چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

محمدرضا گیوکی، فعال بازار سهام در گفت‌وگو با میزان، در خصوص روند بورس در هفته گذشته، گفت: بورس تهران در سومین هفته خرداد ماه نیز به روند نزولی خود ادامه داد، البته این روند در حالی ادامه دارد که از سرعت نوسانات چشمگیر شاخص کل کاسته شده و با شیب ملایم‌تری در نوسان است. وی در این باره ادامه داد: در هر صورت این هفته این نماگر از 76 هزار واحدی به پایین افتاده و وارد کانال 75 هزار واحدی شد، همچنین نسبت به ماه‌های اخیر از ارزش معاملات بازار به‌طور نسبتا محسوسی کاسته شده است.

نبود تحرک در وضعیت اقتصادی عامل ادامه افت بازار سهام

این فعال بازار سهام با اشاره به دلایل عدم تحرک در روند معاملات بازار سهام اظهار کرد: در واقع در رأس دلایلی که در خصوص افت بازار سهام در سال 95 وجود دارند، عدم تحرک و تغییر در وضعیت متغیرهای کلان اقتصادی جلب توجه می‌کند. عضو انجمن مدیریت استراتژیک ایران در توضیح تأثیر اصلاح زیرساخت‌ها در کشور بیان کرد: در این بین اصلاح زیرساخت‌های فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور نیز می‌تواند نقش مؤثری در توسعه بازارهای مالی، از جمله بورس ایفا کند. بازار سهام ایران باید به سمت توسعه و کارایی کامل حرکت کند، بدیهی است که توسعه بازار نیازمند منابع مالی و اقتصادی بلند‌مدت بوده و در بورس‌های توسعه‌یافته و کارا، قیمت سهام به ارزش ذاتی آن نزدیک می‌شود و قیمت سهم، شاخص مناسبی جهت ارزش واقعی آن است.

گیوکی در این باره ادامه داد: برای فراهم آوردن چنین شرایطی باید زمینه‌های لازم در خصوص رشد افرادی فراهم شود که قدرت سنجش اطلاعات و تحلیل را داشته باشند، در واقع افراد حرفه‌ای و متخصص باید در بازار سهام حضور داشته و تصمیمات و اطلاعات آنها بازار را در جهتی که معاملات آن، بر پایه تحلیل اصولی استوار است سوق دهد.

وی در توضیح اهمیت فرهنگ‌سازی برای سرمایه‌گذاران در بورس گفت: در این شرایط است که ایجاد و اصلاح زیرساخت‌های فرهنگ سرمایه‌گذاری، معنی خود را به درستی پیدا خواهد کرد، زیرا یکی از بهترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، به‌خصوص برای افراد حقیقی و غیر‌حرفه‌ای، مشاوره گرفتن از افراد خبره و متخصص بازار است. فعال بازار سهام با بیان جایگاه ویژه آموزش در بازار سهام اظهار کرد: در کنار ایجاد زمینه‌های لازم در جهت تعلیم و آموزش افراد برای متخصص شدن در حوزه بازار سهام، باید فرهنگ استفاده از اطلاعات و تخصص افراد حاذق و حرفه‌ای را نیز برای سهامداران و سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OalN1XR4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه