سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
روحانی در دیدار اشرف غنی:

موافقت نامه سه جانبه چابهار زمینه ساز توسعه منطقه خواهد بود

8 سال پیش ( 1395/3/4 )
 

دکتر روحانی با اشاره به امضای موافقت‌نامه ترانزیتی و تجاری سه‌جانبه چابهار، گفت: سندی که بین ایران، هند و افغانستان امضا می شود، نه‌تنها زمینه‌ساز توسعه هر سه کشور بلکه منطقه خواهد بود. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیروز در دیدار «اشرف غنی»، با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و افغانستان، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران ثبات، امنیت و توسعه افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این راستا آماده هر گونه همکاری با کشور دوست و همسایه خود هستیم.

موافقت نامه سه‌جانبه چابهار زمینه‌ساز توسعه منطقه خواهد بود

روحانی، لزوم پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در افغانستان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بدون تردید یأس و ناامیدی یکی از عوامل و ریشه‌های بروز و تقویت تروریسم است و اگر جامعه به آینده امیدوار شود، می‌توان مانع بزرگی در برابر گسترش و اشاعه تروریسم و تولید و توزیع مواد مخدر ایجاد کرد. از این‌رو توسعه افغانستان می‌تواند در ایجاد ثبات و امنیت در این کشور بسیار موثر باشد.

رئیس‌جمهوری با ابراز ناراحتی و تاثر از حوادث تروریستی اخیر در افغانستان، گفت: هر کجای افغانستان که حادثه‌ای رخ داده و فرد بی‌گناهی کشته می‌شود، موجب تاثر ما است، چرا که همه اعضای یک پیکر و از یک خاستگاه فرهنگی، سرزمینی و تمدنی هستیم.

اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از پیشرفت و توسعه ایران در عرصه‌های مختلف گفت: همواره ثبات، امنیت و ترقی ایران موجب ثبات، ‌امنیت و ترقی افغانستان بوده، از این‌رو به دنبال توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با ایران هستیم. 

روحانی پیش از این نیز با نخست وزیر هند دیدار کرد و دیروز عصر موافقت نامه سه جانبه امضا شد که متن کامل خبر در صفحه 8 آمده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZQySoIsJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه