چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد آزاد، این روزها موضوع واردات خودرو های کارکرده به سرخط اخبار رسانه ها تبدیل شده است و هر روز شاهد انتشار جزئیاتی تازه درباره مصوبه مهم دولت سیزدهم هستیم. روندی که حکایت از نقاط پرابهام این موضوع دارد و بسیاری از افراد همچنان درباره جزئیات و چگونگی تحقق این واردات سردرگم هستند.

جدیدترین موضع گیری درباره واردات خودرو کارکرده را هم پس از اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره تعویق واردات، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران داشت و با تاکید بر اینکه خبری از تعویق نیست؛  بیان کرد: این شیوه نامه هیچگونه تناقضی با آیین نامه ندارد؛ به همین دلیل موضوع توقف واردات خودروهای کارکرده بطور کامل اشتباه است.

قیمت خودرو های وارداتی تحت تاثیر خبر های مصوبه واردات

اما برخی از فعالان بازار معتقدند قیمت ها در بازار خودرو تحت تاثیر این خبر می تواند تغییر کند و بسیاری دست از معامله شسته اند تا نتیجه این مصوبه و واردات خودرو را ببینند.

نکته جالب توجه اینجاست که وضعیت قیمت خودرو های خارجی در بازار ایران موضوع امروز و دیروز نیست و قدمتی حدود 50 ساله دارد. مانند خبری که روزنامه اطلاعات در شماره 9 مرداد 1403 در صفحه اول خود به آن پرداخت و نوشت: «سود بازرگانی اتومبیلهای اروپایی به دنبال تنزل قیمت ارزها در هفته جاری مجددا کاهش یافت و گمرک ایران قیمت جدید ارزها را ماخذ محاسبه حقوق و عوارض گمرکی این نوع اتومبیل ها قرار داد.»

این روزنامه در ادامه آورده است:  «بر اساس قیمت هایی که طی هفته جاری از طرف بانک مرکزی انتشار یافته است نرخ ارزهای اروپایی نسبت به اسفند سال قبل حداقل ۲٫۵ و حداکثر ده درصد تنزل داشته است. براین اساس سود بازرگانی اتومبیل های اروپایی که به ساخت قیمت ارز در روز ترخیص محاسبه و وصول میشود با توجه به ارزش آن ، بین ده هزار تا دویست هزار ریال کاهش یافته است.»

اطلاعات در ادامه با اشاره به عقب نشینی قیمت ارزها در بازار نوشت: «تغییر قیمت ارزهای اروپایی سود بازرگانی اتومبیل های ساخت این کشورها را نیز تحت تاثیر قرار داده است؛ زیرا مطابق مقررات امور گمرکی سود بازرگانی اتومبیل طبق آخرین نرخ ارز، محاسبه و از صاحبان اتومبیل وصول میگرد. همچنین مطابق مقررات امور گمرکی سود بازرگانی اتومبیل با توجه به ارزش آن حداقل دویست و حداکثر پانصد درصد سود بازرگانی دارد که حداکثر سود بازرگانی در مورد اتومبیل هائی است که ارزش آن ارزش صادراتی بیش از چهل و هزار تومان برآورد میشود.»

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kbaoNJ44
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه