چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سهام هفته گذشته در حالی افت شاخص را ثبت کرد که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده رشد آرامی را تجربه کند. حسام الدین جعفری، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با سنا، گفت: به نظر من شاخص تا جایی که پیش‌بینی شده بود، اصلاح شده است و بازار می‌تواند آماده رشد آرامی باشد. وی درباره دلایل افت بازار با اشاره به کاهش قیمت در نمادهای خودرویی گفت: این گروه به‌عنوان لیدر بازار مدت‌هاست رفتارشان زیر نظر سرمایه‌گذاران است و افت و خیز آنها کل بازار را متاثر می‌کند. وی به آزاد شدن حق تقدم شرکت‌ها پس از افزایش سرمایه اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز باعث افزایش حجم عرضه و افت بازار  شده است.

هفته خوبی برای بازار  پیش‌بینی می‌شود

این کارشناس بازار سهام مهم‌ترین دلیل افت شاخص کل را توقف افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دانست و گفت: با توجه به تصمیم سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از این روش افزایش سرمایه، بخش عمده‌ای از تأمین مالی شرکت‌ها از این روش متوقف شده که بازار نسبت به این محدودیت واکنش منفی نشان داده است.

جعفری با اشاره به تلاش‌های مسئولان سازمان بورس برای لغو این قانون گفت: مسئولان سازمان بورس در جهت حمایت از سهامداران و شرکت‌های بازار سهام تلاش کردند و مکاتباتی با مسئولان سازمان امور مالیاتی برای لغو این مصوبه داشتند، اما هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است.

این کارشناس بازار سهام با تأکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌ها قصد داشتند با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ساختار مالی شرکت را اصلاح کنند، افزود: با منتفی شدن این موضوع، این شرکت‌ها نیز با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند و برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها نیز دچار مشکل خواهند شد و این موضوع باعث افت قیمت سهام این شرکت‌ها در بازار سهام شد.

وی با تأکید بر اینکه این روزها همچنان خودرویی‌ها مرکز توجه سهامداران هستند و روند معاملات‌شان پیگیری می‌شود، افزود: نمادهای معدنی و پالایشی با توجه به پتانسیل رشد قیمت‌های جهانی می‌توانند مورد توجه سهامداران قرار بگیرند و در صورتی که این گروه‌ها بتوانند لیدری بازار را از آن خود کنند، چشم‌انداز معاملات در بازار سهام بهبود خواهد یافت. جعفری مجموع این عوامل را در افت بازار تأثیر‌گذار دانست و پیش‌بینی کرد بازار در هفته پیش‌رو روند صعودی آرامی را آغاز کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0GTSzDMJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه