سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول نسبت به خطر بروز «ركود اقتصادی دراز مدت» در جهان كه می‌تواند «از نظر سیاسی خطرناك باشد» هشدار داد. خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد «موریس آبستفلد»، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول خطاب به خبرنگاران گفت: بدون شك ما با خطر رویارویی با ركودی مواجه هستیم كه می‌تواند از نظر سیاسی خطرناك باشد. وی با اشاره به ثابت ماندن رشد دستمزدها یادآور شد که این امر به رشد آگاهی نابرابری اقتصادی دامن ‌زده و در بسیاری از كشورها وارد حوزه‌های رأی‌گیری خواهد شد. 

63346463464624121235236236347342613326247347835

این اظهارات درحالی بیان می‌شود كه صندوق بین‌المللی پول در گزارش سه‌شنبه خود اعلام كرد، ظهور احزاب ملی‌گرا در اروپا، برگزیت (مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و اظهارات ضد تجاری در انتخابات آمریكا خطراتی برای چشم‌انداز اقتصادی جهان است.

گزارش آی‌ام‌اف حاكی است كه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «با برهم زدن مناسبات تجاری نهادینه شده، آسیب‌های جهانی و منطقه‌ای شدیدی را» به بار خواهد آورد. آی‌ام اف از سیاست‌گذاران خواست تا با جامه عمل پوشاندن به برنامه برداشتن نظارت دولت از برخی صنایع و افزایش مشاركت بازار كار باعث بالا رفتن رشد اقتصادی در جهان شوند. 

اقتصاددان ارشد آی‌ام اف به طور خلاصه اعلام كرد كاهش رشد به معنای فضای كمتر برای خطا است و اینكه «اثرات زیانبخش» ناشی از سال‌ها رشد نیم بند می‌تواند متقابلا باعث تضعیف تقاضا، كاهش نیروی كار و تقلیل بالقوه تولید شده و وضعیتی را به‌وجود آورد كه از آن «ركود درازمدت» بیرون زند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، انتشار گزارش آی‌ام‌اف و نشست هفته جاری مقامات و رییسان بانك‌های مركزی عضو صندوق بین‌المللی پول و بانك جهانی در واشنگتن با زمینه‌ای از اختلافات روبه گسترش دراروپا نسبت به میزان نرخ منفی، بحران پناهندگان و چگونگی برخورد با برنامه بدهی‌های یونان صورت می‌گیرد.

«ولفگانگ شائوبله» وزیر دارایی آلمان نیز به رویترز گفت كه نرخ بهره پایین بی‌سابقه «بانك مركزی اروپا» در حال ایجاد «مشكلات فوق‌العاده» برای بانك‌ها و مستمری بگیران این كشور و نادیده گرفتن حمایت رأی‌دهندگان از یكپارچگی اروپا است. صندوق بین‌المللی پول در گزارش روز گذشته با اصلاح برآورد سابق خود در مورد رشد اقتصادی در آمریكا و اروپا، پیش‌بینی كرد نرخ رشد در این مناطق كمتر از تخمین‌های پیشین خواهد بود. 

این صندوق كه پیش‌تر رشد 1.7درصدی را برای اقتصاد كشورهای حوزه یورو در سال جاری پیش‌بینی كرده بود، با اصلاح پیش‌بینی خود، از احتمال رشد 1.5درصدی در كشورهای یادشده خبر داد. میانگین رشد اقتصاد در كشورهای استفاده‌كننده از واحد پولی یورو (حوزه یورو) در سال 2015 میلادی 1.6درصد بود. كارشناسان، بحران پناه‌جویان، تروریسم و تهدیدهای انگلیس را برای خروج از اتحادیه اروپا در كاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی در اروپا موثر دانسته‌اند. 

این نهاد بین‌المللی، رشد اقتصادی ایالات متحده آمریكا را نیز در سال جاری 2.4درصد پیش‌بینی كرد. این در حالی است كه رشد اقتصادی آمریكا در ماه ژانویه (دی – بهمن) 2.6درصد بود. افزایش شعارهای حمایت‌گرایانه (protectionism) در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریكا یكی از عوامل كاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی بوده است. سیاست‌های حمایت‌گرایانه، معمولا مخالف ارزش‌های بازار آزاد و موافق پشتیبانی دولتی از صنایع كشور است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P8D1F3Js
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه