پاراگراف توضیحات درباره نویسنده، صفحه درباره ما، گواهینامه ها، افتخارات و جوایز کسب شده و قسمت سوالات متداول یا راهنمای کاربر از جمله مواردی است که کمک می کند تا میزان اعتماد نسبت به شما بیشتر شود..
بدون شک گوگل به دنبال این است که ببیند شما تا چه اندازه برای مخاطب خود اهمیت قائل هستید. این سخت گیری زمانی بیشتر می شود که تشخیص دهد سایت شما و محتوای آن با پول یا زندگی افراد ارتباط دارد.به همین دلیل تلاش می کند تا خودش را در قالب یک انسان واقعی قرار دهد. این مسئله آنقدر برای گوگل اهمیت دارد که برای این کار از نیروی انسانی استفاده می کند
گوگل برای امتیازدهی (ایی ای تی) EAT از نیروی انسانی استفاده می کند که به آنها Quality Raters گفته می شود.گوگل یک کتابچه 164 صفحه ای را به عنوان مرجع در اختیار این افراد قرار داده است تا براساس استانداردهای تعریف شده بتوانند محتوا را بررسی کرده و از نظر کیفی به آن امتیاز دهند. راهنمای گوگل صفحات را براساس کیفیت محتوا به کمترین، کم، متوسط، بالا و بالاترین کیفیت تقسیم می کند. تمام هدف گوگل این است که تک تک صفحات شما بتوانند رتبه بالاتری را دریافت کنند.
ضمن اینکه از امتیازدهندگان خواسته می شود تا موارد زیر را با دقت بررسی کنند:
هدف صفحه
امتیاز (ایی ای تی)EAT محتوا
کیفیت و حجم محتوای اصلی
اطلاعات لازم درباره خالق محتوای اصلی
این راهنما موارد مهمی چون لینک ها را در نظر نمی گیرد.
پیاده سازی دستورالعمل های الگوریتم EAT گوگل جهت بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو
1- مخاطب حرف اول و آخر را می زند
تولید محتوای باکیفیت و منحصربه فرد و در نهایت اهمیت دادن به مخاطب فراموش شده است. همان طور که اشاره کردیم EAT برای ارزیابی کیفی محتواست، در نتیجه یادتان باشد اولویت اول و آخر باید اهمیت دادن به مخاطبان و کاربران سایت باشد تا سراغ سایت همسایه نروند!
2- تولید مستمر محتوا سئو سایت باکیفیت که قابل اشتراک گذاری باشد
برای تولید محتوای خود هدف داشته باشید و به درستی آن را منتقل کنید، برنامه زمانی منظم داشته باشید و این موضوع را به اطلاع مخاطبان تان برسانید و تلاش کنید همیشه صادق باشید و صادق بمانید.
باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
منظم مطالب تان را منتشر کنید.
از نویسندگان دارای نام و مشخصات کافی استفاده کنید.
مطالب تان را به نویسندگانی بسپارید که معتبر هستند و برای جاهای مختلفی کار کردند.
روی موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود تمرکز کنید و سراغ مطالب بی ربط نروید.
هنگام نوشتن محتوا به فکر الگوریتم ها نباشید، به مخاطبان انسانی فکر کنید.
از کلمات کلیدی به تناوب و به صورت طبیعی استفاده کنید.
پیش از نگارش مطلب حتما درباره کلمات کلیدی و محتوای آن تحقیقات لازم را انجام دهید.
از منابع مختلف استفاده کنید تا مطلب تان غنی تر و کاربردی تر باشد.
همان طور که اشاره کردیم داشتن اعتبار یکی از عوامل مهم در الگوریتم (ایی ای تی) EAT است. به همین دلیل باید تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا اعتبارتان در فضای بیرون از سایت را نیز تقویت کنید
مواردی را در نظر بگیرید که باعث افزایش اعتماد مخاطبان نسبت به شما شود. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه اگر کاربران به شما اعتماد کنند می توانند باعث اعتماد کاربران دیگر شوند،
از دستاوردها، جوایز و افتخارات خود بگویید.
برای مشتریان برتر ارزش قائل شوید، به مشتریان جدید خوشامد بگویید یا اگر مشتری ناراضی دارید حرفش را به دقت گوش کنید.
انتشارات یا سایت هایی که از محصولات، خدمات و محتوای شما گفته اند را برجسته نشان دهید.
شرایط مختلفی را برای پرداخت هزینه یا دریافت کالا در نظر بگیرید.
کارمندان باکیفیت را استخدام کنید تا در زمینه های مرتبط با قدرت مشغول به کار شوند.
از HTTPS استفاده کنید تا میزان امنیت سایت تان را نشان دهید.
برای نقد و بررسی ها، امتیازات کاربران، تاییدیه های آنها و موارد مشابه تحت عنوان UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر ارزش قائل شوید.
از ظرفیت هایی چون ضمانت بازگشت وجه استفاده کنید.