سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
یک مقام وزارت خارجه آمریکا در همایش اقتصادی ایران و اروپا در زوریخ اعلام کرد

کندی گشایش اقتصادی پس از تحریم، ناشی از تحریم‌های آمریکا نیست

8 سال پیش ( 1395/2/17 )
 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای نیز مشارکت داشته، می‌گوید همه مشکلات اقتصاد ایران ناشی از تحریم‌ها نیست و شرکت‌ها نباید تنها تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا را عامل کندی روند اجرای توافق هسته‌ای بدانند.

به گزارش ساعت 24، «جارت بلانک» معاون وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: می شنویم که شرکت‌های خارجی به همتایان ایرانی خود می‌گویند که تحریم‌های آمریکا از جمله تعلیق معاملات ایران به دلار مانع فعالیت آنان است، درحالی که چنین نیست.

3462362624762347345735723462462462462734573548534845

بلانک در سخنانی در همایش شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران با اعلام این خبر افزود: بازرگانان اروپایی باید به همتایان ایرانی خود بگویند که عامل کندی سرمایه‌گذاری چیست و تنها به اینکه تحریم‌های آمریکا مانع است و تکرار آن اکتفا نکنند.

وی تاکید کرد: مقامات این شرکت‌ها در جلسه خصوصی به مسایلی مانند قوانین دست و پاگیر و متعدد و مسئله فساد در ایران به‌عنوان موانع اشاره می‌کنند اما در برخورد با همتایان ایرانی تنها به تحریم‌های آمریکا اشاره می‌کنند. وی تاکید کرد که تحریم‌های هسته‌ای با اجرای برجام برداشته شده و تحریم‌های آمریکا ربطی به اجرای برجام ندارد.

در همین حال مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد که در این همایش حضور داشت، به رویترز گفت: شرکت‌های اروپایی فرصت‌های تجاری در ایران را ازدست می‌دهند. وی تاکید کرد فشارهای آمریکا برخلاف منافع بانک‌های اروپایی است.

سومین همایش اقتصادی ایران و اروپا در شهر «زوریخ» سوییس برگزار شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد 450 نماینده از بخش‌های خصوصی ایران و کشورهای اروپایی در این گردهمایی دوروزه شرکت کرده‌اند. ایران و کشورهای اروپایی پیش از این و در سال‌های 2014 و 2015 نیز همایش‌هایی مشابه در شهرهای لندن و ژنو برگزار کرده بودند. هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها آشنایی شرکت‌های ایران و اروپایی با یکدیگر و بررسی امکان انجام معاملات اقتصادی است.

در همین حال یک موسسه آمریکایی موسوم به گیت استون در گزارشی به مسائل پولی و بانکی ایران پرداخته و نوشته: «ایران در مسئله حمایت مالی برای گروه‌های شبه‌نظامی شفاف نیست و تسهیل پولشویی در نظام بانکی ایران از سرمایه‌گذاری خارجی جلوگیری می‌کند.»

این موسسه آمریکایی در این گزارش خود ادعا کرد: «نفوذ گسترده سپاه در بزرگ‌ترین شرکت‌های کسب‌و‌کار ایران، مانعی جدی برای سرمایه‌گذاری خارجی است.» به گزارش جام نیوز، موسسه گیت استون در ادامه آورده است: «سیاست‌های مالی ایران باعث مشکلات بانکی کنونی این کشور است. بهره نبردن از توافق نامه برجام نیز به‌عهده ایران است نه آمریکا.»

گیت استون در پایان این گزارش با تکیه بر گفته‌های ولی‌الله سیف نوشت: دلیل دیگر معضلات مالی و بانکی ایران، عدم خریداری برنامه‌های مورد نیاز و کد‌های شناسه مالی به منظور عملیاتی کردن سوییفت است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PIekVlqh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه