سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه بانک‌های کشور باید دیدگاه خود را تغییر دهند، گفت: اگر بانک‌ها کسب‌و‌کار کوچک را پوشش ندهند و رشد 8درصدی هم محقق شود، نابرابری کم نمی‌شود. به گزارش ایرنا، علی ربیعی در دومین همایش نقش بانک‌های توسعه‌ای در توسعه و رونق اقتصادی کشور در محل اجلاس سران، افزود: دولت با عقلانیت تلاش می‌کند به رشد اقتصادی 5 تا 6 درصدی برسد.

وزیر کار: اگر بانک‌ها کسب‌و‌کار کوچک را پوشش ندهند نابرابری کم نمی‌شود

وی گفت: هم‌اکنون ٩٠ درصد سپرده‌های مردم به‌طور میانگین کمتر از یک میلیارد ریال (١٠٠ میلیون تومان) و ٨٠ درصد کمتر از 500 میلیون ریال (٥٠ میلیون تومان) است.

50 درصد مردم هیچ تسهیلاتی از بانک‌ها نگرفته‌اند و 90 درصد تسهیلات به 10 درصد پرداخت شده است. همچنین بیش از 60 درصد میزان تسهیلات کمتر از 500 میلیون ریال (50 میلیون تومان) است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دهک‌های پایین و بخش بزرگ طبقه متوسط قدرت پس‌انداز ندارند، گفت: هزینه و درآمد قدرت پس‌انداز را از مردم سلب کرده است.

دو دهک در فقر شدید و طبقه متوسط کشور در حالت استاندارد نیست و می‌تواند با هزینه یک بیماری به طبقه پایین سقوط کند. ربیعی با بیان اینکه هم‌اکنون با پدیده رشد بدون اشتغال مواجه هستیم، به اشتغال در صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت: برای ایجاد یک پتروشیمی 120 هزار میلیارد ریال (١٢ هزار میلیارد تومان) سرمایه‌گذاری نیاز است که فقط یک هزار شغل ایجاد می‌کند.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: امروز 90 درصد صنایع ایران دارای مشخصه کوچک و متوسط هستند و در واقع حمایت مؤثری از سوی بانک‌های توسعه‌ای ندارند.

ابوالقاسم مهدوی اظهار داشت: بانک‌های توسعه‌ای در شرایط رکود در کشورهای مختلف در تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی نقش دارند و این ذات عملکردی این نوع بانک‌ها نسبت به بانک‌های تجاری است.

وی افزود: واقعیت اینکه شکاف بین مطلوب و موجود در رابطه با بانک‌های توسعه‌ای وجود دارد، تدبیرنکردن سیاست‌ها و برنامه‌ها در رابطه با طرح‌ها به شکل مشخص، مشارکت پایین بانک‌های توسعه‌ای در سرمایه‌گذاری خارجی، ایفا نکردن نقش، یا نقش ضعیف این بانک‌ها در مشاوره‌های فنی موجب شده است این مجموعه در قالب تخصیص نابهینه و اعتبارات، کمبود نقدینگی و مالی خود را نشان دهد. 

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: واقعیت اینکه ساختار بانک‌های توسعه‌ای در به وجود آوردن این شرایط نقش دارد و باید در این زمینه چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مشخصه صنعت کشور ما صنایع کوچک و متوسط است و آمارها حاکی است که امروز 70 درصد طرح‌های صنعتی از مشکل کمبود نقدینگی رنج می‌برند و انتظار می‌رود با توجه به شرایط جدید پیش روی کشور برای این بخش برنامه‌ریزی لازم به عمل آید. همایش یک روزه نقش بانک‌های توسعه‌ای در توسعه و رونق کشور عصر دیروز به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MdIZx9Bu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه