چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در سازمان بین‎المللی کمیسیون‎های اوراق بهادار (آیُسکو) مقدمه برداشتن گام‌های بعدی برای ورود بازار سرمایه کشور به عرصه بین‌المللی، جذب سرمایه خارجی و تضمین سرمایه‌گذاری در نقاط دیگر جهان به شمار می‌رود.

پوست اندازی بورس ایران در قواره بین‌المللی

به گزارش ایرنا، امسال اعضای سازمان بین‎المللی کمیسیون‎های اوراق بهادار* (آیُسکو-IOSCO) برای چهل‌ویکمین بار در حالی در «لیما» پایتخت پرو گردهم آمدند که به‌طور رسمی ایران به‌عنوان عضو تازه این سازمان معرفی شد. در قانون بازار اوراق بهادار ایران مصوب یکم‌آذرماه 1384 بر پیگیری برای عضویت در سازمان‌های بین‎المللی (بند بیست و یکم ماده 7) تأکید شده است. در همین زمینه، دی ماه 1385 سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست عضویت را به دبیرخانه آیسکو ارائه کرد.

شورای عالی بورس نیز بیست‌و‌دوم دی‌ماه 1394 مقرر کرد سازمان بورس و اوراق بهادار با قبول شرایط عضویت در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار، مدارک و اطلاعات لازم را ارائه و اسناد مرتبط را امضا کند. سرانجام پیگیری‌های هشت ساله سازمان بورس دهم فروردین‌ماه امسال به بارنشست و آیسکو با درخواست عضویت ایران موافقت کرد.

«پل اندروز» دبیرکل این نهاد بین‌المللی، نیز در نامه‌ای رسمی از رئیس سازمان بورس ایران دعوت کرد اردیبهشت ماه در چهل و یکمین نشست سالانه این سازمان در پایتخت پرو حضور یابد. در لیما، ایران به‌عنوان عضو کمیته منطقه‌ای آفریقا- خاورمیانه در نشست کمیته رشد و بازارهای نوظهور نیز حضور داشت.

جایگاه آیُسکو

سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار به‌عنوان مهم‌ترین مجمع بین‌المللی بازار سرمایه در سال 1983 از دل تشکلی به نام «مؤسسه منطقه‌ای درون آمریکا» به عرصه بین‌المللی قدم نهاد. در آغاز 11 نهاد قانونگذاری اوراق بهادار از آمریکای شمالی و جنوبی در آن عضو بودند اما در سال 1984 فرانسه، اندونزی، کره جنوبی و انگلیس به آن پیوستند. اکنون اعضای این سازمان در 115 قلمرو قضایی مسئولیت قانونگذاری 95 درصد بازار سرمایه جهان را برعهده دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vOyd8N5Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه