بیشتر از نیمی از افرادی که می خواهند یک کسب وکار شخصی راه اندازی کنند، ابتدا تصمیم به انجام آن می گیرند و بعد از آن تازه به این فکر می افتند که چه کاری جذابیت و سودآوری بیشتری دارد. در این مرحله شخص کارآفرین باید ویژگی های مثبت و منفی کسب وکارهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و تجربیات گذشتهی دیگران را نیز مطالعه کند. فقط بعد از بررسی و مطالعهی دقیق می توان زمینهی کاری مناسب را انتخاب کرد. کارشناسان سامانهی بین المللی درخواست «تاکسی ماکسیم» ضمن تجزیه و تحلیل نظرات بیش از 400 شریک تجاری، لیستی از مزایای مهم فعالیت در حوزهی تاکسی را جمع آوری کرده اند.
امروزه تاکسی یک خدمت گسترده و همگانی است. مردم برای سفرهای روزمرهی خود، درخواست تاکسی می دهند و خیلی اوقات ترجیحشان این است که از وسایل نقلیهی عمومی استفاده نکنند. در پاییز و زمستان با توجه به شرایط نامساعد جوی، درخواست سفر با تاکسی افزایش می یابد. در ایام تعطیلات، درخواست سفر با تاکسی 3 تا 4 برابر رشد می کند. بدین ترتیب درآمدی که معمولاً سامانه های درخواست تاکسی در طول یک ماه کسب می کنند، ظرف چند روز حاصل می شود. با این اوصاف آیا می توان گفت که این کسب وکار سودآور نیست؟
از دورانی که کسب وکار تاکسی در قالب تاکسی تلفنی با تعدادی خودرو و راننده ي ثابت و یکی دو اپراتور که سفارش ها را تلفنی دریافت و ثبت کرده و با بی سیم به رانندگان اعلام می کردند، زمان زیادی گذشته است. اکنون کسب وکار تاکسی از فناوری به روز اطلاعات بهره می برد و روند کسب وکار کاملاً دگرگون شده است. شکل کار بسیار ساده است. مسافر، درخواست خود را ازطریق اپلیکیشن یا تماس با اپراتور ثبت می کند. درخواست در پایگاه داده، ثبت شده و در لحظه برای رانندگان نمایش داده می شود. راننده می تواند ازطریق اپلیکیشن، نزدیک ترین درخواست ها را به طور خودکار دریافت کند؛ حتی می تواند درخواست هایی را انتخاب و اجرا کند که متناسب با برنامه ریزی شخصی او باشد. تمام روندهای مربوط به کسب وکار ازطریق نرم افزار به طور یکپارچه تحت کنترل مدیریت سامانه خواهد بود. در این نرم افزار امکان ترسیم و ویرایش نقشهی شهر، تنظیم تعرفه ها و همچنین دریافت گزارش های تحلیلی مربوط به شاخص های کسب وکار نیز فراهم شده است. وجود چنین اتوماسیونی در روند کسب وکار، انجام کار را به صورت با ثبات و برنامه ریزی شده تضمین می کند.
هر چه سرمایه گذاری اولیه کمتر باشد، ورود به بازار راحت تر و با ریسک کمتری همراه خواهد بود. بدین ترتیب بهتر است برای شروع یک کسب وکار جدید، فعالیتی انتخاب شود که نیازی به سرمایه گذاری زیاد در زمان شروع کار نداشته باشد. شریک فرانشیزی که نمایندگی تاکسی اینترنتی ماکسیم را راه اندازی می کند و قصد دارد بدون استخدام پرسنل فعالیت کند، فقط مبلغی را برای هزینهی اولیهی قرارداد و تبلیغات مربوط به جذب راننده و مسافر پرداخت می کند. شریک فرانشیزی در چارچوب این همکاری از مجموعهی نرم افزاری آماده، شمارهی تلفن رند برای ثبت درخواست تاکسی، متریال تبلیغاتی و پشتیبانی فنی شبانه روزی بهره مند خواهد شد. این در حالی است که اگر او بخواهد تمام این موارد را شخصاً راه اندازی یا تهیه کند، باید مبالغ گزافی را پرداخت کند.
ویژگی های کسب وکار جدید و عدم رویارویی با مسائل و مشکلات مربوط به جنبه های پنهان کار از جمله مواردی است که صاحبان کسب وکار جدید با آن مواجهه می شوند. با وجود فرانشیز سامانهی درخواست تاکسی، تمام امور بسیار ساده تر خواهد بود. شریک تجاری ابتدا دورهی آموزشی را می گذراند. کارشناسان آموزش دربارهی مدل کسب وکار، نحوهی کار با نرم افزارها، نحوهی اعمال تنظیمات تعرفه ها، اماکن مناسب برای انتشار تبلیغات و مسائل حقوقی مرتبط با کسب وکار، توضیحات لازم را ارائه می دهند. این سطح از آگاهی و دانش، در طول سال ها فعالیت و تجربه در روند کار کسب شده است. با استفاده از این دانش حتی افرادی که با فعالیت در حوزهی تاکسی و فناوری های مرتبط با آن آشنایی ندارند نیز می توانند این کسب وکار را توسعه دهند و به موفقیت برسند.
موفقیت در توسعهی سامانهی درخواست تاکسی به عوامل زیادی بستگی دارد. از فعال بودن شریک فرانشیزی که مدیریت کار را برعهده دارد تا منطقی بودن برخی از هزینه ها.
به عنوان مثال، چنانچه تعداد رانندگان برای جابه جایی مسافران کافی نباشد؛ آنگاه باید بخش بیشتری از بودجهی تبلیغاتی را برای جذب راننده هزینه کرد. برای حفظ درآمد باید فعال بودن رانندگان و میزان لغو سفارش ها را کنترل کرد. هنگام انعقاد قرارداد فرانشیز، تمام هزینه ها به دقت محاسبه می شود و البته استراتژی توسعهی کسب وکار نیز براساس سال ها تجربهی کار در حوزهی تاکسی تعیین خواهد شد.
علاوه بر تمام موارد مطرح شده، منافع شرکت در ثبات و موفقیت شریک فرانشیزی تعریف شده و برای رسیدن به این هدف، کمک های زیادی به او ارائه می شود. از جملهی این کمک ها می توان به عدم دریافت هزینهی استفاده از خدمات مرکز تماس و معافیت شریک فرانشیزی از پرداخت هزینهی ماهیانه رویالیتی (حق کمیسیون بابت استفاده از برند و فناوری ها) در آغاز فعالیت، اشاره کرد. دریافت هزینهی رویالیتی به زمانی موکول می شود که میزان درآمد شریک فرانشیزی از سطح تعیین شده برای شهر محل فعالیت عبور کند.
اگر هنوز دربارهی همکاری فرانشیزی مردد هستید، این موارد کمک می کند تا شما راحت تر تصمیم بگیرید.
شما همیشه می توانید از کارشناسان سامانهی ما، درخواست مشاوره داشته باشید.
ما جزئیات کامل دربارهی نحوهی همکاری را ازطریق تماس تلفنی در اختیار شما قرار می دهیم و پاسخ گوی سؤال های شما خواهیم بود. درصورت تمایل، امکان نمایش و معرفی نحوهی کار سامانه و نرم افزارهای کاری در قالب ویدئوکنفرانس نیز وجود دارد.