سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
موگرینی نقشه راه ایران و اروپا را آورده است؟

کمیسیونرهای اروپا در تهران

8 سال پیش ( 1395/1/27 )
 

کره‌جنوبی یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای آسیا و جهان پس از توافق 10میلیارد دلاری با ایران به‌زودی رئیس‌جمهور خود را به ایران می‌فرستد تا با مقام‌های دولت یازدهم، فعالیت‌های تفاهم شده را اجرایی کند. این در حالی است که نخست‌وزیر ایتالیا به عنوان رئیس‌ یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان و اروپا نیز به تازگی تهران را ترک کرده است. در میانه سفر روسای دو غول اقتصاد آسیا و اروپا، اما تهران امروز شاهد حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه خواهد بود.

45735734623434734735734261235123512362362347348353

«الیزابتا بین بوفسکا» مسئول بازار داخلی،‌صنایع و کارآفرینی، «ویولتا بالک» کمیسیونر بخش حمل و نقل، «میگل آریاس کانیته» مسئول انرژی و اقدام‌های آب و هوایی، «کارلوس موندس» مسئول دانش، پژوهش و نوآوری، «تیبور ناواراکیچ» مسئول آموزش، فرهنگ، ورزش و جوانان، «کریستوس استیلیانیدس» مسئول کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران و «کارمنوولا» مسئول محیط‌زیست، دریانوردی و ماهیگیری اتحادیه اروپا از همراهان اصلی موگرینی در تهران خواهند بود.

کارشناسان معتقدند حضور مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا در تهران به معنای این است که نقشه راه ایران و اروپا برای دوره بلندمدت تهیه شده و شاید در این دیدارها به‌طور ویژه درباره رئوس آن بحث شود. در صورتی که این اندیشه تاریخی به مرحله عمل نزدیک شود، اکثریت کشورهای کوچک‌تر اروپایی نیز پا به پای غول‌های اروپایی مثل آلمان،‌ فرانسه، ایتالیا و انگلستان که در چند ماه گذشته با ایران قراردادهای متعدد بسته‌اند به صف‌ بزرگان می‌پیوندند.

به گزارش خبرگزاری‌های معتبر، یکی از مسائل بسیار مهمی که قرار است در سفر موگرینی درباره آن بحث شود پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی است که از 1373 تا امروز در جریان قرار دارد، اما اتفاقی نیفتاده است. در صورتی که اعضای اصلی اتحادیه اروپا پیوستن ایران به این نهاد اصلی تجارت در جهان را تسهیل کنند فرآیند پیوستن با شتاب انجام خواهد شد.

دیدار در بالاترین سطح

آن دسته از علاقه‌مندان به اقتصاد سیاسی ایران که ماه‌های آخر فعالیت دولت دهم را به یاد می‌آورند نیک می‌دانند که سطح دیدار رئیس دولت چقدر در مقایسه با ترکیب و کیفیت دیدار مقام‌های خارجی دولت روحانی تفاوت دارد؟ مقام‌های ارشد اروپا در ماه‌های سپری شده با دعوت از روحانی و فرستادن بالاترین مقام‌های اقتصادی خود به ایران نشان دادند که دوران بی‌اعتنایی به ایران را رها کرده‌اند.

دیدار حسن روحانی از رم و دیدار با مقام‌های ارشد دولت ایتالیا و عقد 14سند همکاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، راه‌آهن، همکاری‌های آموزشی و پزشکی، بازرگانی، ایمنی، بندری، کشاورزی و... منعقد کردند. حسن روحانی در سفر به فرانسه نیز قراردادهای مهمی منعقد کرد و در دور سوم دیپلماسی تجاری بود که ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها قراردادهای تازه‌ای منعقد کردند.

حضور مقام‌های شرکت بزرگ بویینگ در تهران نیز شرایط را درباره حضور همه‌جانبه شرکت‌های بزرگ جهان در ایران هموار کرده است. حضور یوهان اشنایدر امان، رئیس‌جمهوری سوییس در تهران در 7 اسفند 1394 که به همراه خود ده‌ها بازرگان و صنعتگر آورده بود نیز از کامیابی‌های تهران در جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی است. می‌توان و باید از این وضع برای عبور دادن اقتصاد ایران از رکود استفاده کرد و فرصت‌ها را از دست نداد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cNhS1Wto
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه