فعالیت در دنیای کسب و کار آنلاین و فروش محصولات در این فضا برای همه کارآفرینان جذابیت دارد. سالانه شمار بسیار زیادی از برندها از دنیای سنتی کسب و کار به سوی حضور در فضای آنلاین حرکت می کنند. با این حال همه آنها فرصت مناسب برای موفقیت در فضای جدید را نخواهند داشت. دلیل این امر نیز نیاز کسب و کارها به شیوه های حرفه ای و مطمئن برای فروش آنلاین است.
همانطور که می شود حدس زد، چنین توصیه هایی به طور گسترده در دسترس بازاریاب ها و فروشندگان نیست. درست به همین خاطر در مقاله کنونی قصد بررسی برخی از راهکارهای حرفه ای برای بازاریابی و فروش آنلاین را داریم. اگر شما هم در زمینه فروش محصولات تان به طور آنلاین با مشکلاتی رو به رو هستید، نکات مورد بحث در این مقاله جذابیت زیادی برای تان خواهد داشت.
مطلب مرتبط: 10 راهکار ساده برای افزایش فروش آنلاین
تعامل با اینفلوئنسرها
یکی از اولین نکاتی که به بازاریاب ها و کارآفرینان برای ثبت نرخ های فروش بالا کمک می کند، همکاری با اینفلوئنسرهاست. چنین امری در دنیای آنلاین برای هر برندی اهمیت دارد. البته همکاری شما با اینفلوئنسرها باید به طور حرفه ای صورت گیرد، در غیر این صورت فقط هزینه بیشتر برای بازاریابی انجام داده اید و هیچ نتیجه مناسبی هم نخواهید گرفت.
امروزه بسیاری از برندها برای همکاری با اینفلوئنسرها در زمینه معرفی محصولات شان اول از همه به تعداد فالوورهای آنها نگاه می کنند. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. دلیل آن هم امکان همکاری با فردی نامناسب و هدر دادن بودجه برند است. توصیه ما در این بخش تلاش برای ارزیابی اینفلوئنسرها در ابتدای کار و سپس همکاری با گزینه ای که بیشترین هماهنگی با برندتان را دارد، است. این امر جلوی بسیاری از مشکلات بازاریابی برندتان را خواهد گرفت.
ارائه توضیحات دقیق درباره محصولات
فروش آنلاین محصولات به دلیل اینکه به طور کامل غیرحضوری و بدون مشاهده مستقیم محصولات است، همیشه استرس زیادی برای مشتریان به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید توضیحات دقیقی درباره هر محصول برای مخاطب هدف تان بدهید. این امر اهمیت زیادی برای شما و کسب و کارتان خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از فروشندگان و بازاریاب ها در این راستا عملکرد ضعیفی از خودشان به جای می گذارند. این امر شامل ارائه توضیحات بسیار کوتاه و بی توجهی به وضعیت مشتریان در عمل است. با این حساب مشاهده ناتوانی برندها برای جلب نظر مخاطب هدف شان امری کاملا قابل پیش بینی خواهد بود.
اگر شما فقط برای چند لحظه خودتان را جای مشتریان برندتان قرار دهید، به خوبی اهمیت توضیحات دقیق را درک خواهید کرد. این امر نقش مهمی در تصمیم گیری مشتریان برای خرید یک محصول دارد. با این حساب اگر توضیحات شما درباره محصولات تان ناقص باشد، هرگز فرصتی برای فروش بالا نخواهید داشت.
راه اندازی وبلاگ برای برند
وبلاگ محلی برای بحث تخصصی درباره محصولات برند و همچنین تعامل با مخاطب هدف است. بسیاری از برندها برای تعامل عمیق با مشتریان و جلب نظر افراد حرفه ای اقدام به راه اندازی وبلاگ می کنند. این امر در صورتی که کیفیت محتوای شما بالا باشد، نقش مهمی در افزایش فروش تان خواهد داشت. با این حساب باید همیشه نیم نگاهی به این مسئله مهم داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها پیدا نکنید.
بسیاری از برندها برای تولید محتوا در وبلاگ شان به طور مداوم با شک و تردید مواجه هستند. اگر شما به دنبال رفع این مشکلات در حوزه کاری برندتان هستید، می توانید خیلی راحت خودتان را به جای مخاطب هدف قرار دهید. این طوری به سادگی امکان تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف تان را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: 12 راهکار خلاقانه برای افزایش فروش آنلاین
ترغیب مشتریان برند برای معرفیتان به دیگران
بازاریابی آشناسازی (Affiliate Marketing) الگویی جذاب برای برندها به منظور تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. شما در این الگو با سرمایه گذاری بر روی مشتریان و مخاطب هدف فعلی تان توانایی جلب نظر مشتریان بیشتر را پیدا می کنید. اولین نکته ای که در این رابطه باید مدنظر داشته باشید، ترغیب مشتریان فعلی برند برای معرفی کسب و کارتان به دوستان و همکاران شان است. این امر تاثیرگذاری بسیار ویژه ای بر روی افراد دارد. دلیل آن هم تمایل مردم برای اعتماد به توصیه های دوستان و همکاران شان در مقایسه با کمپین های بازاریابی برندهاست. بنابراین شما در صورت سرمایه گذاری درست در این حوزه مشکلی از نظر تجربه فروش آنلاین با نرخ های بالا نخواهید یافت.