یکی از مقیاسهای قدیمی که با استفاده از آن افراد موفق را مورد ارزیابی قرار میدادیم این بود که ببینیم این افراد تا چه حد غیرقابل دسترس هستند.
هرچه دسترسی به آنها دشوارتربود اینطور به نظر میرسید که آنها موفقترند. این نکته اکنون دیگر در میان مردم جایی ندارد. اهمیتی ندارد که یک فرد تا چه اندازه مهم و موفق است و همچنان باید برای مشتریان قطعی و نیز احتمالی که زمان خود را برای ارتباط برقرار کردن با او صرف میکنند، در دسترس باشد. حتی در حالت ایدهآل یکی از وظایف اصلی یک مدیر در شکلدهی کسبوکار خود اختصاص زمان مشخص برای ارتباط رودررو با افرادی است که کسبوکار او در ارتباط مستقیم با آنهاست. حالا همه صاحبان کسبوکارهای موفق به این نتیجه رسیدهاند که باید همواره در دسترس باشند وگرنه از یادها خواهند رفت.
درحالحاضر بزرگترین شرکتها به این نتیجه رسیدهاند که افرادی در رأس تصمیمگیری شرکت قرار دارند، باید با مشتریان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند. صرفا راهاندازی اکانت در فیسبوک یا توئیتر به همراه نام کسبوکارتان کافی نیست؛ بهویژه اگر کسبوکار کوچکی داشته باشید. مردم دوست دارند با افراد حقیقی در ارتباط باشند و اگر آنها احساس کنند که به افرادی دسترسی پیدا کردهاند که در رأس تصمیمگیری هستند، به احتمال فراوان ارتباطی طولانیتر با شرکت شما خواهند داشت. شما باید شخصا در اکانت فیسبوک و توئیتر خود حضور یابید تا در عرصه رسانههای اجتماعی به موفقیت نائل شوید. به شما توصیه میکنم در اسرع وقت همه موانع میان مدیران ارشد کسبوکار خود و مشتریان را از بین ببرید.