یکشنبه, ۱۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 1 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

حوزه خدمات دامنه بسیار متنوعی را شامل می شود. کارآفرینان می توانند با سرمایه گذاری در این حوزه بدون نیاز به تعامل رو در رو با مشتریان به توسعه کسب و کارشان بپردازند. البته در این میان مسئله فروش مثل یک معلمی بزرگ باقی خواهد ماند. خب فروش خدمات در مقایسه با محصولی مشخص در قالب کالا کمی سخت تر به نظر می رسد. به علاوه، مشتریان نیز تمایل به پرداخت کمتری در این رابطه دارند. این امر می تواند شرایط بسیار دشواری برای شما به همراه داشته و حتی خیلی زود از فروش در بازار ناامیدتان کند.

شاید فکر کنید برخی از خدمات مثل طراحی یا گرافیک در دنیای آنلاین طرفدارهای بیشتری دارد. خب در این صورت شما تنها فردی نیستید که در دنیای کسب و کار اینطوری فکر می کنید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از موقعیت مناسب در دنیای کسب و کار به منظور فروش بیشتر است. به زبان خودمانی، شما هر نوع خدماتی را در دنیای آنلاین می توانید به فروش برسانید. به شرط اینکه راه و چاهش را بلد باشید. 

دردسرهای فروش آنلاین خدمات

ما در این مقاله قصد داریم به شما یاد دهیم چطور محصولات تان را بدون هیچ دردسری در دنیای آنلاین به فروش برسانید. شاید در ابتدا نکات مورد بحث در این مقاله کمی برای تان سخت یا حتی دشوار باشد، اما در ادامه با تمرین بیشتر بی نهایت ساده خواهد شد. تنها رمز موفقیت شما در این میان تمرین و پشتکار خواهد بود. البته ما همیشه مثل یک مربی دلسوز کنارتان هستیم تا کارتان را به بهترین شکل پیش ببرید. 

شما در این مقاله خیلی ساده و خودمانی با برخی از مهمترین مشکلات در زمینه فروش خدمات به طور آنلاین آشنا خواهید شد. البته ما کارمان را به همین بخش محدود نمی کنیم. در عوض سعی خواهیم کرد تا برخی از مهمترین نکات برای بهبود فعالیت تان را نیز مرور کنیم. این یعنی علاوه بر شناسایی مشکلات، راهکارهایی نیز برای تان معرفی خواهیم کرد. خب اجازه دهید برویم سراغ ماجراجویی مان در دل بازار.

مطلب مرتبط: بهینه سازی صفحه محصول: پیش به سوی فروش آنلاین

تمرکز بر حل مسئله

تمرکز بر حل مسئله

خدمات شما باید مسئله یا به زبانی ساده تر مشکلی مشخص از سوی مشتریان را حل کند. این نکته ای است که باید همیشه در کانون توجه قرار دهید. درست به همین خاطر برندهایی که موفقیت زیادی در زمینه فروش خدمات دارند، همیشه توضیحات دقیقی درباره مشکلات مشتریان گردآوری کرده و خیلی خوب آن را درک می کنند. این سوالی است که شما باید همیشه از خودتان بپرسید. 

هر کسب و کاری در بازار با هدفی مشخص وارد عرصه رقابت شده است. البته گاهی اوقات کارآفرینان این هدف مهم را فراموش می کنند. به همین خاطر ما در این بخش اصرار داریم که یک بار هم که شده اهداف و مزایای فعالیت برندتان در بازار را مورد واکاوی قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از شرایط بازار به دست آورده و کارتان را نیز ساده تر پیش ببرید. 

خب تا وقتی شما درک خوبی از مشکلات مشتریان نداشته باشید، خدمات تان آنطور که باید دقیق نخواهد بود. اولین گام در زمینه فروش خدمات مربوط به شناخت مشکلات مشتریان است. اصلا شما خدمات تان را باید براساس مشکلات مورد نظر طراحی کنید. اجازه دهید یک مثال ساده بزنیم. اگر شما در شهری صنعتی زندگی می کنید که همه در آن ساعت کاری زیادی دارند، شاید طراحی خدمات مربوط به مشاوره آنلاین ایده بدی نباشد. به طوری که مردم در هر ساعتی از شبانه روز امکان مشاوره تلفنی را داشته باشند. خب این سرویس آنلاین در پاسخ به نیاز مخاطب برای مشاوره حتی در ساعت های غیرمعمول طراحی شده است. درست به همین خاطر نیز احتمالا موفقیت زیادی به همراه خواهد داشت. 

کارآفرینان باید قبل از اینکه طراح یا تولیدکننده خوبی باشند، مشاهده گرانی حرفه ای شوند. این امر به آنها کمک می کند تا شرایط شان را در دنیای کسب و کار خیلی بهتر مدیریت کنند. یادتان نرود، همه چیز با مشاهده دقیق مشکلات مشتریان شروع می شود. پس قبل از اینکه چنین نکته ای را در کانون توجه قرار دهید، اصلا نباید دست به اقدامی بزنید؛ چراکه می تواند در یک چشم به هم زدن کارتان را به هم بریزد. 

ایجاد تمایز با رقبا

ایجاد تمایز با رقبا

خدماتی که شما ارائه می کنید، از سوی ده ها برند دیگر نیز ارائه خواهد شد. این نکته ای است که می تواند برای شما دردسرهای زیادی به منظور فعالیت داشته باشد. خب وقتی نتوانید کارتان را از دیگران متمایز کنید، دیر یا زود وضعیت تان با بحران های اساسی رو به رو خواهد شد. درست در چنین شرایطی است که دیگر نمی توانید اوضاع تان را مدیریت کنید. 

وقتی برند شما هیچ تمایزی با دیگران نداشته باشد، مشتریان علاقه زیادی به شما نشان نخواهند داد. به علاوه، در کانون اتهاماتی خواهید بود که به دیگر برندها زده می شود. خب خیلی از صرافی های آنلاین تازه کار با شک و تردیدهای زیادی از سوی مشتریان در رابطه با کلاهبرداری رو به رو هستند؛ چراکه هیچ فرق ملموسی با برندهای کلاهبردار در این رابطه ندارند. 

مطلب مرتبط: چطور وارد دنیای فروش آنلاین شویم؟ یک راهنمای قدم به قدم

هنر شما در این میان ایجاد تمایز با رقبای مستقیم تان است. این امر می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را بدون دردسر و با کمترین زحمت ممکن به سوی برندتان جذب کنید. درست به همین خاطر در صورتی که بتوانید کارتان را با نکات کلیدی در این رابطه دنبال کنید، برندتان در کوتاه ترین زمان ممکن بدل به الگویی برای دیگران خواهد شد. 

یادتان باشد، شما باید اول از همه به ارزش های اساسی برندتان وفادار باشید. مثلا اگر محوریت اصلی تان کمک به مشتریان برای انتخاب بهترین محصولات بازار است، نباید در ازای دریافت دستمزد بیشتر از سوی یک برند خاص، تعریف و تمجید بیشتری از محصولات آن کنید. این بلایی است که اکثر اینفلوئنسرها دچارش می شوند. به همین خاطر خیلی از کاربران دیگر به حرف های اینفلوئنسرها آنطور که باید و شاید اعتماد نمی کنند.

بد نیست کمی در دنیای آنلاین دنبال برندهای نوآور بگردید. این امر شاید کمی برای تان سخت یا حتی کسل کننده باشد، اما وضعیت ارائه خدمات به طور مناسب را نشان می دهد. اینطوری شما یک کلاس درس کاملا مجانی پیش رو خواهید داشت. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. 

بیان مزایای خدمات برند

بیان مزایای خدمات برند

چرا مشتریان باید از شما و نه برندی دیگر خرید کنند؟ مثلا برندی مثل ادوبی در دنیای نرم افزارهای گرافیک یکه تاز است، اما این به معنای بی رقیب بودن آن نیست. خب برندهای بسیاری نرم افزارهای مشابه این شرکت خوشنام را عرضه می کنند، اما هیچ کدام به اندازه ادوبی در میان مشتریان محبوب نیستند. شاید مهمترین دلیل این امر مزایای بیشتر خدمات ادوبی باشد. 

وقتی شما نرم افزاری از ادوبی خریداری می کنید، تیم پشتیبانی آن همیشه در کنارتان خواهد بود. به علاوه، می توانید نسبت به کاربردهای فراوان و تخصصی تر آن ابزار نسبت به دیگر رقبا نیز مطمئن باشید. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما همیشه باید آماده تعامل با مشتریان به بهترین شکل ممکن باشید. این امر در زمینه صنعت خدمات شامل معرفی درست و حسابی محصول تان است. 

اگر شما مانور مشخص و دقیقی بر روی مزایای محصول تان نداشته باشید، کارتان با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد. این مسئله ای است که می تواند در بلندمدت هر افقی برای فروش بیشتر در بازار را از بین ببرد. درست به همین خاطر بد نیست قبل از اینکه کارتان در دنیای کسب و کار به جاهای باریک بکشد، تکلیف تان با این حوزه را مشخص سازید. 

بد نیست به عنوان مشتری، نه کارآفرین، درباره مزایای خدمات تان فکر کنید. آیا شما مهارت بالاتری در زمینه ارائه سریع خدمات دارید؟ شاید هم قیمت تان در مقایسه با دیگران ارزان تر است! در نهایت اگر خدمات تان نسل پیشرفته تری از فناوری را عرضه می کند، می توانید روی آن مانور دهید. در هر صورت باید طوری در بازار حضور پیدا کنید که مشتریان نسبت به مزایای مشخص محصول تان قانع شوند. وگرنه همیشه با مشکلات اساسی در این رابطه رو به رو خواهید بود. 

مطلب مرتبط: 5 اقدام مهم برای فروش آنلاین موفق

معرفی کامل تیم کاری

معرفی کامل تیم کاری

مشتریان دوست دارند بدانند محصول مورد نظرشان را از چه کسی خریداری می کنند. این سوالی است که می تواند شرایط را به طور قابل ملاحظه ای برای کسب و کارها دشوار ساخته و حتی انتخاب شان در این زمینه را نیز بی نهایت سخت کند. خب بسیاری از کارآفرینان وقتی پای معرفی تیم شان وسط باشد، همیشه تپق های عجیب می زنند. بنابراین به عنوان یک کارآفرین باید تمرین خوبی در این راستا داشته باشید، وگرنه بعید نیست دائما با مشکلاتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب رو به رو شوید. این مسئله می تواند در کوتاه مدت توانایی تان برای تعامل بهتر با مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مشتریان باید همیشه یک سناریو آماده برای معرفی تیم تان داشته باشید. این امر می تواند در قالب یک کمپین بازاریابی روی دهد. یک ایده جذاب دیگر طراحی بخشی تحت عنوان «آشنایی با تیم شرکت» برای بهبود وضعیت کسب و کار است. اینطوری مشتریات علاقه مند می توانند خیلی دقیق و بدون دردسر با کسب و کارتان آشنا شوند. ماجرا جالب شد، نه؟

فراموش نکنید، در نهایت نباید فرآیند معرفی کسب و کار را خیلی طول دهید. این امر می تواند انگیزه مشتریان را کاهش داده یا به ساده ترین شکل ممکن حوصله شان را سر ببرد. به همین خاطر بهتر است کمی هم که شده به فکر کوتاه کردن محتوای مربوط به معرفی برندتان باشید. 

این امر بازخورد بهتری در میان مخاطب به همراه خواهد داشت. اگر در این میان بتوانید از ویدئو برای کارتان استفاده کنید، دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت. ماجرا جالب شد، نه؟

نمایش رضایت مشتریان

نمایش رضایت مشتریان

برند شما احتمالا قبل از اینکه کارش را به طور جدی در زمینه فروش آنلاین شروع کند، مقداری هرچند اندک فروش از قبل داشته است. این یعنی شما مشتریانی دارید که تجربه استفاده از خدمات برندتان را دارند. خب بد نیست برای جلب اعتماد مشتریان تازه روی بازنمایی تجربه این دسته از مشتریان حساب باز کنید. اینطوری می توانید بدون هیچ دردسر خاصی کارتان را پیش ببرید. 

یادتان باشد، رضایت مشتریان قبلی گامی مهم در راستای جلب رضایت مشتریان فعلی است. به همین خاطر باید وضعیت تان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. بد نیست نظرات مثبت مشتریان قبلی را در قالب یک ویدئو یا اینفوگرافی نشان دهید. این امر می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت تان در دنیای آنلاین داشته باشد. یادتان نرود، مردم بیشتر از هر چیز دیگری به حرف یکدیگر اعتماد می کنند. بنابراین شما به عنوان یک برند مشکلات زیادی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. این در حالی است که اگر نقل قول هایی از مشتریان قبلی بیاورید، در یک چشم به هم زدن کارتان انجام می شود. 

استفاده از تکنیک های تازه برای جلب نظر مشتریان همیشه جواب می دهد. این نکته به طور ویژه ای اگر به طور غیرمستقیم مورد استفاده قرار گیرد، کارایی خواهد داشت. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امرز معتقدیم شما باید قبل از هر کاری اعتماد مشتریان را با نشان دادن سابقه تان در بازار جلب کنید. این کار اثرگذاری سایر کمپین های تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اعتمادشان را به دست بیاورید. این امر می تواند اوضاع تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. 

مطلب مرتبط: معمای اولین فروش آنلاین و راهکارهای آن

قیمت گذاری شناور خدمات

قیمت گذاری شناور خدمات

برخی از کارآفرینان خیال می کنند قیمت گذاری شناور فقط مخصوص کسب و کارهایی است که محصولی در قالب کالا به مشتریان عرضه می کنند. شاید این طرز ارزیابی تا حدودی درست باشد، اما بدون تردید فقط محدود به حوزه کالا نیست. خب بازار خدمات نیز در طول سال های اخیر جذابیت زیادی پیدا کرده است. این یعنی مشتریان این عرصه تمایل به پرداخت زیادی دارند. البته به شرط اینکه محصولات شما به اندازه کافی جذاب و هیجان انگیز باشد. 

نکته کلیدی که در این رابطه باید رعایت کنید، مسئله مربوط به قیمت گذاری شناور است. خب وقتی شما قیمت خدمات تان را مناسب با موقعیت بازار تغییر دهید، انگیزه بیشتری در مشتریان برای خرید ایجاد خواهید کرد. این نکته شاید کمی ساده به نظر برسد، اما در نهایت اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب خواهد داشت. 

اجازه دهید مسئله این بخش را در قالب یک مثال ساده بررسی کنیم. تیمی مثل لیکرز در لیگ حرفه ای NBA گاهی معمولا قیمت تمام بلیت های فصلش را یکسان به فروش می رساند. با این حال در بازی هایی که جذابیت کمتری دارد، معمولا استادیوم پر نمی شود. به همین خاطر یک ایده خوب برای بهبود جو ورزشگاه تلاش برای فروش بلیت های چنین بازی هایی با قیمت پایین تر است. اینطوری طرفداران انگیزه بیشتری برای خرید خواهند داشت. 

مثال بالا به خوبی اهمیت قیمت گذاری شناور را نشان می دهد. این کاری است که شما باید به خوبی از عهده اش برآیید. به همین خاطر بد نیست هرچند وقت یکبار مطالعه بازارتان را از ابتدا شروع کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از اوضاع بازار داشته و فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را نیز بهتر دنبال کنید. ماجرا جالب شد، نه؟

اشتباه نکنید، ما قصد نداریم شما را به سوی یک فرآیند یکپارچه از تخفیف های بی پایان هدایت کنیم. در عوض باید درک تان از بازار بهبود پیدا کرده و مطابق با سلیقه مشتریان دست به فروش خدمات تان بزنید. اینطوری شانس تان برای تبدیل مشتریان عادی به خریداران ثابت برند افزایش پیدا می کند. پس چرا منتظر هستید؟ همین حالا دست به کار شده و از قیمت های شناور به سود خودتان بهره ببرید. 

سخن پایانی

مهمترین نکات درباره فروش خدمات آنلاین

فروش خدمات به طور آنلاین همیشه دردسرهایی با خود به همراه دارد. درست به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات درباره فروش این خدمات را به اتقاق شما مرور کنیم. حالا شما نه تنها با چالش های این مسیر، بلکه راهکارهایی برای بهبود اوضاع تان نیز آشنا شده اید. از اینجا به بعد همه چیز به سعی و تلاش خودتان برای بهبود وضعیت بستگی خواهد داشت. این مسئله ای است که می تواند آینده کسب و کارتان را به طور متفاوتی رقم بزند. 

مطلب مرتبط: 10 راهکار ساده برای افزایش فروش آنلاین

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی بهتر با چالش ها و راهکارهای فروش خدمات به طور آنلاین کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://sendpulse.com

https://mailchimp.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wuAVvP06
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه