سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
روحانی در جلسه شورای اداری استان کرمان:

کوچک کردن کشور آن هم با پول بیت‌ المال، تعجب برانگیز است

8 سال پیش ( 1395/2/23 )
 

رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان کرمان، ترویج دو قطبی بودن کشور و تقابل مسئولان را پیگیری خط دشمن دانست و تأکید کرد: هر سه قوه تحت هدایت رهبری مقتدر، مسیر توسعه کشور را پیگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این نشست با تأکید بر اینکه  «عده‌ای به جای امید، بذر یأس در جامعه می‌افکنند»، اظهارداشت: با تکرار حرف دشمنان و توطئه‌گران، نباید به آنها جایزه و فرصت داد.

رئیس جمهوری گفت: در شرایطی که جهان به دنبال تعامل با ایران است، کوچک کردن کشور آن هم با پول بیت‌المال، تعجب برانگیز است.  روحانی با بیان اینکه  «باور داریم که صلح در سایه اقتدار معنا دارد، اما اهل شعار نیستیم»، اظهارداشت: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است. 

رئیس جمهوری در ادامه با تأکید بر اینکه  «امسال در همه عرصه‌ها سال اقدام و عمل است»، افزود: تقویت تولید داخلی و تعامل اقتصادی و فناورانه برای تحقق سریع‌تر اقتصاد مقاومتی لازم است.

روحانی همچنین خبر داد که سه استان از جمله استان کرمان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی فعالیت خواهند کرد.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اینکه روز به روز شرایط بهتری پیش پای ملت ایران در راستای توسعه و پیشرفت قرار دارد و بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی دنیا امروز ایران را محیطی خوب و امن برای سرمایه‌گذاری می‌دانند، گفت: متأسفانه عده‌ای در داخل دائماً بذر ناامیدی را در افکار عمومی با هدفی نامشخص می‌کارند و در شرایطی که روابط ایران در تعامل با جهان در بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیل شده و صدها شرکت و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به سمت ایران می‌آیند، برخی رسانه‌های داخلی که هزینه آنها از بیت‌المال پرداخت می‌شود این واقعیت را عنوان نکرده و می‌گویند هیچ‌کس برای سرمایه‌گذاری به ایران نخواهد آمد.

روحانی با تأکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های جدید به منظور تسریع در روند پیشرفت و توسعه کشور گفت: بدون تردید اگر می‌خواستیم از ابتدای یک صنعت خودمان همه کارهای مربوط به آن را آغاز کنیم چه بسا ده‌ها سال طول می‌کشید تا در آن بخش بتوانیم به توسعه‌ای دست پیدا کنیم اما استفاده از فناوری‌های جدید و تجربیاتی که در دنیا وجود دارد می‌تواند به روند توسعه سرعت بخشد.

رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: باید علم و فناوری‌های جدید دنیا را به‌عنوان پایه توسعه در بخش‌های مختلف قرار داده و به سمت جلو حرکت کنیم و بدون تردید غرب برای همیشه مهد علم و فناوری نخواهد بود و این روند در حال تغییر است همچنان که ایران زمانی به‌عنوان مهد علم محسوب می‌شد و غربی‌ها از یافته‌های علمی دانشمندان ایرانی استفاده کردند.

رئیس‌ جمهوری از تعیین استان کرمان به‌عنوان پایلوت برای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: دولت تصمیم دارد که سه استان کشور از جمله کرمان به‌عنوان پایلوت در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کنند و بدون تردید باید هر کار مثبتی که در این زمینه انجام می‌شود بلافاصله به سایر استان‌ها منتقل شود و استان کرمان می‌تواند در این زمینه پیشرو و پیشران بقیه استان‌ها باشد.

روحانی در ادامه با تأکید بر اینکه تمرکزگرایی در کشور مفید نیست، اظهار داشت: اینکه همه امور در مرکز کشور متمرکز شود کار ناصحیحی است و باید تا حد ممکن امورات مختلف به استان‌های کشور واگذار شود ضمن اینکه ضرورت دارد از تجربیات دنیا و با استفاده از شیوه‌های مختلف از توانمندی و ظرفیت‌های استان‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود. 

رئیس‌ جمهوری در ادامه سخنان خود نمایندگان را به پرهیز از تصمیمات سریع و شتابزده توصیه کرد و گفت: از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم از تصمیمات سریع و شتابزده دوری کنند، چرا که مجلس دهم نیز ادامه مجالس قبلی است و در قوانین کلان و مهم نباید آزمایش و تعجیل کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: اصل 85 قانون اساسی مربوط به امور ضروری است، بنابراین اقدام این عده از نمایندگان به مصلحت مجلس و کشور نیست.  روحانی اظهار امیدواری کرد با مجلس ‌آینده بتوان در برنامه‌ریزی کشور شریک‌تر، همدل‌تر و همصداتر در مسیر توسعه کشور گام برداشت.

رئیس‌ جمهوری گفت: بدون تردید اگر مجلس و دولت در کنار هم اهداف مشترکی را پیگیری کنند راحت‌تر می‌توان به آن اهداف دسترسی پیدا کرد و کارها را به پیش برد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Uqe3Bxmb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه