چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دریافت سود نقدی تقسیمی شرکت‌ها در مجامع عمومی عادی یکی از راه‌های کسب بازدهی مناسب از محل سرمایه‌گذاری در سهام یک شرکت به شمار می‌رود و عمدتا برخی از سرمایه‌گذاران با نگاه بلند‌مدت دریافت سود از محل مشارکت در مجامع عمومی را برای کسب عایدی مناسب بر می‌گزینند. براساس گزارش بورس نیوز، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه تعداد 10 صنعت از 37 صنعت مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران را برگزار کرده‌اند که مبلغ کل سود نقدی تقسیمی در دوره مذکور بیش از 35 هزار و 637 میلیارد ریال محاسبه می‌شود و متوسط سود نقدی هر سهم برای 10 صنعت شامل 31 شرکت مبلغ 1504 ریال است.

براساس اطلاعات موجود، طی دوره مورد بررسی صنایعی همچون محصولات شیمیایی، خودرو و ساخت قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها، مخابرات، سیمان، آهک و گچ، تامین برق و گاز، مواد اولیه و محصولات دارویی، محصولات غذایی و آشامیدنی به‌جز قندی، رایانه و نیز سایر محصولات کانی غیر‌فلزی میان سهامداران خود سود نقدی تقسیمی کرده‌اند و از مجموع درآمد بیش از 38 هزار و 756 میلیارد ریالی که توسط 31 شرکت فعال در 10 صنعت مذکور محقق شده سودی به مبلغ بیش از 35 هزار و 637 میلیارد ریال به مجامع عمومی اختصاص یافته است.

میزان سود نقدی تقسیمی صنایع طی یک دوره

البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که تاکنون دو شرکت در گروه فلزات اساسی مجمع عمومی عادی برگزار کرده‌اند که به دلیل کسب زیان حدود 123 میلیارد و 670 میلیون ریالی سودی میان سهامداران آنها توزیع نشده است. در مقابل اما در گروه مخابرات، شرکت مخابرات ایران سود بیش از 24 هزار و 100 میلیارد ریالی میان سهامداران خود توزیع کرده که این رقم معادل 95 درصد از درآمد واقعی مجموعه مذکور است.

علاوه بر این، در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با تقسیم سود نقدی 3هزار و 920 میلیارد ریالی حدود 71 درصد از درآمد واقعی سال 94 «رانفور» به سهامداران آن اختصاص یافته است. در کنار آن در گروه دارویی پنج شرکت فعال در این صنعت در مجموع حدود 2هزار و 2میلیارد ریال معادل 77 درصد از درآمد واقعی خود را میان سهامداران توزیع کردند و سه مجموعه فعال در گروه محصولات شیمیایی با تخصیص 99درصد از درآمد واقعی حدود یک هزار و 98 میلیارد ریالی تقسیم سودی به مبلغ بیش از دو هزار و 123 میلیارد ریالی را در مجمع عمومی اعلام کردند.

هفت شرکت سیمانی نیز که در سال 94 درآمدی به مبلغ بیش از یک هزار و 448 میلیارد ریال را محقق ساخته‌اند و در مجموع سود نقدی به مبلغ بیش از یک هزار و 593 میلیارد ریال را به سهامداران خود اعطا کردند که این رقم معادل 105درصد از درآمد واقعی هفت مجموعه سیمانی به شمار می‌رود. کمترین سود نقدی تقسیمی در گروه سایر محصولات کانی غیر‌فلزی رقم خورده است، چرا که یک شرکت فعال در این گروه با اختصاص 2درصد از درآمد واقعی 169 میلیارد و 300 میلیون ریالی خود سود 3میلیارد و 300 میلیون ریالی را به سهامداران اختصاص داده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lAwKtc6E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه