دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
در گفت‌وگو با کارشناسان مطرح شد

وحدت‌ و همدلی، راه تحقق «اقتصاد مقاومتی»

8 سال پیش ( 1395/1/13 )
 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «اقتصاد مقاومتی» را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصت‌های بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد. 

52462473473472462346234762462613563162347624

ایشان وظیفه مسئولان را «اقدام عملی» در زمینه اقتصاد مقاومتی خواندند و تأکید کردند: لازم است که اقدام و عمل کردن به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ادامه یابد و محصول کار «روی زمین» به مردم نشان داده شود. خبرگزاری ایسنا، پیرامون این موضوع با تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس گفت‌وگوهایی را انجام داده‌ که خلاصه‌ای از این گفت‌وگوها در زیر می‌آید.

***

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دوری از شعارگرایی و برداشتن قدم‌های اصولی را سرآغاز اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در سال 95 عنوان کرد. اسماعیل جلیلی اظهار کرد: سال 95 نخستین سال پس از تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی علیه کشورمان به شمار می‌آید که فرصت مغتنمی برای اقتصاد کشور است تا از دوران رکود و توقف رشد و توسعه اقتصادی به سمت رشد و شکوفایی اقتصاد پس از برجام حرکت کند. 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون ویژه تولید ملی تأکید کرد: برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در ساختار مدیریت و روابط اقتصادی کشور ایجاد یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی با فرماندهی واحد برای مدیریت بین بخش‌ها و رفع موانع اجرای سیاست‌های اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز گفت که اگر دولت و مجلس به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وفادار بمانند می‌توان شاهد عملیاتی شدن آن بود. وی با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست» یادآور شد: اقتصاد ریاضتی به این معناست که بعد از در پیش گرفتن سیاست‌های مختلف اقتصادی توسط کشورها و بی‌نتیجه ماندن آن، صندوق بین‌المللی پول به دولت‌ها سفارش می‌کند که بودجه را کاهش دهند و از هزینه‌های اجتماعی مثل سلامت و آموزش بزنند درحالی‌که مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد کشور باید به‌گونه‌ای سامان یابد که شوک‌های درونی و بیرونی مسیر رشد و اشتغال را نتوانند تغییر دهند.

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: مجلس آینده به فکر تصویب قوانینی باشد که موانع را از سر راه تولیدکنندگان داخلی بردارد و هزینه‌های تولید را برای سرمایه‌گذاری داخلی کمتر کند. محمد هاشمی گفت: در مسیر تولید موانع و مشکلاتی وجود دارد که هزینه‌های قابل توجهی را برای تولیدکنندگان کشور به وجود آورده است که از مجلس آینده انتظار می‌رود با تصویب قوانینی راهگشا، گامی در جهت تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بردارد.

هاشمی ادامه داد: کالاهای وارداتی کمتر با موانع و مشکلاتی که بر سر راه تولیدات داخلی وجود دارد، روبه‌رو هستند و همین موضوع سبب شده است که بین تولیدات داخلی و کالاهای کشورهای خارجی تمایزی به وجود‌ آید که به نفع اقتصاد کشور نیست. اگر تمام مسئولان کشور بتوانند با تعامل و همکاری شرایط را برای تولیدکنندگان داخل تسهیل کنند، آنگاه خواهیم دید که از میزان واردات کاسته شده، تولید داخلی افزایش یافته و رونق اقتصادی به کشور باز خواهد گشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mCYBOjxk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه